چارچوب تحلیلی در خصوص اعتراض مسالمت آمیز جمعی از بازاریان تهران به گرانی و رکود

بسمه تعالی

چارچوب تحلیلی در خصوص اعتراض مسالمت آمیز جمعی از بازاریان تهران به گرانی و رکود در خبرها آمده بود برخی از فروشندگان تلفن همراه یکشنبه سوم تیرماه بازار خود را تعطیل کردند،دوشنبه چهارم تیر نیز جمعی از بازاریان تهران مغازه های خود را در اعتراض به وضعیت بی ثباتی قیمت ها بستند و برخی از مغازه داران هم به خاطر امنیت سرمایه و مغازه خویش، مجبور به بستن مغازه خود شدند.

همیشه اینگونه بوده که عده ای با سؤاستفاده از شرایط، به سودهای چند میلیاردی و حرام می رسند و کسبه های شریف خرده پا و متوسط چوب نابسامانی اوضاع را می خورند. مبارزه با فساد دانه درشت ها نعره ها را بلند می کنند، مهم آن است که مقابل نعره های فرصت طلبان کوتاه نیاییم. در این مبارزه باید افرادی که در بازار سکه، خودرو و ارز سودهای هنگفت و حرام به دست آوردند، مورد پیگرد قرار گیرند و عدالت نه به شیوه بروکراتیک و زمانبر، بلکه عدالت انقلابی در مورد آنها که ممکن است مصداق مفسد فی الارض باشند، اجرا شود.

به نظر می رسد نقشه دشمن در پروژه سه گانه فشار اقتصادی، القائات روانی و بروز اعتراضات صنفی در حال پرده برداری از سوی آنان می باشد، هرچند باید اذعان نمود که بیان مسالمت آمیز مطالبات جمعی از کسبه محترم بازار تهران، مطالبه به حقی است که باید از سوی مسؤلان امر مورد توجه قرار گیرد.

در این باره به نکات زیر باید توجه نمود:

-1 باید توجه داشت که تضعیف دولت به سود هیچ کس نیست اما دولت نیز باید با اتخاذ تدابیر لازم و انقلابی و همچنین با ورود به هنگام در مدیریت بازار، نسبت به کنترل افسار گسیخته قیمت ها و حل مشکلات مردم اقدامات لازم را صورت دهد.

-2 نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در شرایط موجود باید پاسخگوی نوع نظارت خود بر امور جاری و عملکرد دولت باشند و به عنوان زبان گویای مردم، مطالبات آنان را از مسؤلان پیگیری نمایند.

-3 قوه قضایی باید همواره در اوج اقتدار باشد تا بتواند مقابل گردنکشان و متجاوزان به حقوق مردم بایستد، از طرفی دادستانی نیز باید به تخلفاتی از قبیل شبهه بهره گیری از رانت اطلاعاتی توسط معدود افرادی که از نوسانات قیمت های خودرو، سکه و ارز به ثروت های هنگفت و حرام رسیده اند، رسیدگی و برخورد نماید.

-4 بازار به عنوان نبض اقتصاد کشور جایگاه خطیری دارد و حراست از جایگاه آن در مرتبه اول به عهده بازاریان محترم می باشد اما باید یادآور شد که با حاکم شدن شرایط آرام می توان خواسته ها و مطالبات برحق را پیگیری نمود، نه در فضای ملتهب و احساسی. همچنین بازاریان محترم باید از افتادن به دام عوامل مشکوک و پشت پرده برای به انحراف کشاندن تجمعات خود مراقبت کنند.

-5 رسانه های کشور در شرایط امروز جامعه باید ضمن پرهیز از التهاب و تنش آفرینی مضاعف، با شناخت تاکتیک های جنگ روانی دشمنان، به صورت مطلوب پیگیر خواسته های برحق و قانونی مردم از مسئولان و دست اندرکاران باشند.

درپایان باید یادآور شد در این شرایط حساس که دشمنان انقلاب با صرف هزینه های سنگین از به زیر سلطه کشاندن نظام ناامید شده، گزینه قدرت اصلی نظام یعنی انسجام ملی را هدف گرفته اند و سزاوار است در این شرایط با دعوت از اقشار و گروه های مختلف جامعه به حفظ آرامش، مکر و حیله دشمنان را که این بار با تمام توان در میدان اقتصادی وارد شده است با شکست رو به رو کنیم، همچنین همه مسئولان و دست اندرکاران باید با اقدام انقلابی و مدیریت جهادی پاسخگوی مطالبات اصلی و برحق مردم باشند و همگان بدانند که دوای درد مشکلات اقتصادی امروز، پیگیری اقتصاد مقاومتی و تلاش جهادی مسئولان خواهد بود.

معاونت سیاسی سازمان بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.