زاکانی:

جبهه انقلاب با مکتب لیبرال سرمایه‌داری در رقابت است/ تقابل ما و آمریکا تمام نشدنی است

اسلام و جبهه انقلاب با مکتب لیبرال دموکراسی و لیبرال سرمایه‌داری در رقابت است که نماینده جبهه انقلاب در این تقابل ایران و نماینده نظام سلطه آمریکا است؛ بنابراین تقابل ما و آمریکا تمام نشدنی است.

هادی نیوز: علیرضا زاکانی صبح امروز در مجمع عالی بسیج استان سیستان و بلوچستان که در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد، اظهار داشت: امروز ما در مسیر یک تحول بزرگ که پیام آن از طریق انقلاب اسلامی به جهان صادر شده قرار داریم.

دبیر مجمع عالی بسیج کشور با اشاره به اینکه چهل سال پیش امام خمینی(ره) معنای واقعی عدالت، آزادی و فراتر از آن معنویت را به جهان معرفی کرد، افزود: اثرات انقلاب اسلامی استبداد را زدود و آزادی را به دنیا معرفی کرد و همین امر موجب شد که 40 سال ما در تقابل جدی با نظام سلطه و لیبرال سرمایه‌داری قرار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز بعد از چهل سال ما از نیروی انسانی توانمند و ظرفیت‌های فراوانی برخوردار هستیم و انقلاب در قله‌ای قرار گرفته که افق‌های جدیدی فراروی آن باز شده اما در اوج قدرت در فشار و تحریم هستیم و ضرورت دارد با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی راه پیشرفت را بیابیم.

زاکانی با تاکید بر اینکه اسلام و جبهه انقلاب با مکتب لیبرال دموکراسی و لیبرال سرمایه‌داری در رقابت است، ادامه داد: نماینده جبهه انقلاب در این تقابل ایران و نماینده نظام سلطه آمریکا است؛ آمریکا در یک مسیر جهانی‌سازی تصنعی به دنبال بلعیدن همه منابع است و ما هم به دنبال جهانی‌سازی قرآنی و اسلامی هستیم بنابراین تقابل ما و آمریکا تمام نشدنی است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما باید منابع و سرمایه‌های خود را بشناسیم تا بتوانیم به درستی از پس این تقابل برآییم، بیان کرد: در نگاه غربی همه جهان باید به سمت غربی شدن پیش برود و اصل در این نگاه بر این است که انسان به سمت لذت پیش می‌رود و امانیسم محور است.

وی اضافه کرد: در مقابل در نگاه اسلامی ما باید به سمت جامعه مهدوی و الگو پیش برویم و ماحصل حرکت به سمت بی‌نهایت و انسان کامل شدن است؛ در واقع نگاه حرکت در مسیر آزادی، عدالت و پیشرفت در بستر تعلیم و تربیت دینی است و نهایتاً در نقطه اوج این حرکت معنویت در جامعه به نمایش گذاشته می‌شود.

زاکانی عنوان کرد: در جوامع غربی حداکثرسازی فایده و بهره‌مندی از ظرفیت‌های جامعه با نگاه اقتصادی اولویت است اما در نگاه اسلامی جامعه و انسان مسئولیت بلندی بر عهده دارد و نهایتاً انسان آزادی کامل دارد تا به سمت عدالت و پیشرفت حرکت کند.

دبیر مجمع عالی بسیج کشور تصریح کرد: پیام انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب به سرعت مورد توجه جهان قرار گرفت، اما امروز ما نیازمند ایجاد یک جامعه الگو و نمونه هستیم که اگر ساخته شود دیگر کسی نمی‌تواند مقابل حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی بایستد.

وی با اشاره به اینکه امروز در جامعه ما دو نگاه برای تعیین مسیر حرکت کشور وجود دارد، افزود: یک نگاه به بیرون از مرزها معطوف است و پیامش این است که شعارهای انقلاب کارآمدی لازم را ندارد و ما امروز ما باید به روند توسعه جهانی بپیوندیم؛ البته این نگاه از ابتدای انقلاب وجود داشت اما بیان آن کمرنگ‌تر بود که امروز عرصه بازتر شده و این دیدگاه با صراحت بیشتر بیان می‌شود.

زاکانی اضافه کرد: همین نگاه به سمت برجام رفت و یک معامله بد را برای ملت ایران رقم زد که آثار رفع تحریم نداشت و امروز هم اجازه نمی‌دهند جامعه و به ویژه نسل جوان ما جوان ما به عنوان یک عبرت از این معامله بد درس بگیرند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نگاه دوم نگاه مقاومت که البته هزینه‌هایی دارد و پرچمدار آن تاکنون حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده‌اند؛ تاکید این نگاه تکیه بر توانمندی‌های داخلی است و باور بر این است قطعاً مشکلات پیش روی کشور نسبت به این توانمندی‌ها بسیار کوچک محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به نامه‌ای که حدود دو سال قبل به رئیس جمهور نوشته، گفت: در این نامه تنها به یکی از ظرفیت‌های کشور جهت برون رفت از مشکلات اقتصادی به صورت کاملاً علمی و حساب شده اشاره کردم و ظرفیت پتروشیمی ایران را مورد بررسی قرار دادم. امروز در ایران حدود 65 میلیون تن مواد خام تولید پتروشیمی تولید می‌شود که بخشی از آن صادر شده و حدود 12 میلیارد دلار آورده برای کشور دارد.

زاکانی ادامه داد: اگر ما در یک زنجیره علمی و مشخص این مواد خام را به محصول نهایی تبدیل کنیم؛ درآمد کشور از صادرات چند برابر می‌شود و بالغ بر 40 میلیارد آورده خواهیم داشت و در آن زمان دیگر قابل تحریم نیستیم.

دبیر مجمع عالی بسیج کشور با تاکید بر اینکه اگر به ظرفیت‌های کشور و تولید در کشور توجه شود هم شاهد رونق اشتغال خواهیم بود و هم از واردات بی‌نیاز می‌شویم، گفت: دوری از فرهنگ انقلاب و تسری اشرافی‌گری کشور ما را به جایی رساند که به خارج مرزهای کشور نیازمند شدیم.

وی با بیان اینکه ما در کشور مشکل داریم اما بن‌بست نداریم؛ اظهار داشت: دوستان بیان کردند در سیستان و بلوچستان 51 درصد حاشیه‌نشینی داریم که این امر برای ما مایه ننگ است. امروز انباشتی از تجربه و دانش و نیروی انسانی در کشور داریم که اگر از آن به درستی بهره بگیریم می‌توانیم به راحتی مسیر پیشرفت را طی کنیم.

زاکانی افزود: ما باید اقتضائات و منابع کشور را به درستی بشناسیم و جهت برون رفت مشکلات به درستی از آنها استفاده کنیم که یکی از این منابع عظیم نیروی انسانی کارآمد، مومن، خودساخته و متخصص است.

 نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمریکا تاکنون در هر هم‌آوردی مقابل جمهوری اسلامی شکست خورده که آخرین آن نبرد در سوریه بود، گفت: هم‌آورد امروز عبور از تحریم با تکیه بر ظرفیت‌ها داخل کشور است که به یاری خداوند و با وجود نیروهای انقلابی فعال در جای جای کشور در این هم‌آورد هم پیروز خواهیم شد.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.