مسکو: خطر درگیری مستقیم روسیه و ناتو وجود دارد

معاون دستگاه دیپلماسی روسیه گفت، خطر درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو وجود دارد، اما مسکو در پی حل مشکلات از شیوه‌های دیپلماتیک است.

هادی نیوز: معاون وزارت خارجه روسیه بعد از ظهر چهارشنبه به وقت تهران گفت، خطر درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو وجود دارد، اما مسکو در پی حل مشکلات از شیوه‌های دیپلماتیک است.

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، معاون دستگاه دیپلماسی روسیه در زمینه تنش با اوکراین و دخالت ناتو گفت، خطر درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو وجود دارد. البته روسیه از حل مسائل با ناتو از طریق ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک حمایت می‌کند

معاون  وزارت خارجه روسیه افزود، سخنان ناتو مبنی بر اینکه ائتلاف به طور نظامی  در اوضاع اوکراین مداخله نخواهد کرد نشان می‌دهد که آنها هنوز عقل سلیم دارند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز روز چهارشنبه اعلام کرد مسکو امروز آماده انجام دور جدید مذاکره با کی‌یف است. پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «می‌توانیم این را پیش‌بینی کنیم که آیا مذاکره‌کننده‌های اوکراینی حضور پیدا می‌کنند یا خیر اما بگذارید امیدوار باشیم که این اتفاق رخ می‌دهد. مذاکره‌کنندگان ما در آنجا آماده خواهند بود.»

سخنگوی کاخ کرملین افزود، مسکو باید پاسخی سخت، فکرشده و روشن به تحریم‌های غربی‌ها علیه اقتصاد روسیه تدارک ببیند.

او درباره متوقف شدن پروژه مشترکی گازی با اروپا موسوم به «نورد استریم 2» از سوی آلمانی‌ها در واکنش به تحولات اوکراین گفت، زیرساخت‌های این پروژه همچنان فراهم است و عقل سلیم حکم می‌کند که اجرایی شود.

آمریکا و اروپا در پاسخ به عملیات نظامی روسیه در اوکراین تا کنون چندین بسته تحریمی علیه این کشور اعمال کرده‌اند. این تحریمها علاوه بر بخشهای مالی و بانکی روسیه، ممنوعیت حضور ورزشکاران روس در میادین بین‌المللی و المپیک را شامل می‌شود. علاوه بر این کشورهای غربی پرواز شرکتهای هواپیمایی روسیه به این کشورها را ممنوع کرده است.

دور اول گفت‌وگوهای مسکو و کی‌یف روز دوشنبه در بلاروس انجام گرفت، اما دستاوردی در پی نداشت.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.