سیدعبدالله متولیان

‌ تحقیر شیطان و نظام سلطه در خاکریز 13 آبان

در فرهنگ انقلابی ملت ایران، ۱۳ آبان روز استکبارستیزی و مبارزه با زیاده‌خواهی و زورگویی شیطان بزرگ امریکا و روز تحقیر نظام سلطه است.

در فرهنگ انقلابی ملت ایران، ۱۳ آبان روز استکبارستیزی و مبارزه با زیاده‌خواهی و زورگویی شیطان بزرگ امریکا و روز تحقیر نظام سلطه است. در واقع ۱۳ آبان صرفاً یادآور سه واقعه تاریخی و روز مبارزه با امریکا نیست؛ بلکه یک خاکریز تمام عیار جنگی است؛ خاکریزی که یک سوی آن، تفکر و خوی شیطانی استعمارگری، استثمارگری و استکبارورزی و سوی دیگر آن تفکر متعالی و انسانی استکبارستیزی، ظلم ستیزی و مبارزه با استحمار و استثمار است. 

یک سوی خاکریز ۱۳ آبان؛ ٤۰ سال: «دشمنی»، «تهدید»، «تحریم»، «دسیسه و توطئه‌چینی»، «شرارت و استکبارورزی»، «خیانت، دخالت و حماقت»، «حمایت از تروریسم»، «تجهیز مخالفان»، «تلاش برای براندازی»، «تضییع حقوق ملت ایران»، «کارشکنی» و... و در سوی دیگر این خاکریز ٤۰ سال: «مقاومت»، «سلحشوری»، «توسعه استراتژیک»، «ایستادگی»، «پیشرفت»، «اتحاد»، «پیشروی»، «استقلال طلبی»، «آزادی خواهی»، «عدالت طلبی»، «پنبه کردن توطئه‌ها و برنامه‌های دشمن»، «بالندگی»، «استحکام درونی»، و در یک کلمه «٤۰ سال تحقیر دشمن» قرار دارد و حاصل این نبرد ٤۰ ساله، افول نظام سلطه و در سراشیبی سقو‌ط قرار گرفتن لیبرال دموکراسی غربی و افزایش موج تنفر از استکبار امریکایی و فروپاشی هژمون این ابرقدرت دیروز از یک‌سو و ظهور مقتدرانه تفکر انقلاب اسلامی و گسترش تفکر استقلال طلب منبعث از انقلاب اسلامی در سراسر جهان و پیدایش قدرت در حال تبدیل شدن به هژمون انقلابی جهان اسلام از سوی دیگر است. 
امریکایی‌ها باید هم از ملتی که آنان را تحقیر و دستان شیطانی آنان را قطع کرده و همه مردم آزاده جهان را به تحقیر نظام سلطه فرا می‌خواند عصبانی باشند. امریکایی‌ها در راه دوشیدن و به یغما بردن منابع و ثروت ایران زمین و استثمار و مبارزه با استقلال‌طلبی ملت ایران، سالیان درازی است که برنامه‌ریزی می‌کنند، نقشه می‌کشند، سازماندهی می‌کنند، امپراتوری رسانه‌ای را به میدان می‌آورند، میلیارد‌ها میلیارد دلار هزینه می‌کنند، اما هر سال مجبور به عقب‌نشینی و از دست دادن یک خاکریز دیگر می‌شوند. منطق امریکایی تسلیم کشور‌ها در برابر دوشیدن آن‌ها توسط امریکا است و این همان حقیقتی است که ۳۱ سال پیش حضرت امام خمینی (ره) در هشتم خرداد ماه ۱۳۶۶ در باره امریکا بیان کردند که «امریکا می‌خواهد زیر پای آنان باشیم تا له شویم، امریکا می‌گوید هر کس گاو شیرده ما نباشد وحشی است»؛ و امسال؛ جهان استثنایی‌ترین راه‌پیمایی و بزرگداشت ۱۳ آبان را در طول ٤۰ سال گذشته مشاهده می‌کند: 
۱ - نظام سلطه و شیطان بزرگ در حالی که آغاز سال جاری و با خروج از برجام با اطمینان گفته بودند ایران نخواهد توانست جشن ٤۰ سالگی‌اش را برگزار کند، اینک با چشمان از حدقه بیرون زده شاهد این حماسه و جشن ملی هستند. 
۲ - نود روز خیمه شب‌بازی، جنجال‌آفرینی، پروپاگاندا و عملیات سنگین و پرحجم روانی برای بازگشت تحریم‌ها بدون هیچ دستاوردی و بدون همراهی مؤثر جهانی به پایان رسیده و حاصلی جز تحقیر بیشتر برای شیطان در پی نداشته است. 
۳ - جشن تحقیر شیطان با اربعین حسینی نیز هم‌زمان شده و راهپیمایی اربعین روحیه سلحشوری را در مردم ایران تقویت کرده است. 
٤ - امروز پایان ضرب‌الاجل و مهلت داده شده به اتحادیه اروپا برای ارائه تعهدات عملی برای تأمین منافع ایران در برجام است. 
۵ - بر خلاف سه دهه گذشته که دلقک‌های لوس‌آنجلسی (همچون هخ و صوراسرافیل) و از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای و با حمایت سرویس‌های جاسوسی غرب از براندازی قریب‌الوقوع نظام جمهوری اسلامی سخن گفته و اسباب مضحکه امریکا را فراهم می‌کردند، این اولین باری است که گوساله زرد سامری شخصاً دون‌کیشوت وار و در قامت یک دلقک، با اسم رمز ۱۳ آبان و طراحی تابستان داغ وارد میدان شده و در خیمه شب‌بازی جدید خود از فروپاشی حداکثر سه ماهه نظام جمهوری اسلامی ایران سخن گفته‌است و این امر که با خوش‌بینی اروپایی‌ها و برخی عناصر خودباخته داخلی همراه شده بر اهمیت ۱۳ آبان افزوده است. اشتباه آشکار شیطان بزرگ و هم‌زمانی بازگشت تحریم‌ها با اسم رمز ۱۳ آبان علاوه بر اینکه سبب اتحاد ملی و افزایش روحیه سلحشوری و مقاومت علیه امریکا شده عملاً موجب خنثی شدن نقشه‌های شوم دشمن هم شده و فرمایش نورانی امام سجاد علیه السلام را در اذهان تداعی می‌کند که فرمودند: "اَلحَمدُلِله الَّذی جَعَلَ اَعدائَنا مِنَ الحُمَقاءِ وَ الجُهَلاءِ" (صحیفه سجادیه خطبه ۸)
۹۰ روز است که شیطان بزرگ، در پناه جنگ اقتصادی و بحران دلار و با پروپاگاندا و پرحجم‌ترین عملیات روانی در شیپور فروپاشی جمهوری اسلامی را از درون می‌دمد و امروز در شرایطی روز ۱۳ آبان را گرامی می‌داریم که هژمون و اقتدار امریکایی در جهان رو به زوال است: «قدرت نرم امریکا به شدت فرسوده شده»، «لیبرال دموکراسی اعتبار خود را از دست داده و رو به اضمحلال است»، «قدرت سخت اقتصادی و نظامی امریکا هم رو به افول است»، «نیروی نظامی امریکا به شدت سردرگم است»، «امریکا در جنگ بین‌تمدنی و درون تمدنی با افتضاح تحقیر آمیز رو به رو است»، «علاوه بر گسترش فقر و بیکاری، با بدهی ۱۵ تریلیون دلاری و ۸۰۰ میلیارد دلار کسری بودجه مواجه است»، «تقریباً با تمام تصمیمات امریکا، علناً مخالفت می‌شود»، «کانون‌های قدرت در حال انتقال از غرب به شرق هستند»، «امپراتوری دلار در حال فروپاشی است»، «جهان در حال عبور از نظام تک قطبی به نظام چند قطبی است». پایان ۹۰ روز خیال باطل شیطان بزرگ برای فروپاشی مصادف شده با راه‌پیمایی ۱۳ آبان و ۹۰ روز بزرگداشت و جشن ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران که «وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَیْرُالْمَاکِرِینَ» (آل عمران ۵۴)
و، اما سست‌کمربندها، راحت‌طلبان، غربگرایان و کسانی که گرایش به سازش داشته و دائماً از سر حماقت و جهالت و یا بر اساس دستور برای تسلیم سازی کشور نقشه‌های بی‌پایه می‌کشند، بدانند که «افول امریکا به واقعیتِ مورد اجماع صاحب‌نظران معتبر جهان تبدیل شده، اما در سوی دیگر این چالش، ملت ایران با انگیزه، روحیه و کار و تلاش جوانان عزیزش، آینده‌ای درخشان و به مراتب بهتر را در پیش دارد. دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۲ آبان ۹۷». اینک امریکا در حال فروپاشی است و این فروپاشی بی‌شک محصول ٤۰ سال مقاومت دلیرانه ملت قهرمان ایران است. غرب‌پرستان بدانند که «نقطه مقابل افول امریکا، جمهوری اسلامی ایران است که از صفر شروع کرده و در طول ٤۰ سال گذشته به موازات ضعیف‌تر شدن امریکا، مرتباً پیش رفته و هم‌اینک جهان شاهد یک حرکت جدی به سمت استقلال سیاسی و استقلال صنعتی در ایران است. دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان ۱۲ آبان ۹۷» امروز امپراتوری عظیم رسانه‌ای دشمن از خنثی شدن نقشه‌های شوم شیطان بزرگ و موفقیت‌های روزافزون نظام اسلامی به شدت در هراس هستند. 
بزدلان و راحت‌طلبانی که نسخه تسلیم تجویز کرده و مانند موریانه پایه‌های ایمان و باور‌های مردم را خورده و به سست کردن اعتقادات مردم مشغولند بدانند که آن روز که نظام سلطه و شیطان بزرگ در اوج قدرت و ایران در نقطه صفر قرار داشت، ملت ایران در برابر دسیسه‌ها، توطئه‌ها و نقشه‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و تحریم و ترور و... دشمن نشد، حالا که جمهوری اسلامی ایران به اذعان و اعتراف دوست و دشمن در اوج اقتدار و دشمن در ضعف و در حال فروپاشی است چرا باید مرعوب جنگ رسانه‌ای، جنگ دلار و عوامفریبی دون‌کیشوت و دشمن بی‌آبرو بشویم.
منبع: روزنامه جوان

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.