محمدرضا نقدی

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در یک نگاه

سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی ـ اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در یادداشتی، بیانیه گام دوم انقلاب را در یک نگاه ترسیم کرد.

هادی نیوز: سردار محمدرضا نقدی رئیس جنبش مردمی پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طی یادداشتی با عنوان «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در یک نگاه» برخی ابعاد بیانیه رهبر معظم انقلاب را تحلیل کرد.

متن یادداشت رئیس جنبش مردمی پاسداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به این شرح است:

چشم انداز: 

تحقق تمدن اسلامی و آمادگی برای طلوع ولایت عظمی (عج)

راه طی شده:

در روزگاری که جهان میان غرب و شرق مادی تقسیم شده بود و کسی گمان نهضت اسلامی را نمی‌برد انقلاب اسلامی از صفر و بدون هیچ الگویی شروع کرد به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد.

رژیم ننگین استبدادی را به مردم سالاری بدل کرد، با ترکیب جمهوریت و اسلامیت درخشید. در مقابل جدی‌ترین تهدید‌ها امنیت خود را تضمین کرد، موتور پیشرفت کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی و اقتصادی و عمرانی شد و یک کشور به شدن عقب مانده را به کشوری قدرتمند و به سرعت در حال پیشرفت بدل کرد. بینش سیاسی و مشارکت مردمی در همه‌ی امور را به اوج رساند. کفه عدالت را در تقسیم امکانات عمومی سنگین کرد. معنویت و اخلاق را در فضای جامعه به گونه‌ای چشمگیر افزایش داد و تنها انقلاب معاصر بود که یک چلّه پر افتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاد و با ایستادگی روز افزون در برابر زورگویان مسیر جهانی را تغییر داد. 

شرایط امروز: 

راه طی شده فقط قطعه‌ای از مسیر افتخار آمیز بوده و دنباله مسیر به دشواری گذشته‌ها نیست. انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی شعار‌های خود همچنان به پیش می‌رود و با ورود به مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی با سپردن میدان به نسل جوان وارد فرآیند بزرگ و جهانی چهل سال دوم می‌شود. 

مهمترین ظرفیت:

نیرو‌های انسانی با تحصیلات عالی به ویژه انبوه جوانان با روحیه انقلابی و آماده جهاد. علاوه بر این ما در کنار ۷ درصد ذخایر معدنی جهان موقعیت جغرافیایی استثنایی، سواحل طولانی، زمین‌های حاصلخیز، اقتصاد بزرگ و متنوع و ... را هم در اختیار داریم.
مهمترین فرصت: اکنون کانون اصلی دشمن با مشکلاتی که خبر از احتضار می‌دهند دست و پنجه نرم می‌کند و در مقابل، ایران برای ادامه راه بیشترین ظرفیت‌های استفاده نشده جهان را دارد. 

مهمترین آسیب:

ریشه آسیب‌های کشور بی توجهی ما به شعار‌های انقلاب است. 

مهمترین تهدید: 

ابزار‌های رسانه‌ای پیشرفته و فراگیر امکان خطرناکی را در اختیار کانون‌های ضد معنویت و اخلاق نهاده است. 

قلب دکترین و اصول و قواعد راهبردی: دفاع ابدی از نظریه نظام انقلابی با اصول غیر قابل تجدید نظر و فروع دائماً نو شونده 
محور اصلی دکترین عملیاتی: نگاه انقلابی، روحیه انقلابی و عمل جهادی 
نخستین و ریشه ای‌ترین تکلیف: شما جوانان باید پیشگام در شکستن محاصره تبلیغاتی باشید، در خود و دیگران نهال امید به آینده را پرورش دهید. ترس و نومیدی را از خود و دیگران برانید. این نخستین و ریشه ای‌ترین جهاد شماست. 

تکلیف دائمی: جوانان، شانه‌های خود را زیر با مسئولیت بدهید. از تجربه‌ها و عبرت‌های گذشته بهره گیرید. کار آزموده و پر انگیزه از انقلاب خود حراست کنید. با جهاد علمی به قله‌های دانش دست یابید. با جهاد معنوی با کمک دولت اخلاق را در جامعه رشد دهید. با اقتصاد مقاومتی راه نفوذ و سلطه دشمن را سد کنید. با هدف برقراری عدالت و مبارزه با فساد زمام اداره‌ی بخش‌های گوناگون به جوانان مومن و انقلاب سپرده شود. از استقلال و آزادی حراست و با مرزبندی با دشمن عزت ملی حفظ شود و جهاد همه جانبه‌ای برای جلوگیری از نفوذ سبک زندگی غربی به راه اندازید تا انقلاب را هر چه بیشتر به آرمانش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و طلوع خورشید ولایت عظمی است نزدیک کنید.

فارس