توافق‌نامه‌ای که مخالفان سوری هم از آن خبر ندارند

یکی از اعضای حزب «الامه» کویت به‌نام دکتر «فیصل احمد» از توافق پنهانی آمریکا، ترکیه، امارات، قطر و گروه‌های تروریستی در سوریه که نام ارتش آزاد سوریه را بر خود نهاده‌اند، خبر داد.

 
براساس این خبر، مهم‌ترین بندهای توافق شده عبارتند از: 1- ارتش جمهوری سوریه از 50 هزار نفر تشکیل خواهد شد. 2- سوریه صرفاً از طریق سیاسی امکان درخواست حقوق خود را در خصوص بلندی‌های جولان خواهد داشت. 3- تحت نظارت آمریکا تمام سلاح‌های شیمیایی، بیولوژیک و موشکی سوریه به اردن منتقل خواهد شد. 4- سوریه از اسکندریه عقب‌نشینی خواهد کرد و تمام روستاهای ترک‌نشین در حلب و ادلب به ترکیه بازگردانده خواهند شد. 5- تمام اعضای پ.ک.ک از سوریه بیرون رانده می‌شوند و تحویل ترکیه خواهند شد. لفظ تروریست بر این گروه در سوریه نیز نهاده خواهد شد. 6- ارتباط با ایران، روسیه و چین محدود خواهد بود، ضمن اینکه ارتباط با گروه‌های مقاومت در فلسطین قطع خواهد شد. 7- این توافق‌نامه بعد از به‌دست گرفتن قدرت از سوی مخالفان سوریه وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
   بر اساس سخنان فیصل احمد، این توافق‌نامه از سوی وزیر امور خارجه ترکیه، سفیر آمریکا در سوریه (رابرت فورد)، ریاض صیف، نماینده انجمن ملی سوریه و «ریاض شفقه» جانشین جماعت اخوان‌المسلمین، امضا شده است. این توافق‌نامه درحالی صورت گرفته است که بسیاری از مخالفان سوری نیز در جریان آن نیستند.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.