یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

باید از توان سازمان بسیج برای مردمی کردن اقتصاد استفاده کرد

امینیان گفت: از ظرفیت های مردمی سازمان بسیج می توان در مردمی کردن اقتصاد استفاده کرد زیرا بسیج به عنوان ایفا کننده نقش گفتمان می تواند این مسیر را به خوبی طی کند و باید از این ظرفیت بهره مطلوب را برد.

هادی نیوز: محمدرضا امینیان کارشناس مسائل اقتصادی، در خصوص نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: با توجه به نقشی که امروز اقتصاد ها در ساحت ملی کشورها تعریف می شوند حساسیت و تغییرات ظرفیت اقتصاد به شدت موجب برانگیختگی می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد از اقتصاد ما را اقتصاد دولتی تشکیل داده است افزود: در طول ۱۲ سال گذشته که رهبر معظم انقلاب عناوین سال را اقتصادی انتخاب کرده اند، برجسته ترین آن ها حرکت به سمت سیاست های اقتصاد مقاومتی بوده است این به این معناست که ما اقتصادی را انتخاب کنیم که ضمن درون زایی بر اساس همگرایی نسبت به بیرون بتواند سهم قابل قبولی را در سطح بین الملل به دست بیاورد.

این اقتصاددان با تأکید بر لزوم ایجاد اصلاحات ساختاری در بخش اقتصاد گفت: در کنار ساختار دولتی، بخش خصوصی و از همه مهم تر مردم هستند که باید در سیاست های اقتصاد مقاومتی محوریت داشته باشند؛ نهادهای مردمی مانند بسیج مستضعفین، کمیته امداد و بنیاد مستضعفان می توانند به پویایی هر چه بهتر این سیسات ها کمک بکنند.

وی تصریح کرد: از ظرفیت های مردمی سازمان بسیج می توان در مردمی کردن اقتصاد استفاده کرد زیرا بسیج به عنوان ایفا کننده نقش گفتمان می تواند این مسیر را به خوبی طی کند و باید از این ظرفیت بهره مطلوب را برد.

خبرگزاری بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.