کشف جدید حاکم اماراتی؟!

«سلطان بن محمد القاسمی» حاکم امارت شارجه، به‌تازگی در تماس با برنامه «الرابعه و الناس» مدعی شد که مطالعات تاریخی‌اش درباره قبایل نشان می‌دهد که ساکنان اصلی امارات، نبطی‌ها بوده‌اندکه حدود چهار هزار سال قبل، از منطقه شرق اردن به امارات کاملاً خالی از سکنه آمده‌اند!

  وی در ادعایی جالب‌تر اظهار داشت: منطقه شرق اردن که نبطی‌ها از آنجا به امارات آمدند، اولین منطقه توسعه‌یافته در تاریخ انسان بوده است. او همچنین مدعی شد: توسعه در شرق اردن باعث افزایش جمعیت در این منطقه و شکل‌گیری کشور نبطی‌ها در حدود شش‌هزار سال پیش شد. حاکم شارجه بر همین اساس نتیجه‌گیری کرد: قبایلی که از منطقه شرق اردن آمدند و در کشور خالی از سکنه امارات ساکن شدند، اصل و اساس توسعه انسانی بوده‌اند.

جالب آنکه خبرگزاری امارات در نقل این خبر آورده است: این نتایج بر اساس بررسی‌ها و پژوهش‌های شخص اعلی‌حضرت حاصل شده است(!) البته این خبرگزاری به منابع و مآخذ پژوهش‌های «آن جناب» اشاره‌ای نکرد. سایت عربی «وطن» در تحلیل این خبر به طعنه آن را «کشف بزرگ و تاریخی که روند نظریات تاریخی را به‌کلی دگرگون خواهد کرد»(!) نامید.

این نخستین‌بار نیست که سردمداران کشورهایی ازجمله امارات عربی متحده - که به‌تازگی چهلمین سالگرد «تأسیس» کشورشان را جشن گرفته‌اند- در رقابت با تاریخ چند هزارساله برخی کشورها، درصدد ایجاد سابقه تاریخی برای خود برآمده‌اند؛ اما شاید این کشف حاکم شارجه جدیدترین و جالب‌ترین نوع این تلاش‌ها باشد!

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.