مسکو: اوکراین سه گردان جدید از جنایتکاران تشکیل داده است

وزارت دفاع روسیه ضمن ارائه آمار جدیدی از خسارت ارتش اوکراین، گفت رژیم کی‌یف سه گردان جدید از مجرمان را برای جلوگیری از خروج غیرنظامیان یا تسلیم‌شدن نظامیان اوکراینی در خارکیف ایجاد کرده است.

هادی نیوز: نیروهای مسلح روسیه شامگاه چهارشنبه آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین در پی عملیات نظامی ویژه در این کشور ارائه کرد.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه خبر داد از آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، ارتش روسیه ۴۴۷ پهپاد دشمن را منهدم کرده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کناشنکوف در این‌باره توضیح داد: «در مجموع از ابتدای عملیات ویژه نظامی، ۱۳۰ فروند هواپیما، ۱۰۳ فروند بالگرد، ۲۴۴ سامانه موشکی ضدهوایی، ۴۴۷ هواپیمای بدون سرنشین، ۲۱۷۳ دستگاه تانک و سایر خودروهای زرهی زرهی، ۲۴۳ موشک انداز چندگانه، ۹۳۷ قبضه توپ صحرایی و خمپاره‌انداز و همچنین ۲۰۸۲ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراین نابود شدند».

وزارت دفاع روسیه همچنین گفت که ارتش اوکراین سه گردان ملی جدید از «جنایتکاران و مجرمان» ایجاد کرده است.

«میخائیل میزینتسف» رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه خبر داد که مقامات اوکراین هم‌اکنون سه گردان ملی جدید را از «جنایتکاران» استخدام کرده‌اند.

ریانووستی در خبر دیگری به نقل میزینتسف نوشت: «در خارکیف، تشکیل سه گردان ملی‌گرای جدید که متشکل از زندانیانی است که برای جرایم سنگین محکوم شده‌اند، در حال تکمیل است».

به گفته این ژنرال روسی، وظایف اصلی این گردان‌ها مسدود کردن خارکیف از جنوب به منظور جلوگیری از خروج مردم محلی از شهر و همچنین انهدام یگان‌های نیروهای مسلح اوکراین در صورت تلاش برای عقب‌نشینی یا تسلیم شدن است.

بر این اساس، وی تاکید کرد که چنین اقدامات رژیم کی‌یف بار دیگر نشان‌دهنده نگرش غیرانسانی آن نسبت به سرنوشت مردم اوکراین و بی‌توجهی کامل به تمام هنجارهای اخلاقی و حقوق بشردوستانه بین المللی است.

رئیس مرکز کنترل دفاع ملی روسیه همچنین افزود: «ما از سازمان ملل، سازمان امنیت و همکاری اروپا، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سایر سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که فوراً تمام اقدامات تأثیرگذار بر طرف اوکراینی را برای نجات غیرنظامیان انجام دهند».

پیش از این، مقام‌های منطقه دونتسک گفته بودند ارتش اوکراین با استفاده از ۴۰ راکت گراد، مناطق مسکونی را موشک‌باران کرده است. 

در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه)، «ولادیمیر پوتین» در واکنش به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس، اعلام آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین کرد و تأکید کرد که مسکو به هیچ عنوان قصد اشغال قلمروهای اوکراین را ندارد و هدف این کشور خلع سلاح و نازی‌زدایی کردن کشور اوکراین است. کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای کمک به کاهش تنش‌ها در اوکراین نکرده‌اند بلکه با عرضه تسلیحات به کی‌یف، بیش از حد به درگیری‌ها در این کشور دامن زده‌اند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.