دلیل واقعی لغو حضور رژیم صهیونیستی در نمایشگاه نظامی ابوظبی مشخص شد

یک شبکه تلویزیونی صهیونیستی در گزارشی دلیل اصلی عدم مشارکت تل‌آویو در نمایشگاه نظامی ابوظبی را اعلام کرده و گفت ادعای محدودیت سفر هوایی فقط یک بهانه بود.

هادی نیوز: در حالی که مقام‌های وزارت جنگ رژیم صهیونیستی چندی پیش دلیل لغو مشارک این رژیم در نمایشگاه نظامی ابوظبی را ممنوعیت سفر هوایی به دلیل همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» معرفی کرده بودند، اما یک رسانه اسرائیلی از دلیل واقعی این تصمیم پرده برداشت.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه در گزارشی، مدعی شد که اسرائیل به دلیل نگرانی از هدف قرار گرفته شدن هیأت‌های اعزامی خود در امارات عربی متحده، حضور در این نمایشگاه نظامی را لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، هیأتی که از رژیم صهیونیستی قرار بود در نمایشگاه نظامی ابوظبی حضور پیدا کنند، شامل سران شرکت‌های تسلیحاتی بزرگ این رژیم بودند که قصد داشتند قراردادهای هنگفتی را با مسئولان امارات عربی متحده امضا کنند.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از این گزارش، ادعای محدودیت‌های پرواز هوایی فقط یک بهانه بود و تل‌آویو دلیل اصلی لغو حضور در نمایشگاه ابوظبی را به اطلاع مقام‌های اماراتی رسانده بود.

بر این اساس، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هنوز به این گزارش شبکه ۱۲ واکنش نشان نداده است.

ده‌ها شرکت نظامی اسرائیلی قرار بود بعد از عادی‌سازی روابط با امارات، برای اولین بار به صورت رسمی در نمایشگاه «آیدِکس» (IDEX)  که از بیست‌ویکم تا بیست‌وپنجم فوریه در ابوظبی برگزار شد، شرکت کنند.

مسئولان وزارتخانه‌های جنگ و همکاری‌های منطقه‌ای رژیم صهیونیستی پیشتر ادعا کرده بودند ممنوعیت سفر هوایی بین‌المللی که از ۲۶ ژانویه امسال در فلسطین اشغالی برقرار شده و هنوز هم در جریان می‌باشد، باعث لغو این سفر شده است.

از سوی دیگر، منابع صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم در حال انجام رایزنی‌هایی با کشورهای بحرین، عربستان سعودی و امارات عربی متحده با هدف تشکیل ائتلاف نظامی است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.