یک نامزد انتخاباتی در آمریکا بازداشت شد

یک نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات فرمانداری یکی از ایالات متحده آمریکا به اتهام قانون‌شکنی بازداشت شد.

هادی نیوز: «رایان کِلی» نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات فرمانداری ایالت میشیگان آمریکا به اتهام قانون‌شکنی بازداشت شد.

به نوشته خبرگزاری «اسوشیتد پرس»، سخنگوی دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) اعلام کرد کلی چهل ساله تحت بازداشت بوده و منتظر اولین جلسه دادگاه خواهد بود.

کلی به‌عنوان یکی از پنج نامزد تصدی مقام فرمانداری ایالت میشیگان، به رفتار مخرب، آسیب به اموال عمومی و ورود بدون مجوز به اماکن متهم شده است.

این عضو حزب جمهوری‌خواه آمریکا حین حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به کنگره در این مجموعه حضور داشته و در حالی که کلاه بیسبال به سر داشته، آن‌ها را به داخل ساختمان هدایت می‌کرده است.

علاوه بر این، در ماه‌های آغازین شیوع ویروس کرونا، تظاهراتی را در مقابل ساختمان کنگره ایالتی میشیگان ترتیب داده بود که در آن طرفداران تندرو و مسلح حزب جمهوری‌خواه نیز حضور داشتند.

خبر بازداشت کلی در حالی منتشر شده که رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا برای رسیدگی به حمله به کنگره آمریکا قصد دارد تمرکز خود را به سمت شخص ترامپ به عنوان عامل اصلی تحریک اقدامات هوادارانش معطوف کند.

اعضای این کمیته گفته‌اند در جلسه امروز (پنجشبه) قرار است حقایقی را برای مردم آمریکا فاش کنند که تاکنون هرگز گفته نشده‌اند.

گفته می‌شود قرار است در جلسه استماع بعدی این کمیته، «مایک پنس» معاون وقت ترامپ یکی از چهره‌های کلیدی تحقیقات باشد. در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱، هواداران ترامپ حین حمله به کنگره فریاد می‌زدند «پنس را اعدام کنید».

ترامپ در آن زمان مدعی بود پنس می‌تواند به عنوان معاونش، در جلسه تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات را ابطال کند. با این حال پنس اعلام کرد نقش او در جلسه کنگره نمادین بوده و چنین اختیاری نداشته است.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.