تشدید فشارها بر نخست‌وزیر انگلیس؛ حزب کارگر، جانسون را دروغگو خواند

«کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس که به دلیل رسوایی‌های بوریس جانسون نخست‌وزیر این کشور خواستار استعفای او شده است، در یک مصاحبه تازه جانسون را دروغگو و قانون‌شکن خواند.

هادی نیوز: همزمان با تشدید فشارها بر بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس به دلیل رسوایی‌های اخیر، رهبر بزرگ‌‍ترین حزب رقیب دولت محافظه‌کار این کشور بار دیگر علیه جانسون موضعگیری کرد.

رسانه‌های انگلیسی شامل خبرگزاری رویترز، از مصاحبه روز یکشنبه (امروز) کر استارمر رهبر حزب کارگر این کشور درباره رسوایی‌های اخیر نخست‌وزیر انگلیس و فشارها برای استعفای او خبر دادند.

استارمر در مصاحبه روز یکشنبه (امروز) با شبکه جهانی «بی‌بی‌سی» اعلام کرد، بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس درباره برگزاری مهمانی‌ها و جشن‌ها در دوره همه گیری ویروس کرونا دروغ گفته است.

رهبر حزب اپوزیسیون کارگر با اشاره به عذرخواهی اخیر جانسون در پارلمان انگلیس تصریح کرد: «به نظر من، او قانون را نقض کرد. به نظر من، او پس از (نقض قوانین مربوط به مقابله با همه‌گیری کرونا) درباره اتفاق‌هایی که افتاد، دروغ گفت».

به دنبال رسانه‌ای شدن برگزاری جشن‌ و مهمانی‌های «می گساری» در دفتر کار و محل سکونت نخست‌وزیر این کشور در دوره قرنطینه، جانسون مجبور به عذرخواهی شد اما این عذرخواهی باعث آرام شدن اوضاع نشده و درخواست‌ها برای استعفای نخست‌وزیر شدت گرفته است.

طبق گزارش منابع رسانه‌ای در انگلیس، علاوه بر مخالفان سیاسی و غیر هم حزبی بوریس جانسون رهبر حزب حاکم محافظه‌کار، ۶ تن از هم حزبی‌های نخست‌وزیر هم خواستار استعفای او شده‌اند.

طب روزهای اخیر، فشارها بر بوریس جانسون برای استعفا از نخست‌وزیری شدت گرفته است.

به رغم فضای سیاسی متشنج کنونی در انگلیس، بوریس جانسون که به ‌دلیل رسوایی برگزاری جشن «مِی گساری» در دفتر نخست‌وزیری در دوره قرنطینه کرونا، تحت فشار برای استعفا قرار دارد، یک برنامه ویژه برای بقا در مقام خود در پیش گرفته است.

طبق خبر اختصاصی روزنامه «ایندیپندنت»،  بنا بر «عملیات نجات سگ گُنده» قرار است حداقل یک منصوب سیاسی ارشد و یک مقام ارشد دولت کنار گذاشته شوند تا بوریس جانسون نجات یابد.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.