مجتبی یوسفی

ضرورت توجه ویژه مسوولان نسبت به وصایای شهدای دفاع مقدس

اگر مسوولان نسبت به دل‌نوشته و وصایای شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس توجه داشته باشند، متوجه می‌شوند که خواسته اصلی این عزیزان حفظ و ارتقاء عزت، قدرت، امنیت و رونق کشور در عرصه‌های مختلف است که محقق شدن این مسائل نیز هیچ ارتباطی با کشورهای غربی ندارد.

هادی نیوز: «مجتبی یوسفی» نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی؛ خستگی‌ناپذیری در برابر بحران‌ها، همت و غیرت برای نجات جان ملت و کشور از بارزترین صفات‌ رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی است؛ اینکه می‌گوییم اگر مسوولان مانند رزمندگان و شهدا تفکر و عمل کنند، مشکلات کشور ناپدید می‌شود، شعار نیست؛ حقیقتی است که مردم و تمام کسانی‌که دوران جنگ تحمیلی را درک کرده‌اند به آن واقف هستند.

زندگی روزمره نباید ما را از یاد و خاطرات رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس بازدارد؛ هر مسوولی که در هر پست و مقام به ملت و کشور خدمت می‌کند، اگر یک شهید را ناظر بر اعمال و کردار خود بداند، قطعا به بیراهه نخواهد رفت.

اگر مسوولان نسبت به دل‌نوشته و وصایای شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس توجه داشته باشند، متوجه می‌شوند که خواسته اصلی این عزیزان حفظ و ارتقاء عزت، قدرت، امنیت و رونق کشور در عرصه‌های مختلف است که محقق شدن این مسائل نیز هیچ ارتباطی با کشورهای غربی ندارد و تمام رمز و رموز موفقیت‌های ما در داخل همین کشور نهفته که متاسفانه از دید و نظر مسوولان مغفول مانده است.

امروزه اگر علاوه بر ملت ما، امت اسلامی همچون یمن، فلسطین، عراق، سوریه و سایر بلاد اسلامی در برابر تمام هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان در امان هستند و با روحیه‌ای جهادی و انقلابی بر شکست دشمنانِ تا بن دندان مسلح، مصمم‌اند، برگرفته از مولفه‌هایی همچون دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی، مقاومت و ایستادگی است که در واقع محور آموزه‌های دوران دفاع مقدس کشورمان است.

امروز بر کسی پوشیده نیست که موفقیت‌ها و پیروزی‌های امت اسلامی در برابر دشمنان، به واسطه الوگیری آن‌ها از سبک مدیریتی و جهادی رزمندگان و مردم ما در دوران دفاع مقدس است.

آنچه که موجب پیروزی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس شد، همین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود. ما با کمک گفتمان ایثار و شهادت در مقابل زورگویان ایستادگی کردیم و اگر فرهنگ جهاد و شهادت نبود ما نمی‌توانستیم در مقابل زورگویان بایستیم. نباید موضوع جهاد و شهادت مورد غفلت قرار بگیرد چراکه مسئله ایثار، جهاد و شهادت و دفاع مقدس عزت ملی ما و سربلندی ایران اسلامی است.

 

 

دفاع پرس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.