انتخاب سفیر؛ گام بعدی تل‌آویو و آنکارا برای عادی‌سازی

سخنگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به تصویب توافق‌نامه حمل‌ونقل هوایی با ترکیه در کابینه این رژیم، گفت که گام راهبردی بعدی، تعیین سفیر از سوی دو طرف است.

هادی نیوز: کابینه رژیم صهیونیستی از تصویب توافق‌نامه‌ای برای ایجاد ارتباطات هوایی با ترکیه خبر داد که به موجب آن به شرکت‌های هوایی اسرائیلی اجازه می دهد تا به استانبول و دیگر شهرهای ترکیه پرواز داشته باشند و از این شهرها به مناطق دیگر پرواز کنند.

«اوفیر جندلمن» سخنگوی نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی پستی در توئیتر، خبر از تصویب این توافقنامه داد و افزود:«این یک گام راهبردی است که به تقویت ثبات و شکوفایی منطقه و پیشبرد روابط دو کشور کمک می‌کند و گام بعدی تعیین سفیر از سوی دو طرف است».

از سوی دیگر، «یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز با انتشار پیامی در توئیتر، از تصویب توافق نامه‌ای برای ایجاد ارتباطات هوایی بین ترکیه و اسرائیل خبر داد.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل پس از ۱۲ سال به فرودگاه‌های ترکیه پرواز خواهند داشت و این پروازها رفت و برگشتی خواهد بود.

روز چهارشنبه ۱۷ آگوست (۲۶ مرداد) ترکیه و رژیم صهیونیستی عادی‌سازی کامل روابط خود را اعلام کردند. «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «یائیر لاپید» نخست‌وزیر پیشبرد امور کابینه رژیم صهیونیستی که به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو می‌کردند، از تصمیم‌شان مبنی بر بازگشت سُفرای دو طرف خبر دادند.

روابط بین ترکیه و رژیم صهیونیستی از ۱۲ سال قبل به دنبال حادثه برای کشتی «ماوی مرمره» دچار تنش شد؛ جایی که ارتش تل‌آویو در سال ۲۰۱۰ این ناوگان دریایی [ناوی مرمره] حامل کمک‌های بشردوستانه برای غزه تحت عنوان «ناوگان آزادی»، حمله کرد و ۱۰ سرنشین کشتی را به شهادت رساند.

 

 

فارس

دیدگاه ها

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.