سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

پیگیری پرونده ترور حاج قاسم یک مطالبه حقوقی است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: پیگیری پرونده ترور حاج قاسم یک مطالبه حقوقی است و این به غیر از آنچه است که ایران به‌عنوان انتقام سخت از نظامیان تروریست آمریکایی خواهد گرفت.

هادی نیوز: سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی- پژوهشی فی‌مابین پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس که صبح امروز (چهارشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی مطالبات حقوق ملت ایران از حامیان رژیم بعث عراق در پنجم و ششم اسفند در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: در هشت سال تجاوز رژیم بعث عراق به ملت ایران و انقلاب اسلامی حمایت‌های اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها و برخی کشورهای عربی خسارت‌های بسیار زیادی به ملت ایران وارد کردند.

وی ادامه داد: این اولین همایشی بین‌المللی از نظر حقوقی است که جنایت‌های ضد بشری که آن‌ها در به کارگیری انواع سلا‌ح‌های شیمیایی و کشتار مردم بی‌دفاع ما در شهرهای بزرگ ایران همچون سردشت، شهرهای مرکزی و جبهه‌ها به کارگیری کردند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سردار صفوی گفت: یکی از سلاح‌های غیر ممنوعه سیاه‌نور بود که در یک روز در حلبچه عراق پنج هزار نفر را به شهادت رساند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: از ۳۰۰ هزار جانبازی که در کشور داریم بیش از ۵۰ هزار نفر جانباز شیمیایی با درجات مختلف دارند؛ همچنین بمباران‌های ناشی از حمله رژیم بعث عراق خسارت‌های زیادی بر جای گذاشت به عنوان مثال در شهر دزفول بیش از صد موشک به این شهر زدند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری حقوقی ترور شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی یکی از محورهای این همایش است؛ در تاریخ حقوق بین‌اللمل تاکنون سابقه نداشته است که رئیس جمهور یک کشور که مدعی دموکراسی و حقوق بشر است، دستور قتل یکی از فرمانده بزرگ را در یک کشور ثالث دهد؛ ترور سردار سلیمانی حتی خلاف قوانین آمریکا است.

سردار صفوی تاکید کرد: پیگیری پرونده ترور حاج قاسم یک مطالبه حقوقی است و این به غیر از آنچه است که ایران به عنوان انتقام سخت از نظامیان تروریست آمریکایی خواهد گرفت.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا خاطرنشان کرد: حقوقدانان، دستگاه قضا و وزارت خارجه در این همایش باید بررسی کنند؛ به این همایش ۱۰۰ مقاله ارسال شده است، همچنین ۱۵ شخصیت خارجی و برخی شخصیت‌های داخلی از جمله سران قوا حضور خواهند داشت.

وی گفت: امیدواریم محصول این همایش قابل پیگیری در مجامع حقوق بین‌اللمی برای استیفاء حقوق مردم ایران و شناساندن میزان خسارت‌های بزرگی که رژیم بعث عراق و حامیان اروپایی، آمریکایی، اتحاد جماهیر شوری و برخی کشورهای عربی به ملت ایران باشد.

سردار صفوی افزود: در این همایش به دنیا اعلام می‌کنیم که دولت آلمان، فرانسه و انگلیس با حمایت خود از رژیم بعث عراق چگونه باعث کشتار مردم ایران شد.

 

 

دفاع پرس