نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

تسلط دشمنان بر کشور از عوارض فتنه است / راه نجات از فتنه و مقابله با فتنه‌گران، تمسک به کانون ولایت است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در خرمدره گفت: ما باید خود را برای مقابله با فتنه‌گران با کانون ولایت و رهبری هماهنگ کنیم.

هادی نیوز: آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم گرامیداشت حماسه ۹دی در شهر خرمدره، با اشاره به آیات و روایاتی درباره مقابله با فتنه‌گران و ماهیت فتنه، اظهار کرد: خداوند در سوره عنکبوت می‌فرماید، "آیا مردم گمان کرده اند همین که گفتند ایمان آوردیم آنها را رها کرده و در فتنه‌ها آزمایش نمی‌کنیم؟ اگر مردم به اقوام گذشته نگاهی داشته باشند خواهند دید که اقوام مختلف مورد آزمایش الهی قرار گرفته‌اند."

وی افزود: در دوران پیامبر گرامی اسلام (ص) ما شاهد فتنه‌ها و آزمون‌های بزرگی برای یاران ایشان بودیم، در زمان امیرمومنان(ع) فتنه‌ها پیچیده‌تر شد و شرایط به گونه ای شد که مردم باید یا دنیای خود را حفظ می‌کردند یا با امام خود همراهی می‌کردند و بسیاری از اصحاب پیامبر(ص)، امام علی(ع) را تنها گذاشتند.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: تنهایی حضرت زهرا(س) و مظلومیت امام حسن مجتبی(ع) و در زمان قیام امام حسین(ع) مردم در ابعاد مختلفی آزمایش شدند، سیدالشهدا(ع) در دوم محرم که وارد کربلا شدند در سخنرانی خود فرمودند: "مردم بنده دنیا هستند و دین سر زبان آنهاست و در جان آنها نفوذ نکرده است تا زمانی که زندگی دنیایی آنها هماهنگ است با دین همراهی می‌کنند اما زمانی که بین دین و دنیا قرار می‌گیرند و با فتنه روبرو می‌شوند دینداران اندک می‌شوند."
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: از سال 42 که مبارزات انقلابی با هدایت و رهبری امام خمینی(ره) به صورت رسمی آغاز شد، ایشان تبعید شدند و بزرگان زیادی در زندان‌ها شکنجه دیدند و بسیاری دیگر هم به شهادت رسیدند، مبارزان انقلابی زیادی آزمایش شدند و مردم بیدار شدند تا خداوند هدیه این سنجش الهی را پیروزی انقلاب قرار داد.
وی تاکید کرد: ایران در دوران حکومت پهلوی قیام کرد و امام راحل(ره) آمد، جهان اگر قیام کند حضرت حجت(عج) خواهد آمد، ما باید امروز این شرایط را آماده کنیم.
آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: دلیل اهمیت گذاری ما به اربعین، روایات و احادیث زیادی است که در بزرگداشت اربعین بیان شده است، در اربعین حسینی شاهد حضور بین المللی مردم جهان هستیم، این حضور و هم افزایی زمینه ساز پیروزی و سربلند بیرون آمدن از فتنه‌هاست.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه "فتنه" به معنای آزمایش است، عنوان کرد: همه ما در طول زندگی و در برهه‌های مختلف تحت آزمایش های الهی قرار گرفته ایم که یا از آن سربلند بیرون آمده ایم یا رفوزه خواهیم شد، سراسر تاریخ پر از امتحانات مختلف است که باید از آن عبرت بگیریم.
وی اذعان کرد: خدای متعال بندگان خود را مورد سنجش و آزمایش قرار می‌دهد تا مومنان و منافقین ازهم شناخته شوند، صداقت و راستی و دورویی و نفاق در امتحانات الهی مشخص می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در زندگی و در فضاهای مختلف ما درحال آزمایش قرار داریم، گفت: در آیه 35 سوره انبیا خداوند می‌فرماید؛ "همه درحال چشیدن مرگ هستند و ما آنها را با خیر و شر می‌آزماییم،" مقام، جاه، مال، دارایی، فرزند، سلامت و بیماری همه امتحان خداست.
آیت‌الله عابدینی با طرح این سوال که چه عواملی زمینه ساز فریب ما در فتنه‌ها می‌شود؟ ابراز کرد: چرا در فتنه 88 عده ای فریب خوردند؟ امیرمومنان(ع) در خطبه 50 نهج البلاغه می‌فرمایند: "فتنه از حرکت به دنبال هواهای نفسانی و بدعت گذاری‌ها شروع می‌شود و سخنانی مطرح می‌کنند که با کتاب و دین خدا همخوانی ندارد و پس از شکل گیری فتنه باندبازی شروع خواهد شد"، گاهی این خواسته نفس پول، مقام، شهرت و دنیاست.
وی افزود: در فتنه سال 88 بسیاری از رسانه‌ها از جمله شبکه های تلویزیونی بیگانه برای حمایت از فتنه و بمباران اطلاعاتی و اشاعه دروغ بین اذهان عمومی راه‌اندازی شد.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: امیرمومنان(ع) در نهج البلاغه می‌فرمایند:" اگر باطل عریان و آشکار در جامعه حاضر می‌شد نگرانی برای حرکت مردم به سمت باطل وجود نداشت و اگر حق هم خالص در میان مردم حضور پیدا می‌کرد زبان دشمنان برای سوءاستفاده از حق لال می‌شد، اما اینگونه نیست و دشمنان خدا حق و باطل را بهم می‌آمیزند و تشخیص حق و باطل سخت می‌شود. در این شرایط عده‌ای که در زندگی خود ولایت شیطان را پذیرفته‌اند گمراه شده و آنهایی که خالصانه در خدمت دین هستند نجات پیدا می‌کنند."
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تاکید کرد: امام علی(ع) در حدیث دیگری می‌فرمایند: "اگر خواستید به خدا پناه ببرید نگویید که خدایا من از فتنه به تو پناه می‌برم، زیرا فتنه به معنای آزمایش و امتحان است بلکه بگویید خدایا پناه می‌برم به تو از اینکه در فتنه‌ها دچار لغزش شوم."
وی تصریح کرد: خداوند در آیه 191 سوره بقره می‌فرماید: "فتنه از قتل بسیار بدتر است"، همچنین در آیه 217 سوره بقره آمده است؛ "فتنه بزرگتر از قتل است."، یعنی فتنه از قتل بزرگتر و شدیدتر و قساوت‌مندتر است.
آیت‌الله عابدینی ادامه داد: در فتنه‌ها ناموس مردم به خطر می‌افتد، امنیت و آرامش مردم از بین می‌رود و خوف و وحشت و خطر در دل‌های مردم به وجود می‌آید، در شرایط فتنه اختلافات بین مردم شدت پیدا می‌کند، به مقدسات اهانت می‌شود و عده ای به قتل می‌رسند، با این دستاوردهای وحشتناک فتنه، به‌خوبی متوجه می‌شویم چرا خداوند فتنه را از قتل بدتر معرفی می‌کند.
امام جمعه قزوین تاکید کرد: فتنه ناجوانمرد است و فتنه انگیزان با جان، مال، ناموس، آبرو، آسایش و اعتقادات مردم بازی می‌کنند حال مجازات این فتنه‌گران چیست؟ آیا فقط محصور کردن آنها در منازلشان و مراقبت از آنها راه مجازات آنهاست؟
وی گفت: قرآن کریم مجازات فتنه گران را خشکاندن ریشه آنها می‌داند زیرا ریشه فتنه باید خشک شود، البته نباید فتنه گران واقعی با فریب خوردگان فتنه یکسان دیده شوند، فتنه گران واقعی در سال 88 آبروی نظام را در جهان زیر سوال بردند و می خواستند دشمن را بر ما مسلط کنند.
امام جمعه قزوین افزود: وظیفه و رسالت ما در فتنه چیست؟ امیرمومنان(ع) می‌فرمایند: "موج‌های کشنده و ویرانگر فتنه را با کشتی نجات درهم بکوبید."، ما خدا، قرآن، پیامبر اسلام(ص)، ائمه اطهار(ع)، کربلا و عاشورا داریم و در زمان فتنه باید به سمت این کشتی‌های نجات برویم.
وی بیان کرد: در آیه 5 سوره ممتحنه خداوند به ما می‌آموزد که بگوییم خدایا ما را ابزار دست دشمنان در فتنه انگیزی آنها قرار نده! ما سرباز ولایت و امامت در میدان محافظت از انقلاب و اسلام باقی بمانیم، امروز هنوز عده‌ای هستند که متوجه خسارت فتنه گران به کشور نشده اند و وظیفه ما دعوت دلسوزانه آنها به سمت حق است.
آیت‌الله عابدینی در پایان تصریح کرد: ما باید خود را برای مقابله با فتنه گران با کانون ولایت و رهبری هماهنگ کنیم و به بیانات ایشان توجه لازم را داشته و در میدان مقابله با فتنه و بیان حق، روشنگرانه در میدان تبیین و آگاهی مردم حضور داشته باشیم.

خبرگزاری بسیج 

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.