رئیسی در مراسم جایزه جهانی گوهرشاد

هویت زن در جامعه غربی ترور شده/ لزوم معرفی چهره‌هایی چون گوهرشاد برای ترویج کرامت

تولیت آستان قدس معرفی چهره‌هایی چون گوهرشاد را سبب نهادینه شدن فرهنگ بخشش و کرامت دانست و گفت: دبیرخانه جایزه گوهر شاد باید در جهت جذب دختران و آینده‌سازان کشور فعال بوده و این بانوان به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

هادي نيوز: حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در همایش جایزه جهانی گوهر شاد طی سخنانی با اشاره به معنی کرامت گفت: برخی در عالم خدمت و کمک می کنند خدمتی منفعت گرا ، برخی برای جلب توجه ، برخی برای منفعت، پس نام هر بخششی کرامت نیست.

وی کرامت واقعی را کرامت در راه خدا دانست و گفت: کرامت واقعی باید از در توجه به خالق هستی باشد. این کرامت آنگاه ماندگار است که مانند نگاه صدیقه طاهره به بخشش باشد و در این صورت دارای جایگاه ارزشمندی است و این گونه بخشش با کرامت است.

رئیسی افراد با کرامت را دارای روح بلند دانست و گفت: روح وقتی ملکوتی باشد مال آبرو و جان را در راه خدا تقدیم می کند، همچنین خیلی ها بزرگ هستند اما بزرگوار کسی است که روح بلند ملکوتی و با کرامتی دارد.

تولیت آستان قدس بخشش و کرامت را صرفا مربوط به مرد ندانست و گفت: هر بخشش دارای کرامت ماندگار است و زن و مرد هم ندارد، بلکه زن و مرد هر دو می توانند راه رسیدن به کمال را طی کنند و به حیات طیبه نائل شوند.

وی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی گفت: کمتر وقف و نذری است که زنها در کنارش نباشند و به برکت انقلاب نقش زنان در جامعه روزبروز رونق دارد.

رئیسی با اشاره به جشنواره گوهر شاد گفت: جایزه جهانی بانوان نیکوکار با نام یک بانوی خیر و نیکوکار که نامش در کنار حرم امام رضا می درخشد برگزار می شود و این جایزه برای درخشش هر چه بیشتر نیکوکاری رقم خورده و سال به سال عمیق تر و گسترده تر خواهد بود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز کار دبیرخانه جایزه گوهر شاد باید حرکتی فعال و پویا باشد به ویژه در جهت جذب دختران و آینده‌سازان کشور، همچنین باید رسانه ملی این بانوان و کار نیکوی آنها را برجسته کند تا به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند.

وی افزود: امید است به برکت امام کریم زندگی ما کریمانه شود تا هم خودمان رشد کنیم و هم جامعه از زندگی ما بهره مند شود.

این استاد حوزه و دانشگاه کرامت را مقام شهدا دانست و گفت: شهدا هم ابتدا به مقام کرامت رسیدند تا مقام شهادت به آنها اعطا شد، این راه برای همه باز است تا به جایگاه کریم و اکرم برسند.

وی تواضع را از دیگر خصوصیات افراد دارای کرامت یبان کرد و گفت: کشور ما زنان فرهیخته و نیکوکار زیادی دارد اما خودشان نمی خواهند این حرکتشان را کسی بداند. این کار ما یک حرکت نمادین است و هدف ترویج این فرهنگ است و در واقع اجر نیکوکاران با خداوند متعال است.

تولیت آستان قدس رضوی نقش زنان را در جامعه موثر دانست و گفت: امروز هویت زن از ناحیه مستکبران مورد ترور قرار گرفته، حق زن حق نقش آفرینی در اجتماع و رساندن جامعه به بالندگی است اما به نام آزادی سلب آزادی از زن می کنند.

وی ادامه داد: باید فرهیختگان در این زمینه روشنگری کنند زیرا بدون نقش آفرینی زنان تحولات اجتماعی رقم نخواهد خورد.

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.