سردار غیب‌پرور در جمع مسئولان بسیج اساتید کشور:

باز کردن راه برای جوانان لازمه رفتار جهادی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه لازمه رفتار جهادی و‌ تفکر بسیجی این است که راه را برای جوانان باز کنیم، گفت: جهاد به معنای ایثار و فداکاری و ازخودگذشتگی است و با اتخاذ رویکرد جهادی است که اعتلای سازمان رقم خواهد خورد.

سردار غلامحسین غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در جمع مسئولان، جانشینان و مدیران دفاتر کانون‌های بسیج اساتید سراسر کشور که در دانشگاه تهران برگزار شد، با تاکید بر اهمیت حضور اساتید دانشگاه در مساجد به عنوان پایگاه انقلاب و اسلام گفت: تعیین اولویت‌ها و نیز اثربخشی برای تمامی فعالیت‌های بسیج ضروری است.

وی با اشاره به راه‌اندازی اندیشکده‌های راهبردی بسیج اساتید، افزود: از دل این اندیشکده‌ها باید راهبردهای عملیاتی برای مسائل و‌ مشکلات کشور بیرون بیاید.

 

سردار غیب‌پرور در ادامه گفت: رویکرد حلّ‌المسائلی در بسیج اساتید اتفاق مبارکی است و به اعتقاد بنده در کشور انقلابی را رقم خواهد زد.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه تشکیل جبهه واحد انقلاب اسلامی را بسیار مهم دانست و تأکید کرد: نباید کار به جایی برسد که رهبر معظم انقلاب و فرمانده این جبهه شخصاً ورود کنند در مسائل جزیی. جفاکنندگان به جایگاه ولایت فقیه لزوماً ضد‌ّانقلاب نیستند؛ گاهی از کم‌کاری خودی‌ها به کشور جفا می‌شود.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج عنوان کرد: ویژگی یک کار جهادی، در درجه اول نیت برای خدا است. در مرحله دوم تلاش و پیگیری مجدانه و در درجه سوم این است که مخالف داشته باشید. یعنی با وجود مخالفت، کار مدیریت شود و به نتیجه برسد.

 

وی با تأکید بر حضور بسیج در صحنه تحولات کشور به‌ویژه بسیج اساتید، گفت: نامه اخیر استادان بسیجی در لبیک به بیانیه راهبردی مقام معظم رهبری باعث سربلندی بسیج شده است.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: لازمه رفتار جهادی و‌ تفکر بسیجی این است که راه را برای جوانان باز کنیم. جهاد به معنای ایثار و فداکاری و ازخودگذشتگی است و با اتخاذ رویکرد جهادی است که اعتلای سازمان رقم خواهد خورد.

 

وی همچنین ادامه داد: عرصه باید برای حضور نیروهای انقلابی و جهادی و جوان آماده شود. ساختار نیز باید متناسب با رویکرد جهادی تعریف شود. به دلیل همین عدم تناسب است که مشکلاتی در کشور داریم و این نیاز به کمک استادان ممکن خواهد بود.

 

سردار غیب‌پرور همچنین تأکید کرد: ریل ساختاری کشور باید عوض شود و ریل‌گذاری جدید انجام شود. البته در برابر هر تحولی مقاومت هم وجود دارد و‌ مخالفینی هستند، اما حیات مجدد بسیج هم در اعتلای آن است. ما در کشور نیازمند یک فرمان‌گردانی هستیم.

 

در پایان این برنامه نیز با حضور سردار غلامحسین غیب‌پرور از تعدادی از مسئولان و‌ جانشینان و مدیران دفاتر هماهنگی کانون‌های بسیج اساتید سراسر کشور تقدیر شد.

پایگاه اطلاع رسانی بسیج