ايران روح يك جهان بي‌روح

   مطالبي به نقل  از" ميشل فوكو"منتشر شده است که ایشان  در آستانه پيروزي انقلاب اسلامي ايران و پس از آن با حضور در ايران و انجام بررسي‌هاي ميداني اعتراف كرده است كه ايران روح يك جهان بي‌روح است، ايراني‌ها رؤياهاي بزرگي در سر دارند .اعترافات ديگر انديشمندان غربي درباره ماهيت و هويت انسان‌ساز و تحول آفرين انقلاب اسلامي از اين دست ، فراوان به چشم مي‌خورد.

   مقامات امريكايي نيز چندي پيش اظهار داشتند كه هر جا حضور پيدا مي‌كنند جاي پاي ايران و نفوذ معنوي انقلاب اسلامي و علاقمندي ملت‌ها به رهبري معظم انقلاب را در مقابل خود مي‌بينند ،آنان حتي از الهام‌بخشي و تأثير شگرف پيامهاي انقلاب اسلامي در كشورها و شهرهاي خود نيز احساس وحشت مي‌كنند. و بدین واسطه از استمرار سلطه خود در جهان بیمناک هستند.

   اخيراً روزنامه "زمان" چاپ تركيه در مقاله اي از حضور جمهوري اسلامي ایران در تمامي تحولات منطقه ياد كرده و نسبت به آن اظهار نارضايتي و نگرانی كرده است. آنان انقلاب اسلامي را يكي از اركان اصلي در رويدادهاي خاورميانه و جهان اسلام  قلمداد كرده‌اند. عبدالحميد بيلجي در اين مقاله نوشته‌است: در سالهاي اخير ما تركها هر جايي كه مي‌رويم با حضور ايران در آنجا مواجه مي‌شويم ... شايد شگفت‌زده شويم اما ايران در همه جا حضور دارد . از مبارزه عليه تروريست‌هاي پ. ك‌.ك ،‌گرفته تا حل بحران سوريه و نقش‌آفريني در روابط لبنان و عراق. ايشان اين حضور و نفوذ را به ضرر تركيه دانسته‌اند.

    اين واقعيت كه پيامهاي انسان‌ساز انقلاب اسلامي برای ملت‌ها جذابيت شگفت‌آوري دارد ، امري واقع‌بينانه است .  انقلاب اسلامي روح تازه‌اي در كالبد سرخورده و ستمديده مسلمانان و مستضعفان جهان دميده است . نور انقلاب اسلامي همه زواياي تاريك جهان را روشنايي بخشيده است ،‌‌ اين تأثير، از كتاب حيات‌بخش قرآن و مكتب انسان‌ساز اسلام و سيره اهل‌بيت (ع) نشأت مي‌گيرد و وجدانهاي بيدار ملت‌ها را به سمت خود جذب مي‌كنند . واقعيت انكارناپذيرانقلاب اسلامی مايه نگراني شياطين مي‌شود و سلطه‌گران كه همواره مخالف بيداري و هدايت ملت‌ها هستند از آن احساس وحشت مي‌كنند . دولتمردان تركيه كه زماني اميد مي‌رفت با تمسك به اسلام و قرآن طرحي نو در تركيه سكولار دراندازند،  لكن به آغوش فرهنگ منحط غرب غلطيدند و چون اسلاف خود ،  ابزاري در دست دولتمردان افراطي امريكا براي چالش‌آفريني در جهان اسلام تبديل شده اند .  آنان به جاي اينكه از حضور و نفوذ امريكا و صهيونيسم وبرخی سران  ارتجاع منطقه نگران باشند از حضور انقلاب اسلامي احساس خطر مي‌كنند و اين راز و رمز سياست خارجي پرمخاطره و بي‌بنياد تركيه كنوني است.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.