زاکانی:

نزدیک‌تر شدن آمریکا امنیت ما را افزایش می‌دهد/ عده‌ای کاسب ارعاب‌ورزی هستند

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: امروز وقتی آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش به ما نزدیک‌تر می‌شوند، امنیت ما افزایش پیدا می‌کند به خاطر اینکه در تیرس اهدافمان قرار می‌گیرند و قابل نابود شدن هستند.

هادي نيوز: علیرضا زاکانی در همایش سیاسی تبیین گام دوم انقلاب با رویکرد ضرورت وفاق یاران انقلابی در سالن آمفی‌تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری کوثر شهر دماوند اظهار کرد: این انقلاب اثرات جهانی، منطقه‌ای و داخلی خود را بر جای گذاشت، پرونده استبداد را بست و نظام سلطه را به چالش کشید.

وی افزود: امروز بعد از 40 سال که این پویش گام دوم را یاران انقلاب دنبال می‌کنند، این یک تجربه 40 ساله راه طی شده دارد که این تجربه مرورش بسیار مهم است؛ بیانیه دوم گام انقلاب اسلامی یک قرائت صحیح از راه طی شده و ترسیمی از وضع موجود و آینده را به ما ارائه می‌دهد.

*برخی دنبال معرفی انقلاب به دور از اهدافش هستند

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب سرفصل‌های تحولات و اولویت‌های آینده را فرا روی ما قرار می‌دهد، برای اینکه جبهه انقلاب بتواند در مختصاتی قرار گیرد که هم به گذشته خود افتخار کند و هم از راه طی شده درس‌آموزی و با وضعیت فعلی خود مسیر تحولی برای آینده فراهم کند.

زاکانی تصریح کرد: بسیاری با سیاه‌نمایی‌ها تلاش می‌کنند که انقلاب اسلامی را در 40 سالگی خود به دور از رسیدن به اهدافش معرفی کنند؛ با یک دقت در راه طی شده و مرور بیانیه گام دوم مشاهده می‌کنیم که رهبر انقلاب با چه منطق، استدلال و ظرافتی گذشته، وضع موجود و نگاه به آینده را ترسیم کرده‌اند.

وی بیان کرد: وقتی در سال 1357 انقلاب کردیم، پرونده استبداد بسته شد و نظام سلطه به چالش کشیده شد و به هر حال عده‌ای متضرر و عده‌ای در سراسر جهان منتفع شدند؛ با نگاه جهانی بر اثر ایستادگی و دقت و هوشمندی ناخدای انقلاب اسلامی و حضور مردم، شرایط به سمتی هدایت شد که آمریکا در چند کیلومتر گرفتار شد، آمریکایی که برای ابعاد جهانی فکر و برنامه‌ریزی می‌کرد.

*آمریکا منفورترین کشور در اذهان مسلمانان است

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در سال 1389 به جمع‌بندی رسیدند که امروز منفورترین کشور در سطح اذهان مسلمانان آمریکا است، افزود: آن‌ها اعلام کردند که نه تنها نتوانستند اسلام را از میدان به دور کنند، بلکه روزبه‌روز درون خود را تقویت کرده و همچون چشمه جوشانی پیام خود را صادر می‌کند.

زاکانی ادامه داد: سند امنیت ملی آمریکا در سال 2011 نشان داد که آن‌ها طرح جدیدی را دنبال می‌کنند و درصدد بودند که از شمال آفریقا تا غرب آسیا کوچ کنند و اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا قول داد که 60 درصد امکانات نظامی را به دریای جنوب گسیل دهد تا عملاً چین و روسیه را مهار کند به شرط اینکه هرچه آدم‌کش دنیا را در ضعیف‌ترین حلقه مقاومت در سوریه جمع و حرکت جدیدی را آغاز کند که مسلمانان به جان یکدیگر بیفتند و جهان اسلام از درون دچار فروپاشی شوند.

وی گفت: تنها جایی که می‌تواند سینه‌به‌سینه باطل حرکت و ایستادگی کند، انقلاب اسلامی است؛ آن‌ها دنبال این بودند که اسلام را از درون تخریب و منابع جهان اسلام را غارت کنند.

*نزدیک‌تر شدن آمریکا امنیت ایران را افزایش می‌دهد

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: 30 سال برنامه‌ریزی کرده‌ بودند که جهان اسلام در آتش‌ تفرقه‌گرایی به خاکستر تبدیل شود؛ اما با تدبیر رهبری معظم انقلاب و تحولاتی که در منطقه ایجاد شد، شرایط به سمتی رفت که ظرف پنج سال پرونده آن بسته شد و اصلاً معادلات منطقه تغییر کرد.

زاکانی بیان کرد: در تغییر معادلات، روسیه کاملاً در قالب انقلاب اسلامی حرکت کرد و بر سر سفره این انقلاب نشست؛ سوریه و روسیه به عنوان یکی از بازوان و دستان پرتوان انقلاب اسلامی به کار گرفته شدند که البته روسیه به نفع شخصی خود فکر می‌کرد.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر نقشه انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: با تغییر معادلات در عرصه جهانی توانستیم که دست برتر را داشته باشیم؛ امروز وقتی آمریکایی‌ها و هم‌پیمانانش به ما نزدیک‌تر می‌شوند، امنیت ما افزایش پیدا می‌کند به خاطر اینکه در تیرس اهدافمان قرار می‌گیرند و قابل نابود شدن هستند.

*وضع موجود به دلیل عمل نکردن برخی مسؤولان به اسلام است

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: پایگاه‌های نظامی آن‌ها در منطقه ضریب امنیتی ما را افزایش داده و خود رژیم صهیونیستی ضریب امنیتی ما شده است؛ اگر امروز در داخل کشور عده‌ای کاسب ارعاب‌ورزی و ترساندن مردم هستند، باید بدانند که این خبرها نیست و آنها هرچه در منطقه آوردند، مایه امنیت ما شده است.

زاکانی گفت: آن چیزی که موفقیت انقلاب اسلامی را می‌تواند تثبیت کند، ایجاد یک الگوی مناسب برای تکثیر در سراسر جهان اسلام است؛ در داخل کشور سه جز مؤثر انقلاب یعنی اسلام، رهبری و مردم تحت شعاع اتفاقاتی قرار گرفتند؛ یعنی وضع موجود به خاطر عمل نکردن به اسلام است و چون برخی مسؤولان به اسلام عمل نمی‌کنند، گرفتار هستیم.

وی تصریح کرد: اعتقاد دارم که در این 40 سال در زمینه اسلام بسیار کم کاری کردیم و هرچه امام راحل و مقام معظم رهبری آن را به این سمت سوق دادند، ما در فهم اسلام ناب محمدی (ص) کم کاری کرده‌ایم؛ مسؤولان همین قانون اساسی را کشش ندارند که اجرا کنند و اگر این قانون اساسی اجرایی شود، مشکلات مردم برطرف می‌شود؛ مشکل اینجاست که کسی به قانون عمل نمی‌کند.

*جامعه امروز به عمار و مالک نیاز دارد

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بیان کرد: امروز مقام معظم رهبری همچون خورشید می‌درخشند و بزرگان جهان مشاهده می‌کنند که وقتی نقطه‌ای برای خطر ایجاد کردند به نقطه قوت تبدیل شد؛ معظم له دنبال این هستند که جامعه را به بلوغ و رشد توانمندی برسانند.

زاکانی با بیان اینکه امروز نیاز به خواصی است که میدان عمل فرمایش‌های مقام مظعم رهبری را باز کنند، تأکید کرد: امروز جامعه نیاز به عمار و مالک دارد؛ مردم به روشنگری و رشد نیاز دارند و باید عده‌ای بسوزند تا چراغ روشنگری آن‌ها شوند؛ امروز در وسط اهداف انقلاب هستیم و جبهه انقلاب می‌خواهد که گام دوم آن محقق شود.

وی با اشاره به اینکه همه عزت ما از انقلاب اسلامی است، ادامه داد: باید در مسیری حرکت کنیم که زمینه تحول در کشور فراهم شود و اگر در مسیری که رهبر انقلاب اسلامی ترسیم کردند، حرکت کنیم، بی‌شک آینده از آن انقلاب اسلامی است و اگر کار انجام ندهیم، باید پاسخ‌گو باشیم.

فارس