قاسم حبیب زاده

عاشورا منبع رویش های بی پایان

مجالس بیشمار عزاداری دهه اول محرم در مساجد، حسینیه‌ها، هیات ها و مجالس خانگی که به همت عاشقان امام حسین علیه السلام در سراسر ایران برگزار گردید، ضمن اثبات مکرر دلدادگی مردم به پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان مطهر ایشان، پیام های اجتماعی و سیاسی دیگری هم به دنبال داشت:

  مجالس بیشمار  عزاداری دهه اول محرم در مساجد، حسینیه‌ها، هیات ها و مجالس خانگی که به همت عاشقان امام حسین علیه السلام در سراسر  ایران برگزار گردید، ضمن اثبات مکرر دلدادگی مردم  به پیامبر گرامی اسلام (ص) و خاندان مطهر ایشان، پیام های اجتماعی و سیاسی دیگری هم به دنبال داشت:
 ۱)  حضور این خیل عظیم باطل السحر هجمه‌های اعتقادی و فرهنگی دشمنان ملت ایران در طول یک سال از محرم سال گذشته تاکنون است، چرا که پیام مجالس امام حسین علیه السلام چیزی جز احیای آموزه‌های دینی در دل و جان مردم  نیست.
 ۲)  پایه اقتدار ایران بر قدرت نرم اعتقادی ملت خویش است و مکتب عاشورا هر ساله عمق این قدرت را بیشتر می کند.
 ۳)  ایده نظام اسلامی در طول ایده قیام عاشوراست و مجالس عزاداری امام حسین علیه السلام هر ساله مقوم این ایده است، لذا هجمه‌های غرب گرایان به مجالس عزای حسینی از این زاویه قابل فهم است.
 ۴)  ایران اسلامی از بدو شروع انقلاب خود تاکنون شهید کاوه ها، همت ها، باکری ها ... و حججی های  خود را از مجالس محرم گزینش کرده است، لذا عاشورا منبع رویش های بی پایان انقلاب اسلامی است.
۵)   ....، حال باید مراقب این منبع قدرت باشیم، چراکه یکی از هدف گیری های خطرناک دشمن "منبع قدرت" است تا آنرا از کارکردهای خود بیاندازد.
 با این اوصاف ما را از مصاف با یزیدیان دوران چه باک درحالیکه ما امام حسین علیه‌السلام را داریم که با عاشورای خود دل  امت اسلام را در مقابل جهان استکبار چنان قرص و محکم کرده است که شکست به هیچ عنوان در آنها راه ندارد.
 

برگرفته از کانال معیار در سروش