سردار جلالی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:

آماده‌ایم هرگونه تهدیدی را در نطفه خفه کنیم/ بزرگ‌ترین دستاورد برجام عدم اعتماد به دشمن است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ما نباید به دشمن اجازه دهیم تا در حوزه اقتصادی برنامه‌های خود را عملی کند، با اقتصاد مقاومتی، دیپلماسی اقتصاد نجات بخش خواهد بود.

هادی نیوز: سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت روز پدافند غیرعامل در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت، با بیان اینکه قرارگاه پدافند غیرعامل بنا به صلاحدید نخبگان کشور و لحاظ کردن ملاحظات دفاعی کشور ایجاد شده است، گفت: امروز پانزدهمین سالروز تشکیل سازمان پدافند غیر عامل است و این سازمان در طول این سال‌ها اثر تهدیدات کشور را در حوزه‌های مختلف غیر نظامی شناسایی و تلاش کرده  تا اثرات آن را بر زیر ساخت‌ها را مدیریت و کاهش دهد.

سردار جلالی گفت: ما در بخش‌های دفاعی و زیر بنایی اقدامات مستحکمی را انجام داده‌ایم و زیر ساخت‌های کشور را به مصونیت نسبی رساندیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای توطئه‌های اقتصادی، ادامه داد: دشمن احساس می‌کند که می‌تواند با اعمال فشار و تحریم به نتایج مد نظرش برسد، همچنین آنها تصور می‌کنند که در حوزه اقتصاد آسیب پذیر هستیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: استراتژی رئیس جمهوری آمریکا خلاف انتظار که پیش بینی می‌شد رویکرد سخت و نظامی را در نظر بگیرد، بخش مهمی از رویکرد اوباما را دنبال کرد و آن تهدید نرم است، تا از طریق نفوذ و دیپلماسی موضوع را دنبال کند.

سردار جلالی تاکید کرد: دشمن می خواهد با سوء استفاده از عنوان برجام از صنایع دفاعی و نظامی کشور بازدید کند، در صورتی که همه دنیا می‌داند که ایران وقتی برجام را پذیرفت به تمام تعهدات خود را انجام داد، آژانس بین المللی انرژی اتمی هم 8 بار حسن نیت ما را تایید کرده است.

وی گفت: دشمن تلاش می‌کند تا از داعش دفاع کند و پیروزی‌های محور مقاومت را خنثی کند، آمریکا در حوزه سایبری و فضای سایبر برنامه دارند و این تهدید را باید جدی تلقی کنیم و با آن مقابله کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: راهبرد آمریکا ایجاد دو قطبی امنیت و اقتصاد است و تلاش می‌کند تا افکار عمومی را تحت الشعاع قرار دهد.

وی افزود: اگر سازش کنیم چه با مذاکره و چه بی مذاکره، هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل خواهد شد، بزرگترین دستاورد برجام عدم اعتماد به دشمن است و این درس را به ما داد که ما باید متکی به خود باشیم. ما نباید به دشمن اجازه دهیم تا در حوزه اقتصادی برنامه‌های خود را عملی کند، با اقتصاد مقاومتی، کمی قناعت و تعامل، دیپلماسی اقتصادی نجات بخش خواهد بود. در حوزه دفاعی مقاومت در برابر دشمن تفهیم قدرت دفاعی و ایجاد آمادگی در برابر دشمن است.

وی با اشاره به آمادگی نیرو‌های مسلح در مواجهه با تهدیدها، گفت: ما آماده‌ایم هرگونه تهدیدی را در نطفه خفه کنیم، پیروی از منویات مقام معظم رهبری موفقیت آمیز خواهد بود و تجربه دفاع مقدس نشان داد که ما بسیار موفق‌تر از آن دوران هستیم.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.