سردار غیب‌پرور:

امیدوارم حضور ظریف در اجلاس «G 7» از روی استیصال نباشد

مشاور عالی فرمانده کل سپاه درباره حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس «G 7» گفت: درباره این سفر نمی‌خواهم قضاوت کنم، اما خدا کند این رفت و آمد‌ها از روی استیصال نباشد.

هادی نیوز: سردار «غلامحسین غیب‌پرور» مشاور عالی فرمانده کل سپاه در اولین جشنواره کارمند تراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در ادامه حرکتی است که در صدر اسلام انجام شد و حکومت الهی را بر مبنای ولایت به همه جهانیان عرضه کرد؛ البته در این مسیر ۴۰ ساله فراز و نشیب‌های زیادی داشتیم.

وی افزود: زمانی علیه این تفکر و اندیشه الهی، احزاب صدر اسلام با هم ائتلاف کردند و امروز هم احزاب مدرنیته یعنی کانون‌های قدرت و ثروت و دنیای زر و زور با یکدیگر ائتلاف کرده‌اند تا انقلاب کمر راست نکند.

سردار غیب پرور در ادامه با اشاره به اینکه دشمن با همه توان در برابر ما قرار گرفته است، گفت: راهبرد اصلی ما در برابر دشمنان، مقاومت است؛ لذا تا زمانی که باور کنیم حیات، نشاط و تعالی ما مربوط به ایستادگی بر روی پا‌های خودمان است، دنیا هیچ کاری نمی‌تواند علیه مردم کشورمان انجام دهد.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه همچنین درباره حضور وزیر امور خارجه کشورمان در اجلاس «G 7» اظهار داشت: درباره این سفر نمی‌خواهم قضاوت کنم، اما خدا کند این رفت و آمد‌ها از روی استیصال نباشد.

وی در ادامه به دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: وقتی از دفاع مقدس حرف می‌زنیم، بیانگر شرایطی است که طی آن دشمن هشت سال به انقلاب فشار آورد؛ آن‌هم در شرایط سخت. ما ۹۰ هزار شهید دادیم که ۲۸ هزار نفر آن کارمندان دولت بودند؛ البته این دشمنی هنوز هم ادامه دارد و تا زمانی که انقلاب به حرکت طوفانی خود ادامه می‌دهد، این دشمنی وجود خواهد داشت.

سردار غیب پرور عنوان کرد: اینکه می‌گوییم «کارمند تراز انقلاب» یعنی اینکه کارمند باید جایگاه خود را بداند و حضور فعال در انقلاب داشته باشد؛ به عبارت دیگر مگر می‌شود در این دوران زندگی کنیم و اطراف خود را نشناسیم.

وی همچنین بیان کرد: دوران دفاع مقدس ما الگویی است که اگر امروز نسبت به آن بی توجه باشیم، شکست و عدم‌الفتح در انتظار ما خواهد بود؛ البته در دفاع مقدس هیچ حرکتی را انجام نمی‌دادیم، مگر اینکه سه اقدام اساسی شناخت و شناساییِ دشمن، پتانسیل خودی و جغرافیای عملیات را انجام می‌دادیم.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه تصریح کرد: بی‌تردید بزرگ‌ترین نعمت انقلاب اسلامی، داشتن ولایت است؛ زیرا بعد از قرن‌ها هرچند انسان‌های آزاده‌ای مانند شهید نواب صفوی آمدند و فریاد زدند تا بلکه یک روز بتوانند حکومتی تحت ولایت تشکیل دهند، اما موفق نشدند.

وی عنوان کرد: دشمنان ۴۰ سال است که چوب لای چرخ انقلاب می‌گذراند و نمی‌گذارند مردم نفس راحتی بکشند؛ اما مردم همچنان پای آرمان‌های انقلاب اسلامی، شهدا و امام (ره) ایستاده‌اند؛ این در حالی است که در زمان امام حسین (ع)، «امام» بود، اما «یار» نبود؛ در واقع کسانی که ادعای دین‌داری می‌کردند و زنده بودند، ولی از هر زمانی مرده‌تر بودند؛ مگر می‌شود کسی دین‌دار باشد و نماز بخواند و در مقابل امام بایستد؟ بله شد؛ اما امروز در انقلاب اسلامی جوانان و مردم کشورمان پای رهبر خود ایستاده‌اند.

سردار غیب پرور افزود: امروز در شرایطی قرار داریم که هر روز در کشور بیش از ۱۰ طرح و نوآوری ارائه می‌شود، اما در گذشته و در زمان رژیم منحوس ستم‌شاهی، کشورمان تحقیر شده بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه واقعاً جای تأسف دارد که انسان از برخی‌ها رفتار خیانتکارانه می‌بیند، گفت: نهاد‌های حاکمیتی در برابر فساد وظیفه خودپالایشی دارند؛ چرا که حضور یک عنصر فاسد یک فضا را دچار خطر می‌کند؛ البته ملت هم در برابر چنین شرایطی، وظیفه‌ای دارند که باید به آن توجه کنند.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه دشمنان تمام‌قد علیه ما صف کشیده‌اند، ادامه داد: اینکه جوانان کشورمان پهپاد آمریکایی را در ارتفاع ۵۰ هزار پایی می‌زنند و با سر بالا در برابر دشمن به خصوص روباه پیر انگلیس می‌ایستند به پشتوانه شهداست؛ البته دولتمردان هم باید روحیه انقلابی خود را به پشتوانه شهدا و مردم دوباره به دست بیاورند.

سردار غیب پرور بیانکرد:‌ ای کاش دولت متوجه شود که مسیر اصلی ایستادن انقلابی بودن است و تا زمانی که باور کنیم حیات و نشاط و تعالی ما مربوط به این است که باید روی پای خود بایستیم و دنیا هیچ چیزی به ما نمی‌دهد، می‌توانیم برابر کشور‌های استکباری و استعماری ایستادگی کرده و پیروز شویم.

وی اظهار داشت: امروز شاهد اضمحلال و فروپاشی آمریکا هستیم و حتی رژیم صهیونیستی هم در موقعیت دو سال پیش خود نیست؛ این رژیم جعلی که شعار «نیل تا فرات» را سر می‌داد، امروز در شرایطی است که در حفظ امنیت خود درمانده شده است.

مشاور عالی فرمانده کل سپاه تاکید کرد: راه نجات ما خدمت کردن به مردم است؛ کارمند دولت باید مردم را کمک کند؛ روا نیست گرهی را که به سادگی باز می‌شود، با فرستادن افراد از این اداره به آن اداره، محکم کنیم.

دفاع پرس