رزمایش سپاه

تجهیز بالگردهای کبرا به دوربین‌های حرارتی RU-۲۹۰ + عکس

بالگردهای کبرای هوانیروز سپاه پاسداران به دوربین های پیشرفته و بومی RU-۲۹۰ تجهیز شدند.

هادی نیوز: رزمایش پیامبر اعظم 12 نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از سلسله رزمایش‌های نزسا است، هم اکنون در جزیره قشم در حال برگزاری است.

مرحله اصلی این رزمایش صبح روز شنبه در منطقه عمومی رزمایش در جزیره قشم برگزار می شود. در این رزمایش یگان‌های واکنش سریع نیرو‌ مخصوص، تکاوران، بالگردهای هوانیروز، پهپاد‌های رزمی و‌ شناسایی، واحدهای تخریب و مهندسی، یگان موشکی نزسا، ناو تیپ ذوالفقار منطقه یکم ندسا حضور دارند.

از جمله تجهیزات به کار گرفته شده در این رزمایش، بالگردهای کبرا و همچنین بالگردهای جدید طوفان 2 متعلق به هوانیروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

بالگردهای طوفان 2 در واقع همان بالگردهای ساخت سازمان صنایع هوایی هستند که وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سال 91 برای اولین رونمایی و اعلام کرد که کبراهای ایرانی به استاندارد این بالگردهای ارتقا خواهند یافت.

 


اولین بالگردهای طوفان 2 تولیده شده توسط وزارت دفاع

در بالگرد طوفان 2 مجموعه ای ارزشمند از فناوری های بومی صنایع وابسته به وزارت دفاع در حوزه های الکترونیک، اپتیک، لیزر و سلاح بکار گرفته شده که از آن جمله می توان به قدرت تهاجمی آن بواسطه قابلیت هدف گیری بسیار دقیق اشاره کرد.

طوفان 2 در زمان رونمایی از تجهیزات پیشرفته بسیاری به نسبت بالگردهای کبرای موجود در سازمان رزم ارتش و سپاه بهره مند بود اما حالا مشخص است که بالگردهای طوفان 2 که در رزمایش نیروی زمینی سپاه حضور دارند، به دوربین های پیشرفته تری تجهیز شده است.

دوربین جدیدی که روی این بالگرد نصب شده در واقع همان دوربین های پیشرفته و بومی RU-290 است که پیشتر در برخی نمایشگاه های نظامی از جمله ایپاس به نمایش گذاشته شده بود.

آر یو 290 در واقع یک سکوی پایدار شده است که چند دوربین روی آن نصب شده است. این دوربین می تواند جهت جستجو و ردیابی در شرایط مختلف محیطی اعم از تاریکی مطلق، مه، دود، غبار و . . . مورد استفاده قرار گیرد.

این دوربین از دو دوربین دید در روز و دید در شب حرارتی و از یک مسافت یاب لیزری جهت تعیین فاصله هدف بهره می برد. استفاده از از این دوربین ها به نسبت دوربین های قبلی که مسافت یاب لیزری نداشتند، کار را برای خلبان بالگردهای رزمی برای هدف قرار دادن مواضع دشمن و اهداف ثابت و متحرک، به مراتب راحت تر می کند.

 تسنیم 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.