قاسم حبيب زاده

تیترهای یاس آفرین؟!

منظومه گفتمانی امامین انقلاب را بازخوانی کنند و کمی هم دوراندیشی خود را تقویت نمایند...

در حالی که خبرهایی از ورود برخی دلارهای بلوکه شده به ایران منتشر شده است؛  در حالی که خبر همسان سازی حقوق بازنشستگان با شاغلین از مهرماه امسال منتشر شده؛

در حالی که بحث ودیعه مسکن در میان است؛  در حالی که خبرهای خوبی از تولید داروهای ضد کرونایی به گوش می رسد؛  در حالی که امید به تعادل قیمت دلار در هفته آتی رونق گرفته،
 هستند روزنامه ها و رسانه هایی که همچنان اختلاس، رشوه و دزدی فلان مسئول بانکی، یا فاجعه انسانی کرونا در پائیز را تیتر یک خود می کنند .

یا وام اجاره مسکن را که هنوز نیامده، می‌نویسند به آن هم امیدی نیست! 
تعجب از آن است این حجم از اخبار ناامید کننده در حالیکه اخبار امیدبخش کم نداریم، چطور به عنوان تیتر یک برخی از رسانه‌ها که دست بر قضا انقلابی هم هستند، انتخاب می‌شوند.
مطالبه‌گری و نقد مسئولان  امری لازم و ضروری است ، ولی آیا باید به قیمت ناامید کردن مردم تمام شود. اکنون که مردم درگیر مشکلات معیشتی خود هستند و دیگر تمایز چندانی بین حکومت و دولت قائل نیستند، اربابان جراید در چه افقی سیر می کنند که این امر بدیهی را درک نمی نمایند که نیاز اول جامعه امیدآفرینی است .  البته کسی نباید به دنبال اغواگری باشد، اما آیا نظام اسلامی آنقدر از تلاش های امید بخش تهی شده است که روزنامه نگاران و رسانه ها نمی‌توانند چند تیتر امیدبخش انتخاب کنند؟

 حتماً هست؛ فقط باید منظومه گفتمانی امامین انقلاب را بازخوانی کنند و کمی هم دوراندیشی خود را تقویت نمایند.