نشریه آمریکایی: روسیه هم در اوکراین و هم در جنگ اقتصادی غرب در حال پیروز شدن است

یک نشریه آمریکایی با بیان اینکه روسیه هنوز هم در سمت پیروز در جنگ اوکراین قرار دارد، نوشت مسکو در جنگ اقتصادی غرب علیه خود نیز در حال برنده شدن است.

هادی نیوز: نشریه آمریکایی «پالتیکو» در تحلیلی به قلم «رایان هیث» نوشت که روسیه در عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین، در حال پیروز شدن است.

وبگاه «ریانووستی» به نقل از این مطلب نوشت: «اگر فکر می‌کنید روسیه از تهاجم خود به اوکراین سود نمی‌برد، این را در نظر بگیرید: درآمد ماهانه صادرات گاز مسکو نسبت به سال گذشته سه برابر شده است».

این یادداشت می‌افزاید: «مارین لوپن رهبری یک بلوک سیاسی همدل با روسیه را بر عهده دارد که در آستانه پیروزی در ریاست جمهوری فرانسه است. امروز، سران غربی بار دیگر ورود به مسکو را آغاز خواهند کرد تا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را به سمت حل و فصل اوکراین سوق دهند».

این نشریه با بیان اینکه پوتین در حال «برنده شدن در جنگ اقتصادی» غرب علیه روسیه است، توضیح داد: «با مقایسه درآمدهای گاز روسیه از خط لوله انتقال گاز، می‌توان دریافت که صادرات در حال افزایش و با قیمت‌های بسیار بالاتر از سال گذشته است».

پیش از این، رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه گفته بود از زمان آغاز درگیری‌ها در اوکراین، مسکو حدود ۱۱ هزار تُن محموله بشردوستانه به این کشور ارسال کرده است.  

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» در واکنش به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس، اعلام آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین کرد و تأکید کرد که مسکو به هیچ عنوان قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این کشور خلع سلاح و نازی‌زدایی کردن کشور اوکراین است. کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای کمک به کاهش تنش‌ها در اوکراین نکرده‌اند بلکه با عرضه تسلیحات به کی‌یف، بیش از حد به درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.