بازتاب پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره «نور 2» در رسانه‌های بین‌المللی

رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به طور ویژه‌ای اقدام به بازنشر خبر پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور 2 به فضا پرداختند.

هادی نیوز: نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه با استفاده از ماهواره‌بر سه مرحله ای قاصد، از کویر شاهرود ماهواره «نور ۲» را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد.

 بنا بر این گزارش، ماموریت این ماهواره سنجشی و شناسایی است؛ ماهواره نور ۲ با سرعت ۷/۶ کیلومتر بر ثانیه و ۴۸۰ ثانیه پس از پرتاب در مدار ۵۰۰ کیلومتری قرار گرفته است.

اولین اقدام فضایی سپاه ۲۱ ماه قبل و در سال ۹۹ با قرار دادن ماهواره «نور یک» آغاز شد و با وجود پیش‌بینی‌های عمر یکساله ، ماهواره نور همچنان زنده و فعال است و اطلاعات خود را به ایستگاه زمینی منتقل می‌کند.

پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور 2 بازتاب‌ گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی به همراه داشت.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست

این روزنامه در گزارشی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواه نور 2 نوشت که این ماهواره در فاصله حدود 311 مایلی (500 کیلومتری) در مدار زمین خواهد چرخید.

خبرگزاری رویترز

این خبرگزاری انگلیسی نیز به نقل از رسانه‌های داخلی نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دومین ماهواره نظامی را با موفقیت در مدار قرار دارد.

این خبرگزاری انگلیسی تلاش کرد که پرتاب این ماهواره را به مذاکرات هسته‌ای ایران در وین ارتباط دهد.

این خبرگزاری به ادعای مقام‌های نظامی آمریکا پرداخت که مدعی هستند فناوری موشک‌های دور بردی که می‌تواند ماهواره‌ها را در مدار قرار دهد می‌تواند به تهران این امکان را بدهد تا به شلیک موشک‌های دوربرد بالستیک بپردازد.

عاروتص شوع

این پایگاه خبری صهیونیستی نیز خبر پرتاب ماهواره نور 2 توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پوشش داد.

عاروتص شوع نوشت که این ماهواره با ماهواره بر سه مرحله‌ای قاصد از سکوی پرتاب خود در صحرایی در شمال شرق ایران به فضا پرتاب شد.

سی‌بی‌اس نیوز

این شبکه خبری آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود نوشت که ایران روز سه‌شنبه دومین ماهواه نظامی خود را در مدار زمین قرار داد این در حالی است که مذاکرات احیای توافق هسته‌ای 2015 میان تهران و قدرت‌های جهانی به مرحله حساسی رسیده است.

این شبکه خبری در ادامه گزارش خود به تعدادی از آزمایش‌های پیشین ایران در پرتاب ماهواره اشاره کرد.

دویچه وله آلمان

دویچه وله نیز نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران دومین ماهواره نظامی خود را به فضا پرتاب کرد این در حالی است که آمریکا معتقد است که پرتاب ماهواره توسط ایران نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل به شمار می‌آید.

تایمز اسرائیل

این پایگاه خبری صهیونیستی نیز در خبری به پرتاب ماهواره نظامی نور 2 اشاره کرد و نوشت که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این ماهواره را از صحرای شاهرود در شمال شرق ایران به مدار 500 کیلومتری زمین پرتاب کرده است.

خبرگزاری اسپوتنیک

این خبرگزاری روسی نیز خبر پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور 2 را پوشش داده و نوشت که تهران نخستین ماهواره نظامی ساخت داخل خود با نام نور 1 را در آوریل 2020 به فضا پرتاب کرده بود.

شبکه خبری CGTN

این شبکه خبری چینی نیز در پایگاه اینترنتی خود نوشت که ایران با موفقیت یک ماهواره نظامی با نام نور 2 را از صحرایی در شاهرود به فضا پرتاب کرد.

این شبکه خبری چینی به سوخت ترکیبی ماهواره بر قاصد اشاره کرد و نوشت ماهواره نور 2 در مدار 500 کیلومتری زمین به چرخش خواهد پرداخت.

 

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.