رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

شخصیت حاج قاسم نتیجه اخلاص، صدق و تربیت مادری است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: حاج قاسم سلیمانی شخصی که هیچ نیازی به مشهور شدن ندارد و آنقدر پخته شده که حتی نیاز به دیده شدن ندارد و این جنبه اخلاص و صدق و تربیت مادری صحیح است.

هادی نیوز: حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی‌اکبری» رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در گردهمایی بانوان مکتب حاج قاسم به مناسبت هفته مقاومت در مصلای امام علی (ع) با بیان اینکه مقاومت نظامی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از جمله مواردی هستند که بیشتر به آنها پرداخته شده ‌اظهار داشت: آنجایی که راه‌ها مسدود و بسته است این نظریه مقاومت است که از راه می‌رسد و در رابطه با سیاست راهگشایی می‌کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: اگر بخواهیم نقشه راه داشته باشیم که به پیروزی نزدیک شویم باید مقاومت فرهنگی را مورد توجه قرار دهیم و نقش تربیتی مسئله بسیار مورد توجه است که در موضوع مقاومت فرهنگی، بخش پنهانی این ماجرا تربیت است.

‌حاج‌علی‌‌اکبری با تاکید بر اینکه اگر تربیت بر اساس شیوه تربیت مقاومتی شکل بگیرد ما در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی و… موفق می شویم گفت: در جبهه درگیری حق و باطل محور تربیت است.

وی خاطرنشان کرد: ما هنوز در حال بهره‌مندی از حماسه تربیتی آغاز انقلاب اسلامی هستیم، تربیتی که با نفس امام عظیم الشأن با اسلام ناب و براساس مکتب عاشورا عجین شده بود و محصول آن انسان های رشید و قوی شد که توانستند حماسه‌های بزرگ را در عرصه جهانی رقم بزنند.

این مسئول گفت: هنوز در بین ما کسانی هستند که از نسل اول بوده و با نفس امام (ره) تربیت شده و نمونه برجسته و شاگرد اول مکتب تربیتی امام (ره) هستند از جمله آنها می‌توان به شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد، انسان های وارسته ای که هر کدام برای خود ملتی بزرگ بودند.

وی افزود: تربیت جهادی و حماسی افرادی را بار می آورد که یک نفر نیستند، بلکه یک لشکر و امت هستند و به تعبیر حضرت آقا معنویت و اخلاص این شهید بزرگوار چه قیامتی به پا کرد.

با شهادت حاج قاسم دکترین تربیتی نسل سوم بروز رسانی شد

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: یکی از جنبه های نهضت حاج قاسم تربیت نسل های آینده بود که بسیار قابل توجه است، دکترین تربیتی که با شهادت خود آن را به روزرسانی کرد.

حاج‌علی‌‌اکبری بیان داشت: در شرایط پیچیده امروز برای ادامه نهضت نیاز به رجال بزرگ و انسان‌های وارسته‌ای داریم که بتوانند این راه را ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: حاج قاسم به عنوان یک معلم و مربی برجسته توانست این ارزش ها و آرمان ها را به نسل جدید انتقال دهد که نمونه عالی این حرکت تربیتی در محور مقاومت منطقه‌ای و در ماجرای دفاع حریم حرم مشاهده کردید و شهید «محسن حججی» نمونه بارز از نسل سوم است و این نشان می دهد که این راه ادامه دارد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: حاج قاسم با معنویت و اخلاصی که داشت توانست این مکتب را منتشر و تا امتداد منطقه برون مرزی و بین المللی توسعه دهد.

این مسئول افزود: آنچه امروز در منطقه و کشور خودمان الهام بخشی می کند وجه تربیتی حاج قاسم است و گویا این چتر تربیتی بالای سر همه قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر درگیری اصلی ما با دشمن کف مدرسه ها است و هجوم بی امانی که فضای مجازی نسل جوان را در بر گرفته و اگر انقلاب اسلامی در ساحت تربیت موفق شود در سایر عرصه ها نیز سربلند خواهد بود، اما اگر موفق نشویم در همه عرصه ها شکست خواهیم خورد، اینجاست که باید در حوزه تربیت سرمایه گذاری کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: در عرصه تربیت، والدین و علی الخصوص مادران نقش بسیار مهم و با ارزشی دارند آنان باید فرزندانی را تربیت کنند که در مقابل طوفان مصون بمانند و همچنین بتوانند سایرین را حفظ و نگهداری کنند.

حاج‌علی‌‌اکبری با تاکید بر اینکه مادران باید فرزندان خود را براساس معیار علوی تربیت کنند، بیان داشت: هر جا سخن از تربیت به میان آید اول، دوم و سوم سخن از مادر است، مادر کارگردان اصلی میدان تربیت است و در درجه بعد پدر قرار می گیرد.

وی به تربیت مستوری و پنهان شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: حاج قاسم شخصی که هیچ نیازی به مشهور شدن ندارد و اینقدر پخته شده که حتی نیاز به دیده شدن ندارد و این جنبه اخلاص، صدق و تربیت مادری صحیح است.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: ما بارها در بین شهدای مدافع حرم نودامادانی را دیدیم که هنگام رفتن همسران و مادرانشان به آنها قوت قلب می‌دادند و آنها را راهی جبهه می‌کردند و این ویژگی تربیتی زنان ایرانی ما است چه در مقام همسر و چه در مقام مادر که در اصطلاح به آن نیمه پنهان گفته می شود.

کلید شخصیت حاج قاسم فتوت است

حاج‌علی‌‌اکبری افزود: کلید شخصیت حاج قاسم فتوت است و فتوت با ارزش‌های پایه ایرانی ما نزدیک است و همین باعث استقبال ایرانیان از اسلام است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: نوع دوستی، شجاعت و تیزهوشی از جمله روش های ایرانی است و این ارزش ها در حاج قاسم مشهود بود و مردم ایران حاج قاسم را نماد ارزش‌های خود می‌دانند و همین امر باعث محبوبیت او در بین مردم شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما باید بر اساس آیین فتوت بچه‌هایمان را تربیت کنیم تا راه حاج قاسم ادامه پیدا کند و اصول فتوت زهد و رهایی از وابستگی‌های دنیایی و از طرف دیگر شجاعت، و در نهایت ارتباط عمقی و عاشقانه با خداوند است و در مقابل این تربیت، تربیت انفعالی و گلخانه‌ای است که فرد خودخواه، وابسته، خود را زود در احتیار دشمن قرار می‌د‌هد که یارگیری دشمن در درجه اول از بین این افراد است.

این مسئول عنوان کرد: انسان در نگاه حاج قاسم کرامت دارد و نگاه حاج قاسم به بچه‌ها نگاه عاشقانه است و رشد و سعادت آنها را می‌خواهد.

وی با بیان اینکه حق تربیت جوانان ایرانی فتوت است، عنوان کرد: زیرا فتوت در این خاک و فرهنگ ریشه دارد و جوانان، پهلوانان معاصر ما هستند این حق ملت‌ها از جمله ملت ایران است.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حاج قاسم یک کتابخوان حرفه‌ای و یک مروج معرفی کننده کتاب بود و همچنین ارتباط مستمر و نزدیک با شهدا و خانواده شهدا از دیگر ویژگی‌های این شهید والا‌مقام است.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.