اخبار کوتاه

در حالی‌که نزدیک به شش ماه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فرصت باقی مانده، رسانه‌های خارجی نیز به تحلیل و بررسی این دور از انتخابات پرداخته‌اند. در این زمینه روزنامه «فایننشال تایمز» آمریکا با اشاره به انتخابات ایران، چنین نوشته است: «اگر خاتمی و مشائی یک کدامشان برای انتخابات بیایند، برای ما بهتر است.»!

 

   * ** در حالی‌که نزدیک به شش ماه به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فرصت باقی مانده، رسانه‌های خارجی نیز به تحلیل و بررسی این دور از انتخابات پرداخته‌اند. در این زمینه روزنامه «فایننشال تایمز» آمریکا با اشاره به انتخابات ایران، چنین نوشته است: «اگر خاتمی و مشائی یک کدامشان برای انتخابات بیایند، برای ما بهتر است.»!
  

 

***  تیمی از اعضای مجمع روحانیون مأموریت یافته‌اند تا با کاندیداهای احتمالی جبهه اصلاحات ازجمله محمدرضا عارف، محمد شریعتمداری، مهرعلیزاده، کواکبیان و اسحاق جهانگیری دیدار و مذاکره داشته و آن‌ها را از کاندیداتوری منصرف کنند. مجمع روحانیون به‌صورت چراغ‌خاموش تلاش می‌کند محمد خاتمی را گزینه نهایی اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کند. این در حالی‌است که اصلاح‌طلبان تندرو با محوریت موسوی خوئینی‌ها تلاش دارند با اتخاذ مواضع افراطی عملاً تحریم انتخابات را پیگیری کنند.
  

***  رسانه‌های ضدانقلاب با پوشش گسترده اخبار مربوط به اعتصاب غذای «نسرین ستوده» تلاش می‌کنند تا با فراهم کردن زمینه «توهم قهرمان بودن» عملاً با تشویق ستوده به ادامه وضعیت فعلی، شرایط سوء‌استفاده رسانه‌ای از این موضوع را فراهم کنند. از مهم‌ترین نکات جالب توجه این پرونده، تلاش فراوان خندان – همسر نسرین ستوده- برای جریان‌سازی علیه نظام است. «ویکتوریا نولند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا که کشورش رکورددار تعداد زندانیان در جهان است، از مقامات کشورمان خواسته تا فوراً نسرین ستوده را که جرمش در دادگاه قانونی ثابت شده، آزاد کند!
  

***  به‌تازگی فعالان حلقه انحرافی در فضای مجازی، کمپین‌هایی در حمایت از کاندیدای مورد نظر خود ایجاد کرده‌اند. حلقه انحرافی با ورود زود‌هنگام به فضای انتخاباتی در فضای مجازی، به ساماندهی وبگاه‌ها و وب‌سایت‌های خلق‌الساعه در زمینه تبیین گفتمان و شعارهای مورد نظرش مبادرت کرده است. کلیدواژه مشترک تمامی این وبگاه‌ها، استفاده از جمله تبلیغاتی «از مردم و با مردم و هم برای مردم» است.
  

***  در حالی‌که فلسطین پس از جنگ هشت‌روزه غزه و انتخاب به‌عنوان عضو ناظر در سازمان ملل در شرایط برتری و اقتدار قرار دارد، محمود عباس در مصاحبه تأمل‌برانگیز با یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی، مرزهای فلسطین را در مرزهای 1967 خلاصه کرد و عملاً به‌صورت غیرمستقیم رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت شناخت!
  

***  اصلاح‌طلبان قصد دارند در یک برنامه جامع، طرح وحدت ملی را به‌عنوان یک طرح دینی برخاسته از آیات قرآن و کلام ائمه(ع) معرفی کنند. رسانه‌های این جریان قصد دارند تا روز‌های نزدیک به انتخابات، نسبت به عادی‌سازی پروژه وفاق ملی تبلیغات گسترده‌ای را پی‌ریزی کنند و با استفاده از آیه شریف «واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا» و با دادن یک وجهه اسلامی و دینی به آن، این پروژه را پیش ببرند. این در حالی است که بیشتر کارشناسان، این طرح را برخاسته از روش‌های غربی و حکومت‌های سکولار می‌دانند.

 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.