شویگو: حملات اوکراین به زاپروژیا، تروریسم هسته‌ای است

وزیر دفاع روسیه با بیان اینکه ضدحمله اوکراین در جنوب این کشور برای فریب دادن غرب درباره توان مقاومت کی‌یف در برابر مسکو است، گفت تهدید فاجعه اتمی در اروپا واقعی است.

هادی نیوز: «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز گفت مسکو تأمین امنیت نیروگاه اتمی زاپروژیا را وظیفه خود می‌داند.

شویگو طی نشست خبری در وزارت دفاع روسیه با اشاره به حضور بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اوکراین، توضیح داد: «روی نتایج عینی بازرسی تیم آژانس اتمی در نیروگاه زاپروژیا حساب می‌کنیم».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در این‌باره توضیح داد: «تضمین فعالیت امن نیروگاه اتمی زاپروژیا وظیفه روسیه است. ما انتظار داریم نتایج بازدید تیم آژانس از این نیروگاه را به جامعه بین‌المللی ارائه کنیم».

این مقام نظامی ارشد روسیه درباره عملیات نظامیان اوکراین در جنوب این کشور، اظهار داشت: «هدف ضدحمله رژیم کی‌یف در محور جنوبی، ایجاد این توهم برای متحدان غربی‌اش است که می‌تواند در برابر روسیه مقاومت کند».

طبق این گزارش، شویگو در ادامه این بخش از صحبت‌هایش گفت: «اوکراین به تلاش برای پیشروی در نزدیکی میکولایف ادامه می‌دهد و نیروهایش متحمل خسارات سنگینی خواهند شد».

وی با هشدار درباره حملات تحریک‌آمیز رژیم کی‌یف به اطراف نیروگاه اتمی زاپروژیا، تصریح کرد: «حملات اوکراین به این نیروگاه، تهدید واقعی فاجعه اتمی در اروپا است. این حملات در واقع تروریسم هسته‌ای است. با این حال، ما سلاح‌های سنگین را در نیروگاه اتمی زاپروژیا یا اطراف آن مستقر نکرده‌ایم».

وزیر دفاع روسیه در حالی امروز به سخنرانی و نشست خبری پرداخت که بخش اطلاعات ارتش انگلیس با ادعای به‌حاشیه رفتن شویگو در جریان جنگ اوکراین، مدعی شد نظامیان و فرماندهانی که در خط مقدم نبرد هستند، او را به سخره گرفته‌اند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.