معرفی کتاب؛«هندسه انقلاب»

«هندسه انقلاب» در 516 صفحه به کوشش «مهدی مطهری» تدوین و توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در سه هزار نسخه منتشر شده است.

هادی نیوز:  شناخت مبانی انقلاب اسلامی ایران مهم‌ترین راهکار برای جلوگیری از تحریف آن است. هر چقدر این مبانی بهتر شناخته می‌شود آینده انقلاب نیز روشن‌تر خواهد بود.

مقام معظم رهبری بارها بر استخراخ و تبیین و نشر این مبانی تاکید داشته و همه را بخصوص نویسندگان، پژوهشگران و نخبگان را به فرمایشات امام خمینی (ره) ارجاع داده‌اند. به همین منظور انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی اقدام به انتشار کتاب «هندسه انقلاب» کرده است. این کتاب که به کوشش «مهدی مطهری» تدوین شده است در چهار بخش و 516 صفحه به مهم‌ترین مولفه‌های انقلاب اسلامی پرداخته است.

«مساله فلسطین»، «معیشت مردم»، «استقلال کشور»، «مبارزه با استکبار و زورگویی»، «توجه به مستضعفان و رفع فقر»، «تدین و پایبندی به مبارزه اسلامی» مباحث این کتاب و شش مولفه‌ای است که حضرت امام خمینی (ره) در فرمایشات خود بر آن تاکید ویژه داشته و در کتاب «هندسه انقلاب» نیز مفصلا مورد بررسی قرار گرفته است.

در مقدمه این کتاب آمده است:

«رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و در حضور مخاطبان مختلف خود ار اعضای مجلس خبرگان و کارگزارن نظام گرفته تا طلاب و دانشجویان و دیگر اقشار به تبیین سرخط‌های اصول و ارکان انقلاب اسلامی پرداخته‌اند.

معظم‌له با ارجاع مخاطبان خود به بیانات و سیره امام خمینی (ره) آنان را دعوت به استخراج اصول انقلاب اسلامی می‌کنند. زیرا که امام عظیم‌الشان، نقطه مشترک بین تمامی احزاب و گروه‌ها و آحاد ملت انقلابی ایران است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار دبیر و کارشناسان دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در تاریخ 1394/11/14 واژه‌ای جدید را به فرهنگ‌نامه انقلاب اسلامی اضافه کردند و آن تعبیر «هندسه انقلاب» بود. ایشان راهکاری را برای استباط ارکان هندسه انقلاب معرفی کردند و آن این بود که مخاطب با مراجعه مستقیم به کتاب صحیفه امام و استخراج کلمات پر تکرار می‌تواند به اصول انقلاب دست یابد.»

قسمتی از متن کتاب:

«ملت ما به صورت مجاهدین صدر اسلام درآمدند. همانطور در صدر اسلام در رکاب رسول‌الله و امیرالمومنین (ع) عده کثیری از فرزندان اسلام از دست رفتند، لکن اسلام را حفظ کردند. امروز هم که ما در در یک موقعیتی واقع هستیم که اسلام روبه‌روی کفر ایستاده است و احتیاج به فداکاری دارد، ملت ما بحمدالله مردانه ایستاده و فداکاری می‌کند، همه ایستاده‌اند و اسلام عزیز را می‌خواهند که به پیش ببرند.

شما ملت ایران با تعطیل کارهای خود و تحمل ضرر و زحمت، به پشتیبانی از روحانیت و اسلام، ثابت کردید که به احکام خدای تعالی و به مقام مقدس روحانیت وفادار هستید، و از کسانی که بر خلاف قوانین اسلام می‌خواهند قدم‌هایی بردارند، تا سرحد امکان اظهار تنفر می‌کنند.

«هندسه انقلاب» در 516 صفحه به کوشش «مهدی مطهری» تدوین و توسط انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در سه هزار نسخه منتشر شده است.

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.