طبل جنگ علیه سوریه با شعارهای دروغین به صدا درآمد

طبل جنگ علیه سوریه با شعارهای دروغین به صدا درآمده و به طور قطع متجاوز ظالم در این جنگ همانند جنگ در افغانستان و عراق بازنده نهایی خواهد بود.

خبرگزاری فارس: طبل جنگ علیه سوریه با شعارهای دروغین به صدا درآمد

بررسی دلایل شروع جنگ قدرت‌های بزرگ سلطه‌گر علیه کشورهای کوچک نشان می‌دهد این جنگ‌ها عمدتا با بهانه‌های دروغین آغاز شده‌اند. جنگ طلبان آمریکایی نیز بر همین اساس عمل می‌کند. لشکرکشی آمریکایی‌ها به افغانستان با شعار دروغین مبارزه با تروریسم صورت پذیرفت. آمریکایی‌ها مدعی مبارزه با تروریسم (القاعده) در افغانستان هستند در حالیکه با همین تروریست‌ها در سوریه همکاری و آنها را پشتیبانی می‌کنند.

آمریکایی‌ها با شعار دروغین مبارزه با سلاح‌های کشتار جمعی به جنگ با عراق رفته این کشور را اشغال کردند اما پس از سال‌ها حضور در عراق و دست نیافتن به سلاح‌های کشتار جمعی ادعایی اعلام کردند که در برآوردهای راهبردی خود اشتباه کرده‌اند.

اکنون با دروغ‌های بزرگ دیگری آمریکایی‌ها به دنبال ظلم و جنایت در کشور دیگری به نام سوریه هستند این بار بهانه حمله به سوریه استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه مخالفین است. نکته جالب اینجاست که از مدت‌ها قبل اوباما رئیس‌جمهور ایالات متحده خط قرمز خود در سوریه را استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این کشور از سوی ارتش بر علیه معارضین سوری اعلام کرده بود.

دقیقا در شرایطی که ارتش سوریه به پیروزی‌های راهبردی دست یافته و مناطق مهمی را از دست گروه‌های تروریستی خارج کرد به ناگاه در الغوطه شرقی از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌شود و بلافاصله آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و فرانسوی‌ها، صهیونیست‌ها، عربستانی‌ها و تمامی رسانه‌های استکباری و صهیونیستی،‌ ارتش سوریه را متهم به استفاده از سلاح‌های شیمیایی کرده و بر مبنای این اتهام موضوع اقدام نظامی علیه سوریه در دستور کار آمریکا و همپیمانانش قرار می‌گیرد.

غربی‌ها اسم جنگ علیه سوریه را جنگ بشردوستانه نام نهاده‌اند، دولت‌هایی چون آمریکا که قصد انجام حملات نظامی علیه سوریه را دارند سعی می‌کنند مردم خود را نسبت به دلایل آغاز این جنگ توجیه و قانع سازند و همه دلایل آنها خلاصه می‌شود در یک جمله و آن اینکه: «دولت و ارتش سوریه علیه معارضین از سلاح شیمیایی استفاده کرده‌اند و باید مجازات شوند.»

آیا این ادعای غربی‌ها و خصوصا دولت جنگ طلب آمریکا درست است؟ آیا می‌توان پذیرفت که دولت آمریکا با اهدافی بشردوستانه می‌خواهد به کار برنده سلاح شیمیایی را مجازات نماید؟ کوتاه سخن باید گفت که اگر ادعاهای آمریکایی‌ها برای شروع جنگ در افغانستان و عراق درست بوده در مورد سوریه هم درست است.

اما در پاسخ تشریحی باید گفت که ادعای آمریکایی‌ها برای جنگ علیه سوریه دروغ بزرگی بیش نیست و این ادعا فقط برای فریب افکار عمومی صورت می‌پذیرد. آمریکایی‌ها به دلیل منافع راهبردی خودشان با توجه به تحولات میدانی سوریه، انجام یک اقدام نظامی محدود با هدف ایجاد تغییر در شرایط داخلی سوریه و بر هم زدن معاملات منطقه غرب آسیا را ضروری ارزیابی می‌کند.

ادعای آمریکایی‌ها و متحدینش در به کارگیری سلاح‌های شیمیایی از سوی ارتش سوریه دروغ است زیرا:

1- در جنگ معمولا کسانی از سلاح‌های غیرمتعارف استفاده می‌کند که در تنگنا قرار گرفته و تحت فشار باشند. به عنوان نمونه صدام حسین در جنگ علیه ایرانی به دلیل شکست‌های پی در پی از رزمندگان ایران در چندین نوبت و از جمله در جریان حلبچه، به استفاده از سلاح‌های شیمیایی روی آورد تا معادله جنگ را تغییر داده و از پیشروی‌های ایران جلوگیری نماید.

در جنگ میان ارتش سوریه و گروه‌های تروریستی، ارتش سوریه نه تنها در موضع ضعف قرار نداشت بلکه به دلیل پیروزی‌های راهبردی و آزاد ساختن چندین منطقه راهبردی این گروه‌های تروریستی بودند که به شدت تحت فشار بودند و برای رهایی از فشارهای شکننده در جستجوی راهی تازه بودند.

بنابراین ارتش سوریه هیچ نیازی به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این مقطع در الغوطه شرقی نداشته و بر عکس این معارضین بودند که برای رهایی از فشارها می‌بایست به اقدامی غیرمتعارف دست بزنند.

2- روس‌ها اعلام کرده بودند اسناد و مدارک و تصاویر ماهواره‌ای را در اختیار دارند که نشان می‌دهد این گروه‌های معارض بوده‌اند که از سلاح‌ شیمیایی استفاده کرده‌اند.

3- در روزهای اخیر گزارشات و مستنداتی انتشار یافته که بعضا خود تروریست‌ها اعلام کرده‌اند آنان از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده‌اند و این سلاح‌ها از سوی عربستان برایشان ارسال شده بود.

4- بسیاری از مصدومین سلاح‌های شیمیایی، سربازان سوری هستند.

5- آمریکایی‌ها و متحدینش برای جنگ علیه سوریه اساسا به انتظار اعلام نتایج بازرسان سازمان ملل ننشسته و از همان ابتدا با متهم ساختن ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌های شیمیایی طبل جنگ را به صدا درآوردند.

باتوجه به دلایل مذکور و دیگر دلایلی که برای جلوگیری از اطاله کلام از پرداخت آن خودداری می‌شود و همچنین سابقه آمریکایی‌ها در به کارگیری قدرت نظامی فقط برای منافع راهبردی ایالات متحده، با اطمینان می‌توان گفت طبل جنگ علیه سوریه با شعارهای دروغین به صدا درآمده و به طور قطع متجاوز ظالم در این جنگ همانند جنگ در افغانستان و عراق بازنده نهایی خواهد بود.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.