همزمان با ایام شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی صورت گرفت؛

برگزاری آیین عطرافشانی مزار شهدای مدافع حرم در بهشت زهرا (س) تهران

همزمان با ایام شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و همراهان آن‌ها، آیین غبارروبی و عطرافشانی مراز شهدای مدافع حرم آرامیده در بهشت زهرا (س) تهران برگزار شد.

هادی نیوز: همزمان با ایام شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، «ابومهدی المهندس» و همراهان آن‌ها، آیین غبارروبی و عطرافشانی مراز شهدای مدافع حرم آرامیده در بهشت زهرا (س) تهران، با حضور سردار «یعقوب سلیمانی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام «میثم امرودی» رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «حمیدعلی صمیمی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ، «سعید خال» مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س)، خانواده‌های معظم شهدا و عموم مردم، همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شد.

وظیفه همگان پیروی از راه و آرمان شهداست

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در این مراسم، ضمن خوش آمد و خیر مقدم به خانواده‌های معظم شهدا، اظهار داشت: شهدا با تقدیم جان خود در راه خدا، به‌دنبال اصلاح امور جامعه هستند.

وی با بیان اینکه هرگز واژه «شهید» در گذر زمان کهنه نمی‌شود، افزود: شهدا با معامله‌ای که با خداوند انجام دادند، برای همیشه جاوید و ماندگار شده‌اند.

صمیمی یادآور شد: براساس آیات قرآن، شهدا زنده‌اند و ناظر بر اعمال ما هستند؛ از همین جهت پنداشتن بر اینکه این یاران سفر کرده فوت کرده‌اند، به‌نوعی غفلت است.

وی با تاکید بر این‌که امروز وظیفه همگان پیروی از راه و آرمان شهداست، خاطرنشان کرد: ادامه دادن راه شهدا کمترین کاری است که می‌توان در مقابل ایثار و از خودگذشتگی بزرگ این افراد انجام داد.

سردار دل‌ها دارای نبوغ نظامی و سیاسی خاصی بود

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این آیین، اظهار داشت: شهدای محور مقاومت در عرصه‌های گوناگون بعد از انقلاب اسلامی حضور داشتند و برای دفاع از انقلاب و اسلام، از جان خود گذشتند و در این مسیر با خدا معامله کردند.

وی با بیان اینکه رزمندگان «فاطمیون»، «حیدریون»، «زینبیون» و تمام رزمندگان محور مقاومت، مشی و مسیر شهدا را زنده نگاه داشتند، افزود: تمام این عزیزان در محورهای مقاومت در کنار شهدا و امام شهدا حضور داشتند و با فدا کردن جان خود، در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کردند.

سردار «سلیمانی» با بیان این‌که انقلاب اسلامی با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، در حال پیشرفت است، گفت: این انقلاب با سکان‌داری رهبر معظم انقلاب اسلامی، مسیر تعالی را طی می‌کند و به‌واسطه حضور شهدا و ایثارگران در مسیر بالندگی قرار دارد.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: سردار دل‌ها دارای نبوغ نظامی و سیاسی خاصی بود و به‌عنوان یک دیپلمات برجسته، نه‌تنها در منطقه، بلکه در سطح بین‌الملل با روحیه سلحشوری خود بسیار تأثیرگذار بود.

وی افزود: شهید حاج قاسم سلیمانی مرد عمل و ایستادگی در عرصه‌های مختلف بود و به‌دلیل سادگی، صفا و اخلاصی که داشت و همچنین آرامشی که در چهره و نگاه ایشان بود، در بین مردم و به‌ویژه جوان‌ها از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار بود.

سردار «سلیمانی» با اشاره به نزدیک شدن به چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: انقلاب ما با وجود توطئه‌های دشمنان و با سپری کردن سخت‌ترین شرایط و تحریم‌ها، به‌واسطه ایثار و ازخودگذشتی شهدا، مسیر تعالی را طی می‌کند و باید از این جهت قدردان شهدا باشیم و در تحقق اهداف آن‌ها گام برداریم.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.