ویژه نامه هفته بسیج

بسیج دژ نفوذ ناپذیر

(ویژه سی و ششمین سالگرد هفته   بسیج)

آذرماه 1394

 بسم‌الله ‌الرّحمن‌الرّحیم‌

بصیرت، فرمولی کارآمد

 

امام علی علیه‌السلاممی‌فرمایند: «ولا یحمل هذا العلم الا اهل‌البصر و الصبر و العلم بمواضع الحق؛ پرچم دین، تقوا و معنویت را جز کسانی که دارای بصیرت و اهل صبر و شکیبایی و آشنا به جایگاه حق هستند‌، بدوش نمی‌کشند» (نهج البلاغه خطبه 173).

تجربه تاریخ اسلام، جز این را نشان نمی‌دهد. چه بسیار کسانی که انقلابی بودند و طرفدار حق ولی به‌واسطه فتنه‌هایی از تشخیص درست یا تصمیم‌گیری به‌حق، عاجز شدند و پرچم دین و اسلام و انقلاب را بر زمین انداختند. طلحه و زبیر نشاندارترین این‌ها هستند.

بررسی مرور عبرت‌ها و درس‌های عاشورا، این موضوع را بیشتر تبیینمی‌کند. امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در تبین و تحلیل عاشورا بر توجه به عبرت‌های عاشورا تأکید کرده ومی‌فرمایند: «البته درس‌های عا شورا‌، جداست، درس شجاعت‌، درس ایثار و امثال آن. مهم‌تر از درس‌های عاشورا، عبرت‌های عاشورا است. اینها آمدند، پسر پیغمبر(ص)‌، پسر حضرت زهرا(س) و پسر امیرالمومنین علی(ع) را به عنوان خروج‌کننده بر امام عادل که آن امام عادل، یزید ابن معاویه است‌، معرفی کردند و کارشان گرفت. آنها که دستگاه حکومت ظلمند‌، دلشان هر چهمی‌خواهدمی‌گویند چرا مردم باور کنند؟ چرا مردم ساکت بمانند؟ آن چیزی که من را دچار دغدغهمی‌کند‌، اینجای قضیه است، ملتفتید؟ منمی‌گویم چه شد که کار به اینجا رسید؟ چرا امت اسلامی که آنقدر نسبت به جزئیات احکام اسلامی و آیات قرآنی دقت داشت‌، در یک چنین قضییه واضحی، اینقدر دچار غفلت و سستی و سهل‌انگاری بشود که چنین فاجعه‌ای به وجود بیاید؟ این مسأله انسان را نگرانمی‌کند. مگر ما از جامعه زمان پیغمبر و امیرالمومنین قرص‌تر و محکم‌تریم؟ چه کار کنیم که آن طور نشود؟».

با نگاهی به دو دهه از هشدار امام خامنه ای(مدظله العالی) و توجه به گذرگاه‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌هایی که در اتاق‌های فکر نظام سلطه برنامه‌ریزی و عملیاتی شده است، آنچه نظیر فتنه کوی دانشگاه 1378 و فتنه پس از حماسه مردم در انتخابات 1388 دشمن را ناامید و نقشه‌های شوم آنها را خنثی و با شکست مواجه کرده است‌، بصیرت سیاسی مردم به ویژه جوانان بوده است

اکنون که سال‌های پایانی دهه چهارم انقلاب اسلامی را پشت سرمی‌گذاریم‌، شیوه برخورد نظام سلطه با انقلاب اسلامی تغییر یافته و از پیچیدگی‌های فراوانی برخوردار است.

دشمن در گذشته اخممی‌کرد و دشمنی‌اش آشکار بود، اما در حال حاضر لبخندمی‌زند و دشمنی‌اش را پنهانمی‌کند.

امام خامنه‌ای (مدظله العالی) توطئه جدید دشمن را در یک کلمه چهار حرفی «ن ف و ذ» برای ما تبیین و تحلیلمی‌فرمایند که از بین ابعاد چهار‌گانه نفوذ اقتصادی‌، امنیتی‌، سیاسی، فرهنگی، توجه به نفوذ سیاسی و فرهنگی دشمن پس از برجام -برنامه جامع اقدام مشترک- در مذاکره هسته‌ای از اهمیت بالاتری برخوردار است.

با نگاهی به تاریخ انقلاب اسلامی شاهد رویش‌های فراوانی به ویژه در میان نوجوانان و جوانان هستیم که با هوشیاری‌، بصیرت، درایت و شکیبایی به‌درستی مسیر حق را شناخته و تا پایان در راه مستقیم الهی حرکتمی‌کنند.

شناخت، مقدمه انتخاب است و انتخاب، سرآغاز حرکت و اقدام و عمل.

رزمندگان دلاور که اغلب جوان بودند به‌خوبی راه انقلاب و امام را شناختند، انتخاب درستی کردند و با هرگونه سختی و شدت و کاستی ساختند‌، ولی دست از آرمان‌خواهی واقع‌بینانه و تبعیت از ولایت بر نداشتند و بر سر پیمان خود خون دادند و با پیکرهای قطعه‌قطعه‌شده به دیدار حق تعالی شتافتند، تکلیف خود را به خوبی شناختند‌، میوه معرفت را چیدند و روشن‌بینی و روشنگری را پیدا کردند. با نور ایمان و تقوا راه را پیمودند آن چنان که ملائک آسمان صف در صف به تماشای این همه بیداری‌، بصیرت‌، شکیبایی و جان‌نثاری آمدند و به آنان احسنت گفتند.

وقتی یک فرمانده نوزده‌ساله بهترین طرح‌های نظامی رامی‌دهد‌، بهترین شناسایی‌ها را انجاممی‌دهد، فتنه‌های مهم منافقین، بنی‌صدر‌، باند مهدی هاشمی معدوم در بیت منتظری‌، و ... را به‌خوبی تشخیصمی‌دهد، شگردها و فریب‌های ابتکاری در جبهه مقابل به دشمنمی‌زند، این تیزبینی، درایت، شناخت و بصیرت را از کجا آورده و در کدام کلاس آموخته است؟

این حضور آگاهانه در صحنه‌ها و فتنه‌های روزگار، همگی دلالت بر حقانیت کلام امیرالمومنین علی (علیه‌السلام) دارند.

آنجا کهمی‌فرمایند: حق را باید شناخت، آنگاه اهل حق و باطل را باید شناخت (نهج البلاغه حکمت 262).

و این وصیت امام متقیان است در روزگار فتنه‌ها برای عبور سالم از معبر تاریک فتنه‌انگیزان و مشتبه‌کنندگان حق و باطل‌، محور این شناخت ولایت است و نه چیز دیگر. از آنجا که نگاه دشمنان با هدف‌گذاری برنامه خود در حوزه‌های فرهنگی و سیاسی به انتخابات پیش‌رو در اسفندماه سال جاری است؛ بنابراین ملت بیدار اسلامی با بصیرت، این بار نیز با شناخت بیشتر از دشمن، به ویژه آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و مصداق اتم استکبار و شناخت راهکارها، وسایل و عوامل او، فتنه نفوذ پس از مذاکرات هسته‌ای را ناکام خواهند گذاشت.

 

معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه

در سازمان بسیج مستضعفین

 

ادامه و کل ویژه نامه را  از اینجا دانلود کنید

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.