سید حسن نصرالله:

صهیونیست‌ها که از غزه شکست خوردند، چطور می‌خواهند با دیگران بجنگند

دبیرکل حزب الله لبنان خطاب به صهیونیست‌ها تاکید کرد که وقتی از غزه محاصر شده شکست خوردید، چطور می‌خواهید با دیگران که شرایطی پیچیده‌تر از غزه برای شما دارند، رو در رو شوید؟

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المنار، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در نهمین شب ایام عاشورای حسینی در اظهاراتی در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه جنوب بیروت ضمن تبریک به مقاومت اسلامی فلسطین و ملت آن در داخل و خارج از غزه به مناسبت پیروزی بر صهیونیست‌ها تاکید کرد که مقاومت شهید بزرگی را از دست داد، اما در عوض موفق شد با لیاقت و کفایت در جنگ غزه مبارزه کند.

وی تاکید کرد: ما در مقابل یک پیروزی واقعی و دوره‌ای جدید از پیروزی‌ها قرار داریم، این مقاومت نیست که به رژیم صهیونیستی حمله کرده باشد که بگوییم اهداف خود را محقق کرده است یا نه، بلکه هدف مقاومت در غزه به شکست کشاندن اهداف دشمن بود. پیروزی مقاومت در غزه در زمینه از بین بردن اهداف دشمنان نبود، بلکه در سطحی بود که مقاومت شرایط خود را به دشمن تحمیل کرد، مقاومت ثابت کرد که قدرت تحمیل شرایطش به دشمن بعد از جنگ غزه بیشتر شده و اطمینان کسانی که با اسرائیل بودند، نسبت به آن کمتر شده است، از سوی دیگر قدرت بازدارندگی اسرائیل نیز نسبت به قبل از این جنگ کاهش یافته است.

نصرالله به شرایط بنیامین نتانیاهو و ایهود باراک و آویگدور لیبرمن در زمان اعلام آتش بس با غزه اشاره کرده و گفت که چهره درهم و مأیوس و شکست خورده این افراد خود نشان از شکست در جنگ غزه دارد، این صحنه‌ای است که ما را به یاد چهره‌های اولمرت و لیونی و دیگران بعد از جنگ لبنان می‌اندازد.

وی در مورد اهداف اعلام شده اسرائیل از این جنگ تاکید کرد که صهیونیست‌ها با استفاده از تجربیات گذشته اهداف علنی برای خود از این جنگ اعلام نکردند و اهداف پایین دستی را مشخص کردند که به گمان خود می‌توانستند آنها را به دست آورند؛ اما در تحقق همین اهداف نیز ناکام ماندند.

نصرالله ادامه داد: از دستاوردهای مقاومت این است که دشمن همچنان از غزه می‌ترسد و برای آن حساب باز می‌کند، جنگ غزه دیگر تفریحی برای اسرائیل نیست، جنبش‌های مقاومت توازن وحشتی را ایحاد کرده و قدرت خود را در درگیری‌ها بازیافتند و توانستند شرایط خود را تحمیل کنند، پیروزی بزرگتر مقاومت در غزه این بود که آنها موفق شدند شروط خود را بر اسرائیل تحمیل کنند و به شرط‌های اسرائیلی‌ها اهمیتی ندادند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه این سوال را خطاب به صهیونیست‌ها مطرح کرد که اگر در جنگ با غزه محاصر شده شکست خوردید، چگونه می‌خواهید با طرف‌های دیگر که شرایطی پیچیده‌تر از غزه برای شما دارند، رو در رو شوید؟

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: دشمن اکنون در وضعیتی قرار گرفته که احساس می‌کند حمایت‌های بین‌المللی و نیروهای مسلح نمی‌تواند از این رژیم حمایت کنند، به همین دلیل به توافق با جنبش‌های مقاومت تن داد که آنها را تروریست نامیده است، این امر بسیار مهم است.

سید حسن نصرالله تجربه غزه را درسی برای همه کسانی دانست که به دنبال راهبرد دفاع ملی هستند و گفت: حمله به غزه ثابت کرد که نیروهای هوایی دشمن توانایی به انجام رساندن جنگ را ندارد و فرماندهان دشمن نیز از ورود به درگیری زمینی هراس داشتند؛ آنها از 30 سال قبل تجربه درگیری‌های زمینی را دارند و این مسأله را در جنگ 2006 علیه لبنان و جنگ 2008 علیه غزه آزمودند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.