یک روز شاد با رهبرم و چند نکته

۱. دشمن احمق هم نعمتی است!
رهبرمعظم انقلاب در سخنان ارزشمند خود که امروز پنج شنبه در استادیوم صدهزارنفری آزادی انجام شد، به احمق بودن دشمنان نظام اسلامی اشاره کردند، راستش هر چی فکر میکنیم علتی برای عدم درک صحیح واقعیات ایران از سوی آمریکا و برخی از دشمنان خود نمی یابیم، آخر چگونه ممکن است آمریکا با آن دستگاه های وسیع اطلاعاتی و پژوهشکده های متعدد راهبردی از درک واقعیات مردم ایران عاجز است. به هرحال حماقت و ساده اندیشی آنها در تحلیل اوضاع ایران و تصمیم گیری بر مبنای آن تحلیل های بی پایه خودش نعمتی است!
۲. خواب و رویای شتری!
شتر حیوان عجیبی است و صورت آن از جلو بامزه است! حال تصور کنید یک شتر به خواب رفته هر از گاهی دهان خود را می جنباند و یا ناگهان هوای اطراف خود را به یک باره می بلعد! این تعبیر واقعی از ادعاهای دشمنان ایران است ، شما بهتر از این تعبیری از واقعیات این ۴۰ سال گذشته که دشمنان کوچک و بزرگ ما وعده سرنگونی نظام را داده و زمان آنرا مدام تغییر می دهند، سراغ دارید؟
۳. روشنفکر راحت طلب ریاکار منافق
برخی از جنابان روشنفکر امشب باید کیفور باشند که سه مدال دریافت کردند! هرچند آنها ممکن ابرو در هم کشند، اما اگر این روزها به نوشته های آنها در برخی از روزنامه ها توجه کنید چه بسا شما هم آنها را به چند مدال دیگر مفتخر کنید مانند مدال خیانت! اما چرا می گوییم مدال؟ زیرا این جماعت از بس پوست کلفت تشریف دارند و به شما اطمینان می دهم باز آنها در روزنامه های شنبه دم از راه حل های تحقیر آمیز برای برون رفت از مشکلات بزنند و اصلا هم به روی مبارک خویش نیاورند که به چه مدالهایی مفتخر شدند!
۴. شیمیایی می زنند! مراقب باشید
رسانه رکن مهمی است و خیلی مفید است اما وقتی به عنوان یک ابزار در دست دشمن قرار می گیرد خیلی خطرناک می شود. بمباران شیمیایی برای مسموم کردن و خفه کردن افراد است، تشبیه ضربه زدن دشمن با ابزار رسنانه به بمباران شیمیایی خیلی جالب و قریب به ذهن است چون ذهن جامعه را مسموم می کنند. پدافند مقابل این بمباران شیمیایی رسانه ای در وزارتین ارشاد و ارتباطات است، می ترسم آنها خود تحت تاثیر این بمباران شیمیایی مسخ شده و توان حرکت نداشته باشند! ظاهرا باید هم آنها را نجات دهیم و هم خودمان به فکر پدافند شیمیایی باشیم.
۵. التحریم و ما ادراک ماالتحریم!
نگاه افراد به تحریم چند گونه است، عده ای از آن خوشحال می شوند که اینها خود دودسته اند، دسته اول تولید کنندگانی هستند که مورد بی مهری مسولان قرار گرفته و توجه آنان را به سوی خارج می بینند، این افراد وقتی توجه اجباری مسولان را به خاطر تحریم به سوی خود می بینند از تحریم خوشحال می شوند! دسته دوم محتکران و سواستفاده کنندگان هستد که به خاطر تحریم زمینه را برای مکیدن بیشتر خون مردم مهیا می بینند! امادو دسته هم هستند که از تحریم ناراحت می شوند، دسته اول افرادی هستند که در تعاملات خارجی مدام در سفر به فرنگ هستند و مزه پورسانت و سفر خارجی و ... همیشه در دهانشان است، آنها جدا از تحریم بیزارند. اما دسته دوم برخی از جنابان مسول در دولت هستند که عمده اعتبار خود را به جلسات مذاکره با غرب گره زده و به امضای جان کری اطمینان کرده بودند! آنها بعد از تحریم احتمالا خود را مغبون می بیند!
اما به هرحال جناب شتر(ببخشید جناب ترامپ) در رویا ی خود می بیند که نظام ایران به خاطر تحریم ها فرو ریخته و همه در حال التماس به او هستیم! طبعا این برای او رویای شیرینی است اما ما اطمینان داریم که او این آرزو را به گور خواهد برد و ملت بزرگ ایران این دوران را هم با گردن فرازی پشت سر خواهد گذاشت، انشاالله.

habib49@

برگرفته از کانال معیار در سروش