بایدن: هرگز از اظهاراتم درباره پوتین عقب‌نشینی نمی‌کنم

رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه گفت که از اظهارات اخیر خود درباره رئیس جمهور روسیه عقب نشینی نمی‌کند و اظهاراتش بیانگر خشم از اقدامات پوتین بوده است.

هادی نیوز: «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه در سخنانی در واکنش به اظهارات چند روز پیش خود درباره «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که هرگز در مورد چیزی که درباره رئیس جمهور روسیه گفته عقب نشینی نمی‌کند و با اظهارات خود، خشمش را از پوتین ابراز داشته است.

وی در ادامه گفت: «چیزی که پوتین انجام می‌دهد کامل غیرقابل قبول بوده اما وی ناتو را متحدتر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا افزود: «اگر پوتین به رویکرد خود درقبال اوکراین ادامه دهد، به فرد منحوسی تبدیل خواهد شد».

وی گفت که کسی باور نمی‌کند که ما درصدد سرنگونی پوتین هستیم و سخنان من درباره وی، بیانگر خشمم از اقدامات این فرد بوده است.

بایدن در ادامه سخنانش گفت: «هرگز از واکنش‌مان در صورتی که پوتین از سلاح شیمیایی در اوکراین استفاده کند، رونمایی نخواهم کرد».

رئیس جمهور آمریکا گفت:‌ «آمادگی من برای دیدار با پوتین وابسته به این است که وی می‌خواهد در این دیدار درباره چه چیزی بحث کند».

بایدن گفت: «آن چیزی که درباره ضرورت کناره گیری پوتین از قدرت گفتم بیانگر خشم من از اتفاقاتی است که روی می‌دهد و بیانگر سیاست ایالات متحده نیست».

بایدن شنبه شب حین سخنرانی در لهستان گفته بود «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه نباید بر سر قدرت بماند. 

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به ادعای اخیر جو بایدن به خبرگزاری رویترز گفت: «به بایدن ربطی ندارد که در این‌باره تصمیمی بگیرد. رئیس جمهور روسیه توسط مردم روسیه انتخاب می‌شود».

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.