رئیس‌جمهور:

‌در روزهای پیش‌ِرو ۲ ماهواره را به فضا پرتاب می‌کنیم/ آمریکایی‌ها ‌قادر به ‌شکست ‌ملت ‌ایران نیستند

رئیس‌جمهور با اعلام "در روزهای پیشِ‌رو دو ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم" گفت: ماهواره پیام با ماهواره‌بر ساخت دانشمندان و دانشگاه امیرکبیر به‌زودی در ۶۰۰کیلومتری مدار قرار می‌گیرد.

هادی نیوز: ‌حجت‌الاسلام و‌المسلمین ‌حسن روحانی ‌در جمع ‌مردم در ورزشگاه تختی گنبد‌کاووس ‌با قدردانی از مردم ‌‌استان گلستان و با تأکید بر اینکه ‌استان گلستان ایران و ایران‌، گلستان است، اظهار داشت: از صفا و صمیمیت و استقبال باشکوه مردم در این ورزشگاه و اظهار محبت شما قدردانی می‌کنم که همواره این مردم خوب و مخلص و ایثارگر در همه صحنه‌ها به‌عنوان مردمانی شجاع، ‌مرزدار و عاشق ایران و اسلام و انقلاب بوده‌اند.

وی با بیان اینکه استان گلستان باید استان وحدت اقوام و مذاهب نام گیرد، افزود: این استان عزیز و بزرگ در راه دفاع از کشور نزدیک به 4 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده ‌که از این تعداد 512 شهید مربوط به شهر گنبد است و این نشان می‌دهد که شیعه، سنی و اقوام مختلف برای کشور، ‌نظام و وطن، ایثار و فداکاری می‌کنند.

رئیس جمهور با اشاره به قدمت تاریخی استان گلستان، تصریح کرد: در هزار سال پیش در حکومت آل‌زیاد،‌ این سرزمین میزبان عرفا، شعرا، فلاسفه و علما و حکمای بزرگ همچون ابوعلی سینا و ابوریحان بوده که بخشی از آثار کتاب آثار الباقیه را در این منطقه نوشت.

‌روحانی ادامه داد: مختوم‌قلی که در 300 سال قبل این منطقه شاهد اختلافات فراوانی بود با اشعار زیبا و اعتدال‌گرایانه و همچنین احترام خاصی نسبت به اهل‌بیت(ع)، مردم این دیار و جهان اسلام را به وحدت و برادری دعوت کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه "به این سرزمین و مردان بزرگ و زنان دلاور احترام می‌گزاریم که همواره مرزبان خوبی برای ایران و انقلاب بودند"، اضافه کرد: اهمیت این استان علاوه بر تنوع اقلیمی این است که در استان کوه، جلگه، دریا، خلیج، کالا و مناطق مهم دیدنی از جمله پارک ملی است که این پارک جزء آثار زیست‌محیطی مهم کشور به‌حساب می‌آید.

‌روحانی با تصریح به اینکه از همه مهم‌تر این استان دارای مردمانی خوب و با همزیستی مسالمت‌آمیز و برادری می‌باشد، تأکید کرد: خوشحالیم که از این منطقه هیچ‌گاه بوی اختلاف استشمام نکردیم و دست همه بزرگان این دیار را به‌خاطر این وحدت و اعتماد می‌بوسم؛ ‌اینجا سرزمینی است که  همواره در آن ایستادگی و مقاومت به‌عنوان یکی از صفات برجسته مردمان این دیار بوده است.

وی با اظهار اینکه "این اجتماع بزرگ شما در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب است و همه در 40 سال قبل منتظر بودیم تا برای فرار دیکتاتور این سرزمین جشن بزرگی برپا کنیم"، ادامه داد: بیست و ششم دی‌ماه روز فرار دیکتاتور از این سرزمین بود و مردم ایران در انتظار بودند امام(ره) با راهبری به‌حق خود انقلاب اسلامی را به پیروزی برساند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه مهم این است که امروز همه کاره کشور ملت ایران است که در همه  انتخابات تصمیم می‌گیرد چه‌کسی بر کرسی مسئولیت بنشیند، تصریح کرد: مردم بزرگ دیار گلستان در سال 92 و 96 و با رأی بلندتان بار مسئولیت را بر دوش ما قرار دادید و از اینکه تاریخ این استان را ورق می‌زنم و در برخی از شهرستان‌ها بیش از 95 درصد مردم به این بنده کوچک رأی دادند در برابر عظمت و احساس مسئولیت آنان سر تواضع فرود می‌آورم و ‌هر کاری برای مردم کنیم، ذره کوچکی است از وظایف بزرگی که بر دوش داریم.

وی با تأکید به اینکه "باید با همه توان کشور و سرزمین‌مان را آباد کنیم"، اضافه کرد: امنیت، هشیاری، بیداری، نیروی انسانی تحصیلکرده و آموزش و تحقیقات علمی، افتخار ماست.

‌روحانی با اعلام پرتاب دو ماهواره به فضا طی روزهای آینده توسط جوانان دانشگاهی و تحصیلکردگان غیور ایرانی، گفت: ماهواره ساخت ایران پیام که توسط ماهواره‌بر ساخت ایران و به‌همت ایثارگران و تلاش جوانان غیور در دانشگاه‌ها به‌ویژه دانشگاه‌ امیرکبیر ساخته شده است، به‌زودی در 600کیلومتری فضا قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور ادامه داد: این ماهواره می‌تواند وضعیت آب‌وهوا، کشاورزی، آب‌های سرزمینی و جنگل‌ها را برای کشور رصد کند و اطلاعات لازم را در 6 نوبت که از بالای کشور عبور می‌کند، در اختیار ما قرار دهد.

‌روحانی با بیان اینکه این ماهواره اولین ماهواره بلند عملیاتی کشور عزیز ایران است، تأکید کرد: در گذشته که در این صنعت ورود کردیم ماهواره‌های تحقیقاتی متعددی پرتاب شد، اما این ماهواره عملیاتی است که روزانه همه مسایل کشور و سرزمین ایران را با دوربین و سنسور ارایه می‌دهد.

رئیس جمهور با ابراز اینکه "ثابت می‌کنیم ملت علم و دانش هستیم"، تأکید کرد: آخرین آمار در بخش علمی نشان می‌دهد که در زمینه ژنتیک جمهوری اسلامی ایران در کل منطقه و خاورمیانه مقام نخست را دارا است و این نشان می‌دهد که ما مردمی علم‌دوست و سرافراز هستیم و فناوری‌های مختلف، قدرت بزرگ علمی، اقتصادی و دفاعی برای ما به‌ارمغان می‌آورد.

وی با بیان اینکه "از توطئه دشمن هراس نداریم، مشکلات را پشت سر می‌گذاریم و اجازه نمی‌دهیم این مشکلات پیشِ‌روی ما باقی بماند"، گفت: نه آمریکا، نه صهیونیست‌ها و نه اذناب آنها قادر نیستند که ملت بزرگ و رهبری شجاع را به‌زانو درآورند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه "با همه توان در برابر دشمن خواهیم ایستاد"، ادامه داد: شما به‌دنبال این هستید مردم ایران را از غذا، دارو و تجهیزات محروم کنید، اما ما با تمام دوستان خود در جهان و اکثر همسایگان در اطراف کشور و جنوب خلیج فارس برادر و دوست هستیم و بهترین روابط را با آنها برقرار کرده‌ایم، به‌جز یک تا دو همسایه که آماده‌ایم مشکلات را در این زمینه حل کنیم.

‌روحانی ادامه داد: ما در شرایط سختی هستیم که صهیونیست‌ها می‌خواهند ما را در برابر آنچه اهداف آنهاست از پا در بیاورند؛ اما نخواهند توانست.

رئیس جمهور با توجه به تقدیم لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی و تأکید بر تبصره‌های 14، 18، 19 و 21، در بودجه سال آینده کشور، گفت: برای اولین قدم در تبصره 14 و کمک به اقشار محروم جامعه 7 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی کردیم.

‌روحانی با اشاره به اهمیت تحول در اشتغال به‌عنوان مهم‌ترین مسئله روز کشور و اینکه جوانان در این مقطع حساس باید در مسیر اشتغال قرار بگیرند، گفت: از همه مسئولان گلستان قدردانی می‌کنم که از نظر آمار بیکاران، در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهشی هرچند اندک داشتیم که از 11.7 به 10.7 رسیدیم و با کمک مردم غیور و جوانان کنار مسئولان تلاش داریم تا از مشکلات عبور کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به پیش‌بینی‌های دولت در تبصره 18 برای تحول در اشتغال‌زایی جوانان، گفت: در فصل پاییز سال جاری نسبت به پاییز سال گذشته 600 هزار اشتغال ایجاد شده اما در عین حال بر بیکاری نیز افزوده شد.

وی تأکید کرد: برای سال آینده تحرک وسیعی در زمینه ساخت‌وساز و مسکن ایجاد می‌شود و طبق تصویب دولت در سال 98، 100 هزار واحد مسکونی توسط وزارت راه و شهرسازی به‌وسیله توسعه‌گران برای مردم ساخته خواهد شد.

رئیس جمهور با اعلام اینکه "در بخش کارورزی، مهارت‌آموزی و کارآموزی،‌ بودجه مناسبی اختصاص دادیم تا جوانان در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، مشغول به کار شوند، شغل یاد بگیرند و همچنین در آینده زمینه اشتغال‌زایی آنها فراهم شود"، اضافه کرد: 1500 میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای استان گلستان صرف شده است که این علامت خوبی برای تحرک اقتصادی است.

‌روحانی با بیان اینکه "همه بانک‌ها را تشویق می‌کنیم در این استان که می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری در کشور باشد، ورود کنند تا هتل‌ها، مناطق و راه‌های لازم و مناسب ساخته شود"، تأکید کرد: اینجا تنها معبری برای زوار امام رضا(ع) نیست، بلکه مقصد نیز می‌باشد و باید گردشگران روزها در این استان بمانند چرا که گردشگری عامل بزرگ برای اشتغالزایی در این استان است.

وی تصریح کرد: در این سفر چندین هتل برای جذب گردشگر افتتاح می‌شود و برای سال آینده نیز 1600 میلیارد تومان تسهیلات برای گردشگری اختصاص می‌دهیم.

‌روحانی راجع به کشاورزی به‌عنوان جاذبه مهم دیگر استان گلستان و لزوم توسعه و هم‌چنین زهکشی 280 هزار هکتار از اراضی این استان، تصریح کرد: در سفر قبل قول دادیم که تا پایان دولت یازدهم، 22 هزار هکتار از زمین‌هایی که باید زهکشی شود، عملیاتی شود و امروز شاهد پیشرفت‌های گسترده‌ای در این زمینه بودیم و 34 هزار هکتار عملیات زهکشی انجام شد و ان‌شاء‌الله تا پایان دولت دوازدهم، 50 هزار هکتار زمین دیگر نیز زهکشی می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه وقتی زمین آماده شود، محصولات و ارزش آن چند برابر می‌شود، گفت: آب از مسایل مهم کشور است و باید از طرق مختلف آب لازم برای شرب، صنعت و کشاورزی را در اختیار مردم قرار دهیم.

‌روحانی همچنین به مسئله مهم برقی و دوخطه شدن راه‌آهن اینچه‌برون به گرمسار اشاره و خاطرنشان کرد: همه مراحل برای این اقدام مهم منطقه‌ای و کشوری انجام شده است که اعتباری در حدود یک‌میلیارد و 200میلیون یورو معادل 16 هزار میلیارد تومان برای این پروژه برای َآغاز، اجرایی و عملیاتی شدن آن در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهور اظهار داشت: راه‌آهن اینچه‌برون ــ گرمسار کار بزرگ استانی و ملی است که می‌تواند به‌جای دومیلیون تن حمل بار را تا 12میلیون تن افزایش دهد و این تحولی بزرگ در منطقه است.

‌روحانی با ابراز اینکه اینچه‌برون باید منطقه آزاد شود و لایحه مربوط به آن در دولت آماده شده و برای تصویب در مجلس شورای اسلامی مراحل نهایی خود را طی می‌کند، ادامه داد: منطقه آزاد اینچه‌برون تحول بزرگی برای این استان ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه "برای ایستادگی در برابر دشمن، باید روی پای خود بایستیم"، تصریح کرد: آمریکا نظام بانکی، نفت و کشتیرانی کشورمان را تحریم کرده است، اما ما ایستادگی می‌کنیم که البته این کار آسانی نیست و اینکه روابط خود را با سایر کشورها علی‌رغم فشارهای آمریکا برقرار کنیم، کار آسانی نیست اما به‌حول و قوه الهی انجام خواهیم داد.

‌روحانی با اظهار تأسف از سقوط هواپیمای حامل گوشت منجمد، گفت: به‌دنبال این هستیم که دام زنده و گوشت منجمد وارد کشور شود تا رنج مردم کاهش یابد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امروز روز امتحان دولت به‌تنهایی نبوده، بلکه امتحان همه است، که باید در روزهای سختی کنار هم باشند، گفت: دولت خادم، نوکر و نماینده ملت است، اما همه باید دست به دست هم دهیم و اشتغال با کمک دولت و ملت کنار یکدیگر ایجاد می‌شود.

‌روحانی ادامه داد: قرآن به ما می‌گوید که شما استقامت کنید و مردم را نیز دعوت به استقامت می‌کند و باید پیوند خود را مستحکم کنید که در آن زمان فلاح و موفقیت ایجاد می‌شود و تردید ندارم ملت ایران در برابر دشمنان پیروز می‌گردد.

رئیس جمهور با تذکر اینکه از لحاظ خدمات بهداشتی تعداد 2 هزار تخت بیمارستانی کافی نبوده و برخی از مناطق نیز از این نظر محروم هستند، گفت: در این سفر در 4 منطقه و گرگان ساخت بیمارستان، علاوه بر افتتاح 1526 تختخوابی آغاز می‌شود که قول می‌دهم تا پایان دولت دوازدهم 3 هزار تخت بیمارستانی در این استان اضافه شود تا مردم در رفاه بیشتر قرار بگیرند.

‌روحانی با اشاره به اهمیت امنیت جاده‌ها برای دولت و وجود 52 نقطه حادثه‌خیز در این استان، گفت: 22 نقطه در حال اجرایی شدن است و به سازمان برنامه و بودجه دستور می‌دهم تا برای 30 نقطه دیگر نیز اعتبارات لازم را اختصاص دهد.

رئیس جمهور با اعلام تصویب 63 طرح و پروژه برای استان گلستان در این سفر گفت: 1434 میلیارد تومان از بودجه عمومی، 250 میلیارد تومان از صندوق توسعه و 1210 میلیارد تومان نیز از بودجه دستگاه‌های اجرایی با مجموع کل 2894 میلیارد تومان برای این استان در نظر گرفته شده است.

تسنیم

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.