پوتین اطلاعات نادرست درباره حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد

رئیس جمهور روسیه در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، اطلاعات نادرست درباره حمله ادعایی روسیه به اوکراین را محکوم کرد.

هادی نیوز: یکی از دستیاران کاخ کرملین روسیه به جزئیاتی از تماس تلفنی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد.

وی گفت که پوتین به همتای آمریکایی خود گفته که کشورهای غربی، فشار کافی بر اوکراین وارد نکرده تا این کشور به توافقنامه‌های مینسک پایبند باشد.

این مقام کرملین افزود که پوتین و بایدن بر ادامه ارتباط و گفت‌وگو ها توافق کردند و گفت‌وگو میان سران دو کشور متوازن و عملی بوده است.

وی اضافه کرد که پوتین در گفت‌وگوی تلفنی خود با بایدن،‌ اطلاعات نادرست درباره حمله ادعایی روسیه به اوکراین را محکوم کرده است.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه‌ای درباره گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا و«ولادیمیر پوتین خبر داد که «رئیس جمهور بایدن شفاف اعلام کرد در صورتی که روسیه به اوکراین حمله کند،‌ آمریکا به همراه متحدان و شرکا قاطعانه پاسخ خواهند داد و هزینه سریع و شدیدی به روسیه تحمیل خواهد کرد».

در این بیانیه آمده است: «رئیس جمهور بایدن تکرار کرد که حمله روسیه به اوکراین باعث ایجاد رنج گسترده بشری و تنزل جایگاه روسیه خواهد شد».

بر اساس گزارش‌ها، تماس تلفنی پوتین و بایدن یک ساعت به طول انجامیده است.

با وجود آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند. 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.