امام جمعه بجنورد: برخی مسئولان ‌نگاه ضد‌استکباری ندارند

خطیب موقت جمعه شهرستان بجنورد با بیان اینکه برخی مسئولان ‌نگاه ضد استکباری ندارند، گفت: ‌اگر آن‌ها نگاه استکبارستیزی داشته باشند و مردم هم در صحنه حضور مداوم داشته باشند انقلاب رو به بالندگی حرکت می‌کند.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان بجنورد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص خروج آمریکا از منطقه غرب آسیا اظهار داشت: اکنون آمریکا در حال عقب کشاندن نیروهای خود از منطقه عراق و سوریه است و احتمال می‌رود نیروهای خود را از افغانستان هم بیرون بکشد.

وی با اشاره به انقلابی‌گری و شجاعت مقام معظم رهبری افزود: بصیرت و انقلابی بودن رهبر انقلاب تا به امروز برای همگان آشکار شده است، چرا که هنگامی که ریاست جمهوری آمریکا گفت برجام را پاره می‌کند مقام معظم رهبری در پاسخ ترامپ فرمودند که ما آن را آتش می زنیم و این پاسخ ایشان به منزله اوج انقلابی‌گری و شجاعت است.

خطیب موقت جمعه شهرستان بجنورد تصریح کرد: هوشمندی، توکل بر خدا، مردمی بودن و شجاعت مقام معظم رهبری از اول انقلاب تاکنون ستودنی است لذا کسی نمی‌تواند خرده بگیرد که این انقلاب پیر شده است.

نوری با اشاره به مردمی بودن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: همان طوری که مردم، انقلاب را ایجاد کردند، در جنگ تحمیلی نیز مدیریت جنگ را برعهده داشتند. به طوری که هنگامی که عده‌ای از جوانان به ظاهر در کربلای 4 شکست خوردند، اما ناامید نشدند و بلافاصله کمتر از دو هفته برای کربلای 5 برنامه ریزی کرده و بیشترین خسارات را به رژیم بعثی عراق در عملیات کربلای 5 وارد کردند.

وی با تشریح خسارات وارد شده به رژیم بعثی عراق توسط نیروهای جمهوری اسلامی در عملیات کربلای 5، افزود: در کربلای 5 بیش از 80 فروند هواپیما، 700 نفربر و تانک،40 هزار کشته و زخمی و 1500 خودرو نابود شد. آن‌گونه نیروهای ایرانی بصره را تهدید کردند که نظام سلطه و استکبار بعد از کربلای 5 به ناچار قطعنامه 598 را به تصویب رساندند.

امام جمعه موقت مرکز استان با اشاره به حضور همیشگی مردم در صحنه‌های انقلاب تاکنون ادامه داد: آن زمانی که فتنه‌های درون نظام توسط منافقین ایجاد شد و فتنه‌گران نظام را به چالش کشیدند مردم بازهم ورود پیدا کردند و نگذاشتند این انقلاب از دوران اوج خود فاصله بگیرد.

وی سومین شاخصه انقلاب اسلامی را ارتباط مردم با مسئولان عنوان کرد و ادامه داد: در اوایل انقلاب شخصیت‌هایی همچون شهید باهنر، شهید رجایی و شهید دستغیب با ساده‌زیستی، مردمی بودن و تواضع خود این ویژگی انقلاب را مطرح کردند. اکنون نیز این ویژگی در مسئولان دیده می‌شود اما در برخی از قسمت‌ها، بعضی از مسئولان ارتباط خود با مردم را کم کرده‌ند، لذا آن‌ها باید بدانند که اگر بخواهیم این انقلاب دوام پیدا کند و از بین نرود باید با مردم همراه بوده و با آن‌ها ارتباط داشته باشیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد، با بیان اینکه قدرت انقلاب اسلامی مردم هستند، افزود: امام انقلاب و مردم در اوایل انقلاب مرگ بر آمریکا می‌گفتند و اکنون نیز بعد از گذشت چهل سال از انقلاب این شعار تغییر پیدا نکرده و همچنان مرگ بر آمریکا می‌گویند.

امام جمعه موقت مرکز استان با اشاره به بدعهدی آمریکا در قضیه برجام اضافه کرد: در جریان برجام چندین سال دولتمردان جمهوری اسلامی تلاش کردند تا به ظاهر آن را به جایی برسانند و آن را بین‌المللی کردند اما نظام سلطه و آمریکا به تعهدات خود پایبند نبوده و آن را پاره کردند.

وی در پایان افزود: آنجایی که مسئولان جمهوری اسلامی نگاه ضد استکباری و انقلابی نداشته باشند انقلاب به افول می‌رود، اما اگر آن‌ها نگاه استکبارستیزی داشته باشند و مردم هم در صحنه حضور مداوم داشته باشند انقلاب رو به بالندگی حرکت می‌کند.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.