قاسم حبيب زاده:

آمریکا نه گرگ بی دندان است نه شیر بی مهار

حضرت امیر(ع) می فرمایند دشمن خود را همانطور که هست بشناسید نه آنرا چنان کوچک بشمارید که از او غافل شوید و نه چنان عظیم پندارید که از هیبت او بترسید، چرا که در هر دو صورت بازنده خواهید بود.

حکایت این فرمایش حکایت ما و آمریکاست، آمریکا نه گرگ بی داندان است و نه شیر بی مهار، کشوری است که توانمندی ها و ظرفیت هایی دارد و در کنار آن مشکلات و نقاط ضعفی، مهم آن است که هر کدام از آنها را به درستی بشناسیم. از طرفی کشور ما نیز نقاط قوت و ضعفی دارد که در تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف باید تلاش جهاد گونه بنماییم.
در ۴۰ سال گذشته کدام مقطع زمانی بوده که آمریکا دست از دشمنی با ما برداشته و در صدد ضربه زدن و منزوی کردن ما نبوده باشد، اما به فضل خداوند و ایستادگی مردم و مسولان، ما در تمام حوزه های رقابتی قوی تر شده و آمریکا و متحدان منطقه ای او در هماوردی های موجود ضعیف تر شده و وادار به عقب نشینی شدند، این را ما نمی گوییم بلکه اندیشکده های راهبردی آمریکا بیان می کنند.
فشار اقتصادی آمریکا چیز جدیدی نیست، اما این بار روی شکاف در حاکمیت و ایجاد دو قطبی های معیشت- عزت و معیشت- پیشرفت حساب باز کردند و خود اذعان دارند که تحریم و فشار اقتصادی به تنهایی ایرانیان را وادار به تسلیم نمی کند. راه مقابله با ترفند دشمن در این مقطع برپایی نهضت روشنگری و امید بخشی با بهره گیری از مستندات و تجربیات موجود است.
باور کنیم وعده خداوند حق است و نصرت الهی از آن ماست فقط باید فرامین الهی را در پرهیز از تفرقه و اختلاف اطاعت کنیم و به ریسمان الهی متصل باشیم و شرط او را به یاد داشته باشیم که « ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» ( سوره محمد، آیه ۷)