اخبار کوتاه

...

* **روزنامه انگلیسی «گاردین» به‌تازگی فاش ساخت که رژیم صهیونیستی پیش از انتشار گزارش آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران، به این تحقیقات دسترسی پیدا می‌کند. این روزنامه می‌نویسد: اسرائیل عمداً جزئیات تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد ایران را پس از انتشار گزارش منتشر می‌کرد تا به مقصود خود برای اعمال فشار به تهران دست یابد. گاردین به نقل از دیوید آلبرایت، کارشناس رشته انرژی هسته‌ای دانشگاه علم و امنیت بین‌المللی واشنگتن، می‌افزاید: این کار، اعتماد به آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای را از بین می‌برد و کار این آژانس را سخت‌تر می‌کند.

 

* **سیدمحمد خاتمی بر ضرورت بهره‌گیری اصلاح‌طلبان از آنچه که وی «اختلافات عمیق» اصول‌گرایان خوانده، تأکید کرد. وی گفت: ما باید از اختلافات عمیق اصول‌گرایان استفاده کنیم و نگذاریم حتی طیف‌های جدید آن‌ها مثل(....) به ائتلاف برسند که قطعاً هم نمی‌رسند. وی همچنین ضرورت توجه بیشتر به شبکه‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما باید هرچه سریع‌تر شبکه اجتماعی و فضای عمومی را تجمیع کرده و به مدیریت شرایط بپردازیم.

 

* **مدتی است که شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی، در اقدامی شیطنت‌آمیز و ریاکارانه در اخبار مربوط به حوزه خلیج‌فارس در بخش فارسی خود از واژه خلیج‌فارس و در بخش انگلیسی خود تنها از واژه gulfاستفاده می‌کند! تا به قول خود مخاطبان ایرانی و عرب خود را از دست ندهد.

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.