محسن صابر

تهدیدات ترکیبی در چله انقلاب

غرب به سرکردگی آمریکا در راستای راهبرد تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را در حوزه‌های مختلف نرم، سخت و نیمه‌سخت به شکل ترکیبی به‌کار گرفته و در تلاش است تا اجماع جهانی و منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گیرد.

غرب به سرکردگی آمریکا در راستای راهبرد تغییر رفتار جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را در حوزه‌های مختلف نرم، سخت و نیمه‌سخت به شکل ترکیبی به‌کار گرفته و در تلاش است تا اجماع جهانی و منطقه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گیرد.
آنچه مسلم است دشمن در چهل‌سالگی انقلاب پرافتخار اسلامی و در راستای شدت بخشیدن به رویکرد جنگ نرم علیه کشورمان، سایر ابعاد قدرت سخت و نیمه‌سخت را هوشمندانه بکار گرفته و برای نابودی نظام به هر ریسمانی چنگ می‌زند. 
برهم زدن آرامش اقتصادی کشور، تلاش برای اعمال نفوذ در دستگاه‌های اجرایی، تحریک و تشدید تحرکات گروههای معاند در حوزه سیاسی، تلاش برای نفوذ در عرصه‌های استراتژیک و تجهیز تروریستهای بنیادگرای پیرامونی مرزهای کشور در این راستا تفسیر می‌گردد.
دشمن با شناختی که از وضعیت کنونی کشور دارد همه پتانسیل خود را در حوزه برخورد نرم با تأکید بر ابعاد اقتصادی و فشار بر طبقه ضعیف و مستمند – که جزو حامیان و سردمداران انقلاب اسلامی می‌باشند- بکار گرفته است. تمرکز بر تشدید تحریم‌های اقتصادی، شناخت و بستن منفذهای دور زدن تحریم‌ها که تجربه آن را در دولت قبل داشتیم، کوشش برای کاهش درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و ایجاد اختلال در کانال‌های دادوستد مالی ایران با سایر کشورها از جمله مصادیق تلاش‌های ترکیبی و هوشمندانه دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران می‌باشد.
همچنین همزمان خط تخریب ارکان اصلی نظام و تنگ کردن حلقه‌های تحریم اقتصادی از دیگر ابزارهای دشمن برای تحدید ایران است و می‌کوشد با بهره‌گیری از فضای باز رسانه و شبکه‌های مجازی بی‌کنترل و بی‌دروپیکر، مطالبات اجتماعی مردم را بشدت افزایش دهد تا ضمن افزایش نارضایتی، دائماً از ناکارآمدی نظام سخن بگوید.
از دیگر تهدیدات راهبردی دشمن فعالیت کارتل‌های رسانه‌ای صهیونیستها برای ایجاد یأس و ناامیدی در مسئولین و آحاد مردم نسبت به گفتمان ایستادگی و مقاومت در مقابل آمریکا است که متأسفانه برخی از فوکولی‌های غرب‌گرا در بستر مأموریتی دشمن قرار گرفته و به خوبی در حال تبلیغ و القاء سازش می‌باشند.
لذا با این عوامل، دشمن سعی دارد در چله انقلاب پویایی، مقبولیت، مشروعیت و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران را خدشه‌دار نماید و با تخریب و تحریف مبانی انقلاب، اهدافش را محقق نماید.
طراحی و اجرای سناریوهای نفوذ توسط دشمن در ارگان‌ها و نهادها و حمایت لجستیکی از مراکز و موسسه‌های مردم‌نهاد و یارگیری از بدنه جوانان و نخبگان تحت عناوین و پوشش‌های مطالعاتی- رسانه‌ای به منظور کسب اطلاعات و تاثیرگذاری بر روندها و فعالیت‌ها از جمله اقدامات ترکیبی و نوین دشمن است که نیاز به مراقبت جدی توسط مردم و مسئولین دارد.
در چله انقلاب همه دشمنان تصدیق می‌کنند که ایران قدرت اول منطقه است. حتی بسیاری از ناظران سیاسی علت خروج آمریکا از برجام را حضور مقتدرانه ایران در غرب آسیا ارزیابی می‌نمایند. لذا برجسته نمودن تروریسم دولتی، بزرگ‌نمایی حضور منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران و طراحی سناریوهایی مثل برگزاری کنفرانس لهستان موید این موضوع است که دشمن از هیچ تلاشی رویگردان نیست. 
به تازگی ایالات متحده با بالا بردن توان رزمی- پشتیبانی و ورود ناوگان شناوری‌اش به آب‌های آزاد منطقه و با حمایت رژیم صهیونیستی و شخصیت‌های ضدایرانی مانند جان بولتون سناریوهایی علیه جمهوری اسلامی ایران را افزایش داده است. 
اما واقعیت صحنه این است که در حال حاضر منطقه بحرانی غرب آسیا شرایط لازم برای پذیرش شروع یک جنگ گسترده و وسیع را ندارد و آمریکا و متحدان منطقه‌ای در بدترین حالت تدافعی خود طی چند دهه گذشته قرار دارند و افزایش تحرکات آمریکا و تحریک اروپا برای فشار بر ایران را می‌توان در راستای مانور قدرت و اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران و تحمیل خواسته‌های خود و به پای میز مذاکره کشاندن جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به برجام‌های موشکی  و فشارهای حقوق بشری و جلوگیری از نفوذ منطقه‌ای ارزیابی کرد.
اما ایران به‌رغم همه فشارها و محدودیت‌ها سخت‌جان بوده و خواهد بود و برای خروج از تنگنای اقتصادی و رفع تحریم‌ها  شرایط به مراتب سخت‌تر از وضعیت کنونی را تجربه نموده است؛ اما آنچه در این مقطع بسیار مهم و حیاتی است و می‌بایست مورد توجه مسئولین گیرد جلب اعتماد و دمیدن روحیه امیدواری به مردم است.
لذا در چله انقلاب تبیین درست و هنرمندانه عملکرد جمهوری اسلامی ایران و روشنگری طرح‌ها و اهداف دشمن و تلاش جهادی مسئولین در رفع مشکلات با تأسی از اقتصاد مقاومتی، دیپلماسی جهادی و فعال و نگاه به ظرفیت‌های بومی می‌تواند بخش اعظمی از تهدیدات دشمن را خنثی و بی‌اثر نماید.

انتهای پیام/