سردار غیب‌پرور در دوره تربیت و توانمندسازی فرماندهان بسیج:

بسیج در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی نقش خود را به نحوه احسن ایفا کند/ بن‌مایه اصلی برنامه‌های بسیج خدمت‌رسانی به جامعه است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مانند مواد مخدر و طلاق در کشور گفت: بسیج باید در این حوزه‌ها ورود پیدا کند و نقش خود را در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به نحوه احسن اجرا کند.

هادي نيوز: سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در دوره تربیت و توانمندسازی فرماندهان پایگاه‌های بسیج با اشاره به خدمات اجتماعی بسیج اظهار داشت: پایگاه‌های مقاومت بسیج در قالب گروه‌های جهادی می‌بایست مشکلات و کمبودهای محله خود را مرتفع نموده و مردم را برای حل مشکلات خود به سمت مساجد سوق دهند.

سردار غیب‌پرور با اشاره به طرح جهادگران سلامت عنوان کرد: در این طرح، تیم‌های پزشکی بسیج در سایر نقاط کشور حاضر می‌شوند و به مداوای مردم مناطق محروم می‌پردازند.

وی با اشاره به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مانند مواد مخدر و طلاق در کشور گفت: بسیج باید در این حوزه‌ها ورود پیدا کند و نقش خود را در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به نحوه احسن اجرا کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما برای مبارزه با مواد مخدر در دو حوزه "درمان" و "پیشگیری" عمل خواهیم کرد و تمام مساجد باید در زمینه آگاهی‌بخشی به مردم فعال شوند. بخش مهمی از مبارزه با آسیب‌های اجتماعی "پیشگیری" است و بخشی از این پیشگیری هم مربوط به آگاه‌سازی مردم نسبت به آسیب‌های مواد مخدر است.

وی ادامه داد: ما در پیشگیری باید اولویت بندی کنیم و بسیجیان، دانشجویان و دانش آموزان در اولویت‌های ما هستند و بخشی از توان خود را برای درمان می‌گذاریم و در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی به کمک بانوان نیاز جدی داریم.

وی اظهار داشت: ما ۴۰ هزار روستا در کشور داریم و سالانه بین ۱۴ تا ۱۵ میلیارد ارز برای واردات محصولات زراعی از کشور خارج می‌شود و هر کسی می‌گوید ما در گوشت و مرغ به خودکفایی رسیده‌ایم نباید آن را باور کرد، ما شدیدا به کلزا وابسته‌ایم شدیدا به ذرت وابسته‌ایم و انواع روغن‌ها را وارد می‌کنیم در صورتی که توان تولید آن را در داخل داریم.

سردار غیب‌پرور تصریح کرد: ما در طرح همگام با کشاورز تلاش می‌کنیم که سالانه در ۱۰هزار روستا حضور پیدا کنیم و تلاش می‌کنیم که انقلابی در صنعت کشاورزی کشور ایجاد کنیم.

مسئول سازمان بسیج افزود: حضور بانوان در گروه‌‌های جهادی ویژه خواهران بسیار مهم و مورد نیاز است؛ آن هم نه گروه‌های جهادی که به مناطق مختلف کشور می‌روند؛ بلکه گروه‌های جهادی محله که به مشکلات زنان رسیدگی کنند.

وی در پایان گفت: بسیج مورد نظر انقلاب همین است؛ تمام تلاش بسیج در راستای خدمت‌رسانی به مردم است و بن‌مایه اصلی برنامه‌های بسیج خدمت‌رسانی به جامعه است منتهی این خدمت‌رسانی کار جهادی می‌خواهد و اصلا راحت نیست.

 پایگاه اطلاع رسانی بسیج

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.