ابوالحسن سلطانی زاده

فرمان حمله پژوهشکده‌های غربی برای تحریف دفاع مقدس

جمع‌بندی طراحان تحریف در دفاع مقدس نپذیرفتن حقایق پیرامون تمامیت و کلیت تاریخ دفاع مقدس از سوی افکار عمومی است و بر همین اساس به وارونه‌سازی نقطه‌ای علیه برخی تصمیمات و یا عملیات‌های خاص به‌صورت موردی و پرتکرار می‌پردازند.

هادي نيوز: فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی هشت سال دفاع مقدس را در حالی گرامی می‌داریم که می‌دانیم پس از پیروزی جانانه نظام در آن، بلافاصله و از فردای آن روز، جنگ در عرصه‌های دیگر مانند اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و روانی علیه این ملت آغاز شد و تا امروز نیز ادامه دارد. هشت سال دفاع مقدس قطعه مشعشع و نورانی و میراث بزرگ یک ملت است که آن را به نسل بعد از خود سپرده و امروز هزاران جوان مؤمن انقلابی که آن دوران را درک نکرده‌اند ادامه‌دهندگان و نگاهبان آن میراث عظیم هستند و در هیاهوی جنگ شناختی با همه پیچیدگی‌ها و جذابیت‌هایش مرعوب این جنگ نشده و فقط از باب نمونه یکی از شاگردان مکتب دفاع مقدس یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی را آن‌گونه که دیدیم گرامی داشتند. نسل جوان امروز به‌خوبی قدر تفکری که در هشت سال دفاع مقدس دشمن را به‌زانو درآورد، می‌دانند و با نگاه به تاریخ پرفرازونشیب تحولات نظامی در این کشور به‌خوبی درمی‌یابند که در یک‌صد سال اخیر، دفاع مقدس تنها جنگی بود که اجازه نداد یک وجب از خاک میهن از دست برود.
 برخی از مهم‌ترین دستاوردهای این مقطع نورانی کشورمان را در موارد ذیل می‌توان برشمرد: ۱- پدید آمدن شهد شیرین پیروزی در سایه خدامحوری و اطاعت از ولی‌فقیه و اتحاد و انسجام در ملت.
2- پدید آمدن قدرت بازدارندگی به‌گونه‌ای که ۴۰ سال پس از دفاع مقدس دشمن جرئت حمله نظامی به هیچ نقطه‌ای از خاک کشورمان را ندارد و این یعنی همان بازدارندگی دشمن. 3-به شکست کشاندن طراحان و بانیان در تمامی اهدافشان. قدرت‌های مستکبر شرق و غرب همگی با حمایت از صدام به دنبال جلوگیری از تثبیت انقلاب اسلامی، جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی، ایجاد امنیت برای رژیم صهیونیستی و تسلط بر جریان آزاد نفت در خلیج‌فارس
و ده‌ها هدف دیگر بودند ولی در تمامی اهداف، ناکام مانده و شکست خوردند.
 ۴ -ایجاد و تقویت روحیه اعتمادبه‌نفس در ملت برای مرعوب نشدن در برابر هجمه سنگین دشمن در تمامی عرصه‌های جنگ روانی، جنگ شهرها، جنگ موشک‌ها، جنگ شیمیایی 5-معرفی کردن صدام به‌عنوان آغازکننده و متجاوزگر جنگ توسط سازمان ملل به تمام دنیا و این یعنی ما فقط در برابر تجاوز دفاع کردیم؛ دفاعی مقدس و ماندگار و این رمز حقانیت و مظلومیت ما در دوران دفاع مقدس بود.
 اکنون پس از ذکر بخشی از دستاوردهای دفاع مقدس، نکته مهم و اساسی این است که آیا شکست‌خوردگان اصلی این جنگ دست از سر دفاع مقدس برداشته و برای آن هیچ سناریو و نقشه‌ای ندارند؟ آیا دفاع مقدس را در ابعاد فیزیکی سال ۵۹ تا ۶۷ رها کرده و برای نسل‌های جدید و آتی در قالب جنگ روایت‌ها و جنگ شناختی هیچ برنامه‌ای ندارند؟
پاسخ آن است که طراحی نظام سلطه به‌موازات فشارهای بیرونی، استفاده از ظرفیت‌های داخلی برای تغییر رفتار و نهایتاً تغییر ساختار نظام اسلامی می‌باشد و یکی از این ظرفیت‌های داخلی که پس از ۴۰ سال همچنان قدرت‌نمایی و تولید قدرت می‌کند یا و نام و بزرگداشت دفاع مقدس می‌باشد. جمع‌بندی رفتار دشمن در این عرصه فرمان حمله به اندیشکده‌های غربی برای زیر سؤال بردن دفاع مقدس با حربه تحریف است. تحریف یعنی جابجا کردن، تغییر دادن و تبدیل کردن چیزی به چیزی دیگر بگونه ای که دیگر آن مفهوم اولیه به ذهن متبادر نشود. تحریف در دفاع مقدس یعنی القا روایت جعلی به‌جای روایت‌های واقعی، زیرا تحریف واقعیات را نشانه می‌گیرد؛ لذا امروز یکی از اولویت‌های پردازش به دفاع مقدس، پاسخ به تحریف‌ها است. جریان تحریف برای نسل جوان مرتباً القاء شبهه و آدرس غلط می‌دهد جنگ و دفاع مقدس را از فضای حقیقی به فضای مجازی می‌کشاند و در آنجا با تکنیک‌های پیچیده مجازی و لشکر غیرواقعی و ترند کردن‌ها شبهه‌ای را در ذهن جوانان ایجاد می‌کند جریان تحریف جنگ را بی‌حاصل و فاقد دستاورد معرفی می‌کند و قهرمانان جنگ و سبک زندگی آن‌ها را فقط برای دوره‌ای خاص تجویز می‌کند در سریال‌ها و فیلم‌ها به مقوله عشق و عاشقی رزمندگان از جنس عشق‌های این‌زمانی و نه عرفان و اخلاق می‌پردازد، پیرامون برخی تصمیمات خاص و یا عملیات‌های خاص در مقطع زمانی خاص قلب واقعیت می‌کند. اساساً وقوع انقلاب را عامل اصلی جنگ معرفی می‌کند و یا ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر در سال ۶۱ را بیهوده القا می‌کند.
جمع‌بندی طراحان تحریف در دفاع مقدس نپذیرفتن حقایق پیرامون تمامیت و کلیت تاریخ دفاع مقدس از سوی افکار عمومی است و بر همین اساس به وارونه‌سازی نقطه‌ای علیه برخی تصمیمات و یا عملیات‌های خاص به‌صورت موردی و پرتکرار می‌پردازند.
 سکوهای اصلی اجرای این عملیات تحریف را می‌توان به‌موازات جریان بیرونی، جریان وابسته لیبرال و روزنامه‌های زنجیره‌ای و مورخین پرحاشیه با سوابق تحریف و حاشیه‌سازی در داخل دانست. درواقع عملیات فریب در قالب تحریف امروز بخشی از ادامه جنگ و دفاع مقدس است که توسط دشمن دنبال می‌شود. همچنین تلاش برای کمرنگ کردن نقش معنویت و اعتمادبه‌نفس و خداباوری در دفاع مقدس بخش‌هایی از این پروژه است.
 برای مقابله با این جریان خطرناک باید پیشکسوتان دفاع مقدس برای بازگویی حقایق و مستندسازی، به صحنه بیایند. تقویت و گسترش موزه‌های دفاع مقدس، بیان واقعیت‌ها از رسانه ملی با دعوت از کارشناسان و عالمان با بصیرت باید در دستور کار قرار بگیرد. دشمن از بیرون و داخل برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای وارونه‌سازی حقایق با القاء شبهات و خبرسازی‌های جعلی در راستای تحریف هشت سال دفاع مقدس را شروع کرده و اگر ما به وظیفه مقابله با تحریف ضعیف عمل کنیم، مطمئن باشیم دشمن از ضعف ما نهایت استفاده را برای تغییر اذهان نسل جوان خواهد برد. بدانیم که بصیرت یعنی نقطه زنی در شناخت سناریو و طراحی دشمن و امروز در چهلمین سالگرد دفاع مقدس تحریف در دستور کار دشمن برای این حقیقت مهم قرار گرفته است. در نوشته‌های بعدی به تفصیل پیرامون برخی از مهم‌ترین محورهای تحریف دشمن در دفاع مقدس خواهیم پرداخت انشاءالله.
منبع: سایت بصیرت