اتمام بررسی اسناد کشف شده از اقامتگاه ترامپ در وزارت دادگستری آمریکا

بر اساس اعلام دادستانهای آمریکایی، وزارت دادگستری آمریکا روند بررسی اولیه اسناد توقیف شده توسط اف.بی.آی از اقامتگاه دونالد ترامپ را به پایان رسانده است.

هادی نیوز: دادستانها در آمریکا در یک سند دادگاهی در روز دوشنبه فاش کردند وزارت دادگستری آمریکا بررسی اولیه اسناد توقیف شده در اقامتگاه دوناد ترامپ مشهور به «مار-ئه-لاگو» در ایالت فلوریدا را با هدف تشخیص اینکه این اسناد مشمول قانون حفظ محرمانگی در رابطه وکیل/موکل هستند  به پایان رسانده است.

این اسناد اوایل ماه جاری میلادی در حمله ماموران اف.بی.آی به اقامتگاه مار-ئه-لاگو کشف وضبط شدند و بعدا گزارش شد که در میان آنها چندین سند با طبقه بندی «فوق محرمانه» وجود داشته است.

به نوشته پایگاه فایننشال تایمز، در سند دادگاهی مذکور آمده است، مقامات به وارسی اوراق توقیف شده در جریان عملیات تفتیش هشتم اوت در اقامتگاه مار-ئه-لاگو پرداختند تا ببینند آیا هیچ یک از آنها مشمول قانون حفظ محرمانگی رابطه وکیل/موکل می شود یا خیر.

چند روز پیش دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا از دادگاه کشورش خواست یک مقام مستقل ویژه را برای تعیین اینکه بر طبق قانون خواندن کدام یک از این اسناد توقیف شده مجاز بوده و قابل استفاده در هرگونه اقدامی علیه او هستند، منصوب کند.

اما بر مبنای سند ارائه شده از سوی دولت در روز دوشنبه، حتی اگر آیلین کانون، قاضی ایالت فلوریدا، همانطور که تمایل نشان داده، چنین اقدامی را اتخاذ کند، دیگر برای اینکه وزارت دادگستری آمریکا نتواند اجازه به خواندن کل اسناد پیدا کند دیر شده است.

وزارت داگستری آمریکا در سند مذکور بیان کرد: «تیم بررسی موارد مربوط به مزیت رابطه وکیل/موکل، یک مجموعه محدودی از اسناد که به صورت بالقوه دارای اطلاعات مشمول حق محرمانگی رابطه وکیل/موکل هستند را شناسایی کرد و به بررسی این اسناد پایان داده و در حال پیگیری روند رسیدگی به مناقشات احتمالی برآمده از این مزیت، چنانچه وجود داشته باشند، است.»

این سند تایید کرد دفتر آوریل هاینس، مدیر اداره ملی اطلاعات امریکا در حال هدایت یک تحقیق و بررسی امنیتی درباره این اسناد به منظور تشخیص ایجاد خطر احتمالی برای امنیت ملی آمریکا است.

هاینس چند روز پیش نامه ای به رهبران کنگره آمریکا نوشت تا به آنها انجام این تحقیقات را اطلاع دهد. این سند جدیدترین برگ از دفتر نزاع حقوقی راه افتاده میان دولت آمریکا و ترامپ بر سر اسناد کشف شده در اقامتگاه مار-ئه-لاگو است.

ماموران اداره تحقیقات فدرال آمریکا، اف.بی.آی، در تاریخ هشتم اوت عملیات تفتیش را در این ملک ترامپ در چارچوب تحقیقاتی که تا پیش از آن فاش نشده بود، اجرا کرده و باعث تعجب خود ترامپ و مابقی دنیا شدند.

رئیس جمهور سابق آمریکا پیش از آن موضوع تحقیقاتی از سوی یک کمیته در کنگره آمریکا درباره نقشش در حمله سال گذشته میلادی حامیانش به ساختمان این کنگره قرار گرفته بود.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.