بازگشت بیش از ۱ میلیون زائر به کشور/ ۳ میلیون زائر به کربلا مشرف شدند

از ابتدای محرم تا کنون یک میلیون و ۴۹۱ هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند و ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر نیز از ایران خارج شده‌اند.

هادی نیوز: راهپیمایی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به‌سوی کربلا در ایام منتهی به اربعین حسینی در سال‌های اخیر به یکی از مهم‌ترین اجتماعات مذهبی جهان اسلام تبدیل شده است. هر ساله میلیون‌ها عاشق اهل‌بیت علیهم‌السلام برای عرض ارادت و محبت خود به سیدالشهدا (ع) پا در مسیر پیاده‌روی نهاده و با قبول سختی‌های شیرین این سفر، خود را در ایام اربعین به شهر مقدس کربلا می‌رسانند.

آخرین اخبار این راهپیمایی عظیم را در ادامه می‌خوانید:

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی: بیش از 1 میلیون زائر به کشور بازگشت

احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، درباره تعداد زائران در اربعین حسینی ۹۸ با بیان اینکه ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام انجام داده‌ند، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۴۹۱ هزار نفر از زائران به کشور بازگشته‌اند و ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار نفر نیز از ایران خارج شده‌اند.

معاون عملیات ناجا: موج بازگشت زائران از مهران به ۶۰درصد رسید

در همین خصوص، سردار حسین ساجدی‌نیا معاون عملیات نیروی انتظامی، نیز با اشاره به آغاز موج برگشت زائران اربعین گفت: از روز گذشته آمار ورود زائران به ایران نسبت به خروج افزایش یافته است.

وی افزود: با معکوس شدن روند ورود و خروج زائران به داخل و خارج کشور، آمار تردد در این مرز تاکنون بالغ ۴۰ درصد رفت و ۶۰ درصد در حال برگشت هستند.

براساس این گزارش با توجه به موج بازگشت زائران اربعین حسینی به ایران اسلامی، بسیاری از نهاد‌ها و ارگان‌ها از جمله نیرو‌های مسلح کشورمان برای تسهیل در امر ورود زائران پای کار آمده‌اند.

سردار سلامی: سپاه آمادگی کامل برای بازگشت زائران را دارد

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه به فضل الهی امنیت برقرار بوده و مسائل حمل و نقل تا حدود بسیاری حل شده است، تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمادگی کامل برای بازگشت زائران را دارد.

وی ادامه داد: این عزم در سپاه وجود دارد تا با تعطیل کردن همه سرویس‌های رفت و آمد در همه شهرها، اتوبوس‌ها و امکانات حمل و نقل را به سوی مرز‌ها گسیل کنیم.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تاکید ما بر امنیت بوده و دستگاه‌های امنیتی نیز هوشیار هستند تا مراسم عظیم اربعین حسینی با نهایت آسایش و امنیت برای مردم برگزار شود.

فرمانده نیروی هوایی ارتش: آمادگی ارتش برای موج بازگشت زائران حسینی (ع)

همچنین امیر نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، از آمادگی ارتش برای موج بازگشت زائران حسینی (ع) خبر داد، گفت: در بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی نیروی هوایی ارتش در مرز مهران تا ۷ هزار مراجعه نیز صورت گرفته است.

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی: اسکان 6 میلیون زائر در موکب‌های ایرانی

براساس این گزارش یوسف افضلی دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره تعداد موکب‌های ایرانی مستقر برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین تصریح کرد: در عراق ۸۲۲ موکب برپا شده که تاکنون ۶ میلیون زائر را اسکان داده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۴۰ موکب در کربلا، ۶۸ موکب در نجف، ۵۸ موکب در کاظمین، ۴۳ موکب در سامرا و بلد و ۱۳ موکب در مسیب به زائران اربعین حسینی خدمت می‌کنند.

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی درخصوص موکب‌های برپا شده در مرز‌های چهارگانه گفت: در مرز شلمچه ۱۳۷ موکب، مرز چذابه ۱۰۵ موکب، مرز خسروی ۱۰ موکب و مرز مهران ۸۰ موکب فعالیت دارند که در مجموع تعداد این موکب‌ها در مرز‌های چهارگانه ۳۳۲ موکب است.

همچنین حسن نوری دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد مرکزی اربعین، با اشاره به اینکه از نظر تجهیزات و نیروی انسانی، نسبت به سال گذشته افزایش ۲۵ درصدی داشته‌ایم، یادآور شد: تا این لحظه با هیچ موردی از بیماری یا حادثه نگران‌کننده که سیستم فوریت پزشکی یا بهداشت و درمان را دچار چالش کند، مواجه نشده‌ایم.

 

 دفاع‌پرس