ترامپ ثابت کرد که پیش بینی های رهبر انقلاب درست است

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا با انتقاد از اقدام رئیس‌جمهور این کشور برای خروج از بر جام گفت‌ که دونالد ترامپ ثابت کرد که بی‌اعتمادی ایرانی‌ها به آمریکا درست بوده است.رهبر معظم انقلاب در یک پیش بینی اعلام کرده بود که نمی توان به آمریکا اعتماد کرد.

جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا  در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان بار دیگر به انتقاد از سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور کشورش پرداخت.

کری در پاسخ به سؤالی درباره خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5، گفت‌: این یک اقدام بسیار خطرناک و غیرعاقلانه بود که بر مبنای هیچ استراتژی درستی نبوده است. به نظر من  این اقدام بیشتر تحقق یک وعده انتخاباتی بود که رئیس‌جمهور در کارزار انتخابات آن را مطرح کرد و هیچ مبنایی در مسیر دستیابی به اهداف رئیس‌جمهوری ندارد. البته اگر اساساً هدفی وجود داشته باشد.
وی همچنین تصریح کرد: این توافق که رئیس‌جمهور آن را بدترین توافق می‌خواند در واقع قوی‌ترین، شفاف‌ترین و پاسخگو‌ترین توافق در تمام جهان است . رئیس‌جمهور با این کار  به تندروها در ایران قدرت داده است، به آنهایی که می‌گفتند نمی‌توانید به آمریکا اعتماد و با آن مذاکره کنید، چرا که شیطان بزرگ است.
وزیر امور خارجه پیشین آمریکا که نقش کلیدی در مذاکرات هسته‌ای داشت، افزود: دونالد ترامپ ثابت کرد که آنها درست می‌گویند او روحانی و آنهایی که قصد حرکت در مسیر منطقی و معقول‌تری داشتند، را در شرایط سیاسی بسیار سخت‌تری قرار داد.
وی در پایان تاکید کرد  که این اقدام آمریکا کاملا برخلاف منافع این کشور است.

منبع: ایسنا

برگرفته از گانال بصیرت در سروش

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.