سردار سلیمانی با «دفاع‌ دسته‌جمعی» امنیت دفاعی ایران را به بالاترین حد خود رساند

«جعفر قنادباشی» با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی در چارچوب دفاع دسته‌جمعی به گونه‌ای عمل کرد که امنیت دفاعی کشورمان به بالاترین حد خود رسید به تشریح دلیل کارشکنی‌های دولت عراق در اخراج اشغالگران آمریکایی پرداخت.

هادی نیوز: «جعفر قنادباشی» کارشناس مسائل بین‌الملل درباره نقش سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حمایت از محور مقاومت در منطقه غرب آسیا اظهار داشت: آنچه که سردار سلیمانی در راستای برقراری امنیت در منطقه انجام داد با وجود اینکه خارج از مرزهای ایران بود اما بخش عمده فعالیت‌هایش مربوط به دفاع از جمهوری اسلامی ایران و در چارچوب و قالب دفاع دسته‌جمعی بوده است.

وی افزود: امروزه متخصصین و کارشناسان نظامی جهان، دفاع دسته‌جمعی را بالاترین نوع دفاع می‌دانند؛ حاج قاسم سلیمانی در این چارچوب (دفاع دسته‌جمعی) به گونه‌ای عمل کرد که امنیت دفاعی کشورمان به بالاترین حد خود رسید؛ به‌‌عنوان مثال اگر داعش را در خانه خودش متوقف نمی‌کردیم، باید این گروه تروریستی را در خانه خودمان زمین‌گیر می‌کردیم.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در خصوص علل محبوبیت شهید سلیمانی در منطقه گفت: ایشان رفتار یک انسان با فرهنگ بومی منطقه را داشت یعنی از رفتار وارداتی ژنرال‌ها و فرماندهان نظامی بزرگ تبعیت نمی‌کرد و رفتاری ایرانی اسلامی داشت؛ همچنین اینکه فردی متواضع بود و به دیدگاه و نظر افراد اهمیت می‌داد، بر همین اساس سعی می‌کرد تا زبان مردم منطقه را یاد بگیرد و به لهجه‌های مختلف صحبت کند.

دلیل کارشکنی‌های دولت عراق در اخراج اشغالگران آمریکایی

قنادباشی در خصوص کارشکنی‌های دولت فعلی عراق در اجرای مصوبه پارلمان این کشور مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی تصریح کرد: دولت‌مردان در عراق دو دسته هستند؛ عده‌ای که از جوسازی غربی‌ها واهمه‌ای ندارند و عده‌ای که جوسازی‌ها، تبلیغات و قدرت دشمن آن‌ها در حوزه انفعال قرار می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وحشت از تبلیغات دشمن باعث می‌شود که مطالبه پارلمان و مردم که اخراج نظامیان آمریکایی است، اجرا نشود؛ این نکته نیز مهم است که برخی دولت‌مردان ارتباط قبلی با غربی‌ها داشتند و ناگزیر هستند در چارچوب تعهدات پنهانی‌شان به غرب، برنامه اخراج آمریکایی‌ها را دنبال نکنند.

 

 

دفاع پرس