وزیر کار اعلام کرد:

شناسایی یک هزار روستای کانونی پیشرو در حوزه اشتغال

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: در کشور هزار روستای کانونی پیشرو و پیشتاز در حوزه اشتغال را شناسایی کردیم و کار پایلوت در 500 روستا شروع شده است.

هادی نیوز: علی ربیعی در سی و یکمین سفر خود دردولت دوازدهم به استان اردبیل و در حاشیه بازدید از کارگاه تولید فرش آذرخش شهرستان کوثر در جمع  خبرنگاران اظهار کرد: ما با حمایت از زنجیره اشتغال روستایی تلاش می‌کنیم تا در کشور به تقویت روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان کمک کنیم به طوری که در شهرهای اشتغال زا در حوزه گردشگری، خدمات و کشاورزی حمایت همه جانبه را انجام می‌دهیم.

وی  به تنوع رشته‌های اشتغال روستایی با ورود و استقبال خود روستائیان اشاره کرد و افزود: شاهد نمونه‌ای از این طرح ‌ها در قالب بوم‌گردی روستایی در بخش گردشگری  هستیم و در اکثر استان‌های کشور چنین طرح‌هایی در مناطق روستایی در حال انجام است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بانک‌های عامل همکاری خوبی را در پرداخت تسهیلات این حوزه انجام می‌دهند، افزود: باید زنجیره اشتغال نظیر مهارت‌آموزی، بازاریابی و همچنین صادرات خارجی هدفگ ذاری شود تا به تناسب توان اشتغال کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی بانک‌ها نیز در پرداخت تسهیلات پیشقدم شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولید فرش در شهرستان کوثر اظهار کرد: در همین شهرستان یک سرمایه‌گذار فعال در بخش تولید فرش دستبافت با سرمایه اولیه خود ورود پیدا کرده تا بعد از شکل‌گیری مراحل اولیه زمینه اشتغال 700 نفر در این کارگاه فراهم آمده و قطعا در مراحل بعد این سرمایه‌گذار از تسهیلات هدفمند نیز بهره‌مند می شود .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مراسم افتتاح کارگاه قالیبافی آذرخش شهرستان کوثرتاکید کرد: به هیچ وجه هدف ما از پرداخت تسهیلات فراگیر و اشتغال روستایی پول‌پاشی نیست بلکه درصدد ایجاد اشتغال واقعی با تامین منابع موردنیاز و زیرساخت‌های کافی هستیم.

وی اظهار کرد: ما برخلاف دوره‌های گذشته به  دنبال پول‌ توزیع کردن برای ایجاد اشتغال نیستیم چرا که در هیچ جای دنیا با پرداخت منابع مالی اشتغال ایجاد نمی‌کنند بلکه هدف ما ایجاد فضای کسب و کار مناسب و همچنین بهره ‌گیری از منابع متعدد است تا یک شغل پایدار فراهم آید.

وی بیان کرد: از سال‌های گذشته سیاست تولید وجود داشته اما سیاست اشتغال وجود نداشته و باید در کشور به مراحل پیشین و پسین ایجاد شغل توجه کنیم و تنها این نباشد که از بانک انتظار پرداخت تسهیلات داشته باشیم بلکه باید به عوامل و زنجیره تولید بها دهیم و سعی کنیم در این زمینه خودکفا عمل کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت احیای صنعت نوغان‌داری  در کشور تاکید کرد و افزود: لزومی ندارد که ما برای واردات ابریشم میلیون‌ها تومان هزینه کنیم در حالی که استان گیلان مرکز تولید نوغان در کشور است و قرار شده با همکاری جهاد کشاورزی و در قالب طرح‌های احیای صنایع ریشه‌دار در کشور صنعت نوغان‌داری نیز رونق مجدد پیدا کند.

ربیعی بیان کرد: در ایجاد اشتغال روستایی و افزایش مهارت نیروی کار در مناطق محروم و روستایی قرار است سازمان فنی و حرفه‌ای نسبت به آموزش نیروهای بیکار اقدام کرده و تنها کار اشتغال را معطوف به پرداخت تسهیلات نکنیم بلکه در یک زنجیره ارزشمند اشتغال مولد در کنار شکل‌گیری بازار عرضه مناسب فراهم آید.

وی با قدردانی از همکاری‌ها و همدلی مسئولان استانی و شهرستانی در حمایت از فرصت‌های اشتغال برای جویندگان کار در این مناطق تصریح کرد: از سرمایه‌گذارانی که در عرصه‌های مختلف تولید و صنعت فرصت و زمینه اشتغال افراد بیکار را فراهم می‌آورند تشکر می کنم و بر این باورم در این حوزه باید یک نگاه اخلاقی و انسانی را نیز همراه با نگاه اقتصادی مدنظر قرار دهیم.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.